  • 1. Data: 2005-07-26 11:12:36
    Temat: Zalety kart charge
    Od: Michal Dabrowski <s...@j...be>

    Witam,
    posiadam konto w BZWBK i chciałem wyrobić sobie do niego Visę Classic.
    Dowiedziałem się, że w ich przypadku nie jest to karta debetowa, tylko
    charge. Przejrzałem TOiP i okazuje się, że dla tej karty np wypłaty gotówki
    z bankomatów obłożone są prowizją nawet, jeżeli jest to bankomat WBK.
    Podejrzewam, że ma to jakiś związek właśnie z tym, że karta jest
    obciążeniowa. Zastanawia mnie w tym momencie, co dostaję w zamian - bo
    minusem jest choćby ta prowizja - ale jakie są plusy takiej karty? Na
    pierwszy rzut oka nie widzę żadnych :|

    Pozdrawiam,
    Michał Dąbrowski

  • 2. Data: 2005-07-26 11:15:45
    Temat: Re: Zalety kart charge
    Od: Rafał Krupiński <r...@n...com>

    Michal Dabrowski wrote:

> [...]
    > obciążeniowa. Zastanawia mnie w tym momencie, co dostaję w zamian - bo
    > minusem jest choćby ta prowizja - ale jakie są plusy takiej karty? Na

    spłacasz kartę raz w miesiącu (podobnie jak niektórzy kredytową :)

  • 3. Data: 2005-07-26 11:30:24
    Od: "Marcin Kubiczek" <u...@h...com>

    dla klientów indywidualnych Visa Classic BZWBK nie jest charge, tylko
    debetowa
    charge są dla biznesu

    --

    pozdrawiam,
    mk

    --------------------------
    jeżeli masz nierówną końcówkę na rachunku,
    to przelej ją ;) każdy grosz się liczy ;)

    77 1140 2004 0000 3002 2490 7057
    48 1140 2017 0000 4602 0387 8329

  • 4. Data: 2005-07-26 12:10:15
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Użytkownik Rafał Krupiński napisał:

    > spłacasz kartę raz w miesiącu (podobnie jak niektórzy kredytową :)

    Chyba bank robi to sam i zwiazana jest z rachunkiem, splacana jest
    calosc zadluzenia niezaleznie od woli uzytkownika...
    darek

  • 5. Data: 2005-07-26 12:31:14
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michal Dabrowski wrote:
    > Zastanawia mnie w tym momencie, co dostaję w zamian - bo
    > minusem jest choćby ta prowizja - ale jakie są plusy takiej karty? Na
    > pierwszy rzut oka nie widzę żadnych :|

    żadnych, oprócz tego, że jest wypukła.

  • 6. Data: 2005-07-26 12:31:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    darek wrote:

    > Chyba bank robi to sam i zwiazana jest z rachunkiem, splacana jest
    > calosc zadluzenia niezaleznie od woli uzytkownika...

    tak

  • 7. Data: 2005-07-26 13:32:30
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > żadnych, oprócz tego, że jest wypukła.

    Odroczenie platnosci do m-ca? Mozliwosc platnosci np. za bilety poprzez
    internet? Rezerwacja samochodu/hotelu? Jest kilka zalet.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 8. Data: 2005-07-26 14:19:08
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Michal Dabrowski napisał(a):

    > Na
    > pierwszy rzut oka nie widzę żadnych :|

    Bo ich nie ma :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-07-26 15:47:56
    Od: Michal Dabrowski <s...@j...be>

    On Tue, 26 Jul 2005 15:32:30 +0200, Piotr wrote:

    > Odroczenie platnosci do m-ca?

    No tak, ale co mi to w praktyce daje? Nie zwiększa to przecież środków,
    jakimi w czasie miesiąca mogę dysponować (tak, jak robi to karta
    kredytowa). Do tego blokada i tak sie chyba na koncie pojawia?

    > Mozliwosc platnosci np. za bilety poprzez
    > internet? Rezerwacja samochodu/hotelu? Jest kilka zalet.

    Ale te cechy nie wynikają już z "charge'owości" karty, tylko z jej
    wypukłości. Równie dobrze może je mieć wypukła debetówka.

    Pozdrawiam,
    Michał Dąbrowski

  • 10. Data: 2005-07-26 16:20:16
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Michal Dabrowski napisał(a):

    > No tak, ale co mi to w praktyce daje? Nie zwiększa to przecież środków,
    > jakimi w czasie miesiąca mogę dysponować (tak, jak robi to karta
    > kredytowa).

    Nie zwiększa, ale "uelastycznia". Możesz zrobić większe zakupy jeszcze
    przed wypłatą ;-) Taki szybki kredyt na max. 31 dni.

    > Do tego blokada i tak sie chyba na koncie pojawia?

    Nie, nie pojawia się: karta obciążeniowa rozliczana jest w całości na
    koniec okresu rozliczeniowego. Na koncie nie ma żadnych blokad
    (oczywiście blokady są na "technicznym" koncie karty).

    Marek