  • 21. Data: 2023-06-28 20:55:03
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Podajesz przy zakładaniu takiego "cyklicznego doładowania" CVV2/CVC2?
    > Pewnie tak - a jako, że nie wolno im tego przechowywać (tzn. oczywiście można, ale
    nie wolno ;)
    > to pewnie robią cykliczne.

    Brak CVC2/CVV2 nic tu nie zmienia, bo służy tylko do sprawdzenia, czy
    klient (z dużym prawdopodobieństwem) ma w ręku kartę podczas składania
    zlecenia.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 22. Data: 2023-06-28 21:28:30
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Obciążenia wymagają numeru karty. Jak bank "zapomni" o starej karcie
    > (np. po roku czy coś tam), to na ew. obciążenie zareaguje chargebackiem
    > ("karta o tym numerze nie istnieje") i tyle.
    >
    > Jest jeszcze coś takiego jak "account updater", i teoretycznie bank
    > mógłby w takim przypadku poinformować (w efekcie) sprzedawcę o zmianie
    > numeru karty. Należałoby wiedzieć kiedy to było i kto był sprzedawcą,
    > a także jaki to bank - może dałoby się to sprawdzić.

    Poinformować o zmianie czy podać nowy numer?
    No chyba tylko, że numer się zmienił i niech sprzedawca załatwi sobie
    nowe dane u kupującego.
    Ale co chciałbyś sprawdzać? Bo raczej żadnych takich informacji rzetelnych
    od Roberta nie dostaniemy, bo on do końca nie rozumiał jakiej transakcji
    dokonał i nie bardzo się orientował co robi - trochę postępował wiedzony
    własnym instynktem, trochę kierowany przez bank. Może nawet gdzieś podał
    sprzedawcy nowy nr karty. W sumie nie wiadomo czy bank coś przepchnął
    bo klient się zgodził a klient nie zareklamował czy nawet wyraził zgodę
    na obciążenie na nowy numer

    Ja też tu kiedyś rozpocząłem wątek, że w bookingu mi się zmieniła
    karta w tych podpiętych do konta po zapłaceniu inną za hotel.
    No ale z reakcji grupowiczów wynikało, że to niemożliwe.
    Płaciłem potem testowo innymi w tym samym hotelu i nic się nie zmieniało,
    więc chyba jednak sam to podmieniłem i nie pamiętam tego choć w sprawach
    bankowych
    raczej wiem co robię i szczegóły pamiętam ale musiałem to wyprzeć z pamięci.
    Więc jeśli Robert nie do końca wiedział co klika, to za wiele się nie
    dowiemy.

    Zakładam jednak a nawet twierdzę, że bez nowego numeru karty obciążenie
    skutecznie nie przejdzie.

  • 23. Data: 2023-06-28 22:19:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Poinformować o zmianie czy podać nowy numer?

    Podać nowy numer. W założeniu ma to ułatwiać życie klientom, właśnie
    w takich przypadkach. Np. klient zmienia kartę z MC na V, albo mu
    ukradli i ma nową. Powtarzające się transakcje mają, dzięki temu, być
    wykonywane bez problemów (i bez ingerencji klienta).

    Nie każdy sprzedawca może z tego skorzystać (by nie powodować kłopotów
    dla klientów z jakimiś lewymi sklepami, z którymi nie idzie się
    skontaktować np. w ludzkim języku).

    Najprościej (na przyszłość) sprawdzić szczegóły obciążenia w banku,
    z tym że w niektórych bankach to może być usługa płatna (raczej nie
    w przypadku reklamacji).

    > Zakładam jednak a nawet twierdzę, że bez nowego numeru karty
    > obciążenie skutecznie nie przejdzie.

    Szansa na to, że obciążenie przejdzie bez numeru karty jest mniej więcej
    taka, jak to, że przelew dojdzie bez numeru konta :-)

    Ale obciążenie może przyjść na starą kartę, podobnie jak przelew na
    stary numer konta. Przez jakiś czas.
    No i ten "account updater". Jeśli sprzedawca współpracuje (a raczej
    powinien, jeśli ma do tego dostęp), to powinno dać się sprawdzić, czy to
    jest stara karta, czy nowa, i co się w ogóle stało. Powinna być także
    możliwość wypisania się (globalnego) z tej usługi.
    --
    Krzysztof Hałasa