  • 11. Data: 2005-07-27 10:14:43
    Temat: Re: Nowe druki????
    Od: "seba kocik" <s...@g...pl>

    seba kocik <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > dzis otwieram koperte z faktura z ery a tam nowy druk przelewu - 2 czesciowy
    > czy sie wszystkie zmienily??

    a przepraszam szanownych od"gazu" i "energii"
    mam tylko pytanko o te 2 czesciowe druki czy sie zmienily czy tylko ercia
    sobie tak wymyslila???

  • 12. Data: 2005-07-27 10:51:33
    Od: Dariusz <d...@t...pl>

    Wed, 27 Jul 2005 10:14:43 +0000 (UTC), na pl.biznes.banki, seba kocik
    napisał(a):

    > mam tylko pytanko o te 2 czesciowe druki czy sie zmienily czy tylko ercia
    > sobie tak wymyslila???

    Kilka lat temu, gdy dużą część takich opłat realizowano za pośrednictwem
    systemu SYBIR, takie rozbudowane druczki miały rację bytu. Teraz te
    płatności przejął ELIXIR, gdzie rozliczenia odbywają się elektronicznie
    (pozostaje jedynie kwestia zarejestrowania przelewu w systemie,
    najczęściej ręcznie w miejscu gdzie wpłacasz pieniądze), a SYBIR
    zakończył swój "żywot" 30 czerwca 2004. Gdy był jeszcze w użyciu, bank
    odbiorcy dostawał dwa druczki w przesyłce z Regionalnej Izby
    Rozliczeniowej i na ich podstawie dokonywał księgowań - było to
    wklepywane ręcznie (tak, przychodził codziennie kurier i zostawiał takie
    pełne papierków worki:) Jeden druczek zostawał w banku, a drugi mógł być
    przekazany odbiorcy jako potwierdzenie. Oczywiście z tych 4 druczków,
    jeden druczek był dla Ciebie i jeden zostawał w instytucji, w której
    wpłacałeś (dlatego zostały jeszcze te 2).

    Pozdrawiam,
    Darek

    --
    O bankowości elektronicznej i nie tylko:
    http://banki-elektroniczne.republika.pl

  • 13. Data: 2005-07-27 10:58:49
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > a przepraszam szanownych od"gazu" i "energii"
    > mam tylko pytanko o te 2 czesciowe druki czy sie zmienily czy tylko ercia
    > sobie tak wymyslila???

    2 częściowe są już od dawna (nowelizacja normy była w lutym`2004),
    w końcu i Era się dostosowała...
    ATPO zmieniła na 26 liczbę kratek w polach na numery rachunków
    czy dalej po staremu?

  • 14. Data: 2005-07-27 11:51:01
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 26 Jul 2005 23:58:48 +0200, w
    <18y12gst3pa3v$.nppl6gosw8cm$.dlg@40tude.net>, Dariusz <d...@t...pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > odkąd zmieniłem bank i robię samodzielnie przelewy korzystam z tych
    > podanych na fakturach. W okresie przejściowym przelewałem jeszcze na to
    > niesystemowe. Chodzi chyba o to, by mieli zapewniony monitoring
    > płatności poszczególnych faktur. Gdy było tradycyjne zlecenie stałe (ze
    > zmienną kwotą, którą podawali bankowi) mieli większą pewność, że
    > pieniądze trafią na konto w terminie, a teraz już nie. Dodam, że na
    > fakturze nie znalazłem alternatywnego numeru, więc pokornie płacę tak
    > jak sobie tego życzą :) Cóż, takie są uroki monopolu.

    Cóż, w takim razie pozostaje mi zapewnić ciebie, że możesz wysyłać na jeden i
    ten sam nr rachunku :) Oczywiście informacja nieoficjalna ;)

  • 15. Data: 2005-07-27 20:37:30
    Od: "seba kocik" <s...@g...pl>

    S.T. <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > 2 częściowe są już od dawna (nowelizacja normy była w lutym`2004),
    > w końcu i Era się dostosowała...
    > ATPO zmieniła na 26 liczbę kratek w polach na numery rachunków
    > czy dalej po staremu?

    po nowemu - pelny 26 cyfrowy numer konta wpisujemy....

    ps. fajnie bo wipisywanie 1 takiego blankieciku (4 razy to samo) do szlu
    doprowadza....
    a tak tylko 1 ( 2 przez ""kalkę""(?))

  • 16. Data: 2005-07-28 16:27:26
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "seba kocik"

    > po nowemu - pelny 26 cyfrowy numer konta wpisujemy....

    po nowemu to mialo wg mnie znaczyc "czy kratek jest 26"
    bo po staremu bylo nie wiedziec poco az 27 - to jak nadal zostaje
    jedna pusta kratka?
    *** blad ***

  • 17. Data: 2005-07-28 23:00:27
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > po nowemu to mialo wg mnie znaczyc "czy kratek jest 26"

    dokładnie tak miało :)

    > bo po staremu bylo nie wiedziec poco az 27...

    dla rachunku odbiorcy było nawet aż 27 +7 (w następnej linii)
    też nie wiadomo po co.