  • 1. Data: 2005-07-26 14:16:09
    Temat: Nowe druki????
    Od: "seba kocik" <s...@N...gazeta.pl>

    dzis otwieram koperte z faktura z ery a tam nowy druk przelewu - 2 czesciowy
    czy sie wszystkie zmienily??

  • 2. Data: 2005-07-26 14:31:26
    Temat: Re: Nowe druki????
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    Użytkownik "seba kocik" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > dzis otwieram koperte z faktura z ery a tam nowy druk przelewu - 2
    > czesciowy
    > czy sie wszystkie zmienily??

    a kto w dzisiejszych czasach używa druków przelewów ?:)))

    od tego są zlecenia staŁe i polecenia zapłaty w bankach on-line

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 3. Data: 2005-07-26 19:29:42
    Od: Dariusz <d...@t...pl>

    Tue, 26 Jul 2005 16:31:26 +0200, na pl.biznes.banki, plusz napisał(a):

    > a kto w dzisiejszych czasach używa druków przelewów ?:)))
    >
    > od tego są zlecenia staŁe i polecenia zapłaty w bankach on-line

    Zgadza się, my idziemy z duchem czasu, niektóre banki również, ale gdy
    kilka miesięcy temu dowiadywałem się w Zakładzie Gazowniczym o możliwość
    rozliczenia się z nimi za pomocą polecenia zapłaty, znudzona i trochę
    poirytowana pani (co to w ogóle za pytanie?)odpowiedziała mi, że może za
    ... 10 lat, choć kto to wie. Daje to trochę do myślenia...
    Swoją drogą, niewygodne jest u nich też to, że za każdym razem trzeba
    przelewać pieniądze na inny numer konta.

    Pozdrawiam,
    Darek

    --
    O bankowości elektronicznej i nie tylko:
    http://banki-elektroniczne.republika.pl

  • 4. Data: 2005-07-26 19:54:07
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 26 Jul 2005 21:29:42 +0200, w <e...@4...net>,
    Dariusz <d...@t...pl> napisał(-a):

> [...]
    > Swoją drogą, niewygodne jest u nich też to, że za każdym razem trzeba
    > przelewać pieniądze na inny numer konta.

    To oni mają za każdym razem inny?
    Też jestem z Wrocławia, ale zawsze przelewam na jakiś jeden rachunek :))

  • 5. Data: 2005-07-26 20:00:52
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 26 Jul 2005 21:29:42 +0200, Dariusz <d...@t...pl>
    wrote:

> [...]
    >poirytowana pani (co to w ogóle za pytanie?)odpowiedziała mi, że może za
    >... 10 lat, choć kto to wie. Daje to trochę do myślenia...

    Zalezy od zakladu. Na przyklad Mazowiecka Spolka Gazownictwa promuje
    juz od jakiegos czasu polecenie zaplaty.

    >Swoją drogą, niewygodne jest u nich też to, że za każdym razem trzeba
    >przelewać pieniądze na inny numer konta.

    A tu z kolei ostatnio zarobil u mnie plusa Zaklad Energetyczny
    Warszawa Teren. Tez stosuja taki system, ale wyraznie napisali na
    fakturze, ze jesli tylko sobie zycze, to niezaleznie od tego, za ktore
    fakture place, moge smialo wplacac na kazdy z podanych przez nich
    numerow konta.

    G.

  • 6. Data: 2005-07-26 20:03:37
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 26 Jul 2005 21:29:42 +0200, Dariusz <d...@t...pl>
    wklepał(-a):

    >Swoją drogą, niewygodne jest u nich też to, że za każdym razem trzeba
    >przelewać pieniądze na inny numer konta.

    Niech mi ktoś wytłumaczy sens takiego rozwiązania, bo nie pojmuję tego. :)
    Indywidualne konto dla osoby jak najbardziej, ale dlaczego za każdym razem inne?
    Po ki huy? ;)

  • 7. Data: 2005-07-26 20:21:46
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:ed6k7agsrgek.3ibzgpv3k8u4.dlg@40tude.net,
    niejaki(a): Dariusz z adresu <d...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > znudzona i trochę poirytowana pani (co to w ogóle za
    > pytanie?)odpowiedziała mi, że może za ... 10 lat, choć kto to

    kiedyś Pani w Stoenie mie też tak powiedziała - i wystarczył niemiecki
    inwestor - w cięgu 3 miesięcy pojawiło się PZ :))
    to samo było w TPSA

    może gazownictwo też warto oddać w prywatne ręce - od razu poziom usług się
    poprawi

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 8. Data: 2005-07-26 20:46:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > Niech mi ktoś wytłumaczy sens takiego rozwiązania, bo nie pojmuję tego. :)
    > Indywidualne konto dla osoby jak najbardziej, ale dlaczego za każdym razem inne?
    > Po ki huy? ;)

    Co poniektórzy inteligenci wymyślili, że numer rachunku jest
    konstruowany w oparciu o numer faktury. Proste i logiczne, prawda?
    Warszawski Aster tak próbował działać przez kilka miesięcy, ale
    zrezygnował z przyczyn naturalnych - numery rachunków nie stały sie
    jednorazowe ;-)

    Tak to jest, jak da się komuś możliwość samodzielnego tworzenia numerów
    rachunków ;-(

    M.

  • 9. Data: 2005-07-26 20:54:48
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 26 Jul 2005 22:03:37 +0200, Sławomir Szyszło
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Niech mi ktoś wytłumaczy sens takiego rozwiązania, bo nie pojmuję tego. :)
    >Indywidualne konto dla osoby jak najbardziej, ale dlaczego za każdym razem inne?
    >Po ki huy? ;)

    teoretycznie ma to im ulatwic ksiegowanie, bo oprocz tego kto placi,
    wiedza tez, za jaka fakture placi. ale moim zdaniem to jest
    przedobrzenie, zwlaszcza na tym przykladzie, gdzie sami sugeruje
    mozliwosc platnosci na dowolny z tych rachunkow.

    G.

  • 10. Data: 2005-07-26 21:58:48
    Od: Dariusz <d...@t...pl>

    Tue, 26 Jul 2005 21:54:07 +0200, na pl.biznes.banki, r...@a...net.pl
    napisał(a):

    > To oni mają za każdym razem inny?
    > Też jestem z Wrocławia, ale zawsze przelewam na jakiś jeden rachunek :))

    Zdaje się, że rzeczywiście istnieje jakiś stały numer konta, na który
    były wcześniej realizowane zlecenia stałe (tzw. konto niesystemowe), ale
    odkąd zmieniłem bank i robię samodzielnie przelewy korzystam z tych
    podanych na fakturach. W okresie przejściowym przelewałem jeszcze na to
    niesystemowe. Chodzi chyba o to, by mieli zapewniony monitoring
    płatności poszczególnych faktur. Gdy było tradycyjne zlecenie stałe (ze
    zmienną kwotą, którą podawali bankowi) mieli większą pewność, że
    pieniądze trafią na konto w terminie, a teraz już nie. Dodam, że na
    fakturze nie znalazłem alternatywnego numeru, więc pokornie płacę tak
    jak sobie tego życzą :) Cóż, takie są uroki monopolu.