  • 1. Data: 2004-05-19 11:21:33
    Temat: Mulitbank i wypłaty w oddziałach
    Od: "T.Sz." <o...@g...pl>

    Jesli macie konto w Multibanku pilnujcie dokumentów. Dokonując wypłaty w
    oddziale poza dowodem i kwotą wypłaty nie trzeba znać żadnych danych nawet
    numeru konta. Przychodzisz z dowodem a uprzejmy pracownik poda ci adresy
    właścicieli, numery, stany kont spyta ile i z którego chcesz wypłacić. Żadnej
    weryfikacji podpisów, sprawdzania dokumentów, dodatkowych zabezpieczeń, PIN-
    ow nic....Wystarczy zdobyć dowód (najlepiej stary słabo zabezpieczony) osoby
    mającej konto w MultiBanku wkleić swoje zdjęcie i można szaleć...a myślałem
    że najłatwiej wyczyścic komuś konto przez internet...

    Pozdrawiam
    Olos

  • 2. Data: 2004-05-19 11:43:05
    Temat: Re: Mulitbank i wypłaty w oddziałach
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    T.Sz. <o...@g...pl> wrote:

    > oddziale poza dowodem i kwotą wypłaty nie trzeba znać żadnych danych nawet
    > numeru konta. Przychodzisz z dowodem a uprzejmy pracownik poda ci adresy

    A to ciekawe. Bo mnie każdorazowo pytano o inne dodatkowe dane, których nie
    ma w dowodzie.

    > właścicieli, numery, stany kont spyta ile i z którego chcesz wypłacić. Żadnej

    No ja przepraszam, ale dowód jest chyba dokumentem tożsamości? Jak komuś
    ginie, to się go zastrzega i informuje odpowiednie instytucje.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 3. Data: 2004-05-19 12:15:53
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T.Sz." <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jesli macie konto w Multibanku pilnujcie dokumentów. Dokonując wypłaty w

    (...)

    > że najłatwiej wyczyścic komuś konto przez internet...

    Mieszkalem jakis czas w Niemczech. Tam mialem zalozona ksiazeczke
    z lokata (jeszcze DEM). Kiedys przyszedlem wyplacic polowe stanu
    z ksiazeczki: nie poproszono mnie dokladnie o nic, wyplacono pieniadze
    i oddano ksiazeczke z wpisanym nowym stanem lokaty.

    Przelewow (gdy zlecales je w banku) wogole nie chciano osobiscie
    przyjmowac. Pokazywano skrzynke pocztowa, tam trzeba bylo wrzucac
    wszystkie zlecenia. Skrzynka byly dostepna z ulicy 24h/dobe.
    Kiedys ogladalem na jednej z niemieckich stacji "test przelewow".
    Zlecano w 12 bankach przelewy wrzucajac do skrzynek wypelnione
    formularze z podpisami innymi niz na wzorach w oddzialach.
    Zaczeto od 10 DEM skonczono na 5000 DEM.

    Do 500 DEM wszystkie banki zrealizowaly przelewy.
    Przy 500 DEM jeden bank odrzucil przelew.
    Przy 1000 DEM dwa banki.
    Przy 5000 DEM TYLKO 4 banki zakwestionowaly przelewy.

    pozdrawiam
    MarcinP

  • 4. Data: 2004-05-19 12:16:24
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

> [...]
    myślałem
    > że najłatwiej wyczyścic komuś konto przez internet...

    Wystarczy byc zlodziejem i falszerzem dokumentow by obrobic ofiare.
    Rzeczywiscie, wystarczy...
    Dla ciebie podrobienie cudzego dowodu to betka? czesto to robisz? Jakie masz
    jeszcze umiejetnosci manualne? Na wyrwe tez potrafisz? A na rympał?
    Naaapisz cos o sobie...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2004-05-19 13:32:31
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    > weryfikacji podpisów, sprawdzania dokumentów, dodatkowych zabezpieczeń, PIN-
    > ow nic....

    Bzdura

    Ps.

  • 6. Data: 2004-05-19 13:47:54
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    ~WD <j...@c...barg.sv> wrote:

    ?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2004-05-19 18:14:03
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > Jesli macie konto w Multibanku pilnujcie dokumentów. Dokonując wypłaty w
    > oddziale poza dowodem i kwotą wypłaty nie trzeba znać żadnych danych nawet

    No na całe szczęście trzeba jednak znać kwotę wypłaty...

    > numeru konta. Przychodzisz z dowodem a uprzejmy pracownik poda ci adresy
    > właścicieli, numery, stany kont spyta ile i z którego chcesz wypłacić.

    Ba! To w PKO jest jeszcze gorzej!
    Przychodzę bez dowodu, a uprzejmy pracownik mówi mi:
    - Dzień dobry panie Stasiu, wypłata?
    Ja mu na to:
    - tak, 8500,-
    Żadnego sprawdzania dokumentów, dodatkowych zabezpieczeń, PIN-ow nic...
    Tylko pobieżna weryfikacja podpisu, ba parafy zaledwie...
    Aha, jeszcze kawałek numeru konta mu podaję, 6cyfr jedynie...

    > Wystarczy zdobyć dowód (najlepiej stary słabo zabezpieczony) osoby
    > mającej konto w MultiBanku wkleić swoje zdjęcie i można szaleć...
    > a myślałem że najłatwiej wyczyścic komuś konto przez internet...

    Jeszcze gorzej, dużo gorzej!!!
    Wystarczy zdobyć klona (najlepiej stary słabo zabezpieczony)
    mojej osoby, nawet zdjęcia wklejać nie trzeba i można szaleć...
    a myślałem, że XXI wiek już mamy ...

    St.
    ;-DDD

  • 8. Data: 2004-05-20 06:46:05
    Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl>

    "T.Sz." <o...@g...pl> wrote in message
    > mającej konto w MultiBanku wkleić swoje zdjęcie i można szaleć...a
    myślałem > że najłatwiej wyczyścic komuś konto przez internet...

    Nie podpisywałeś dyspozycji wypłaty???

    KK

  • 9. Data: 2004-05-20 07:09:36
    Od: "Tomasz Szacoń" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam !

> [...]
    > Dla ciebie podrobienie cudzego dowodu to betka? czesto to robisz? Jakie masz
    > jeszcze umiejetnosci manualne? Na wyrwe tez potrafisz? A na rympał?

    Nie zajmuję się tym ;-) ale może się zdarzyć, że nawet nie zauważysz że Ci
    skradziono dowód od razu (ja np korzystam z dowodu może raz na miesiąc) poza
    tym zastrzeżenie czy zgłoszenie o kradzieży też nie zawsze daje skutki
    natychmiastowe , niektórym osobom nawet rok po kradzieży dowodu przychodzą
    rachunki i wezwania windykacyjne tak więc nawet zgłoszenie w policji a często
    i prawomocne wyroki sądowe nie pomagają...

    Wcześnie korzystałem z PEKAO S.A. wiadomo chała nie bank ale pomysł z kartą
    do wypłat w ddziałach chronioną PIN-em dawał może złudne, ale jakieś poczucie
    bezpieczeństwa...

    Co do podpisu dyspozycji wypłaty owszem i podpisywałem, ale pracownik nie
    sprawdzał wzoru podpisu (jeśli o to chodziło w pytaniu) ponieważ zgodnie z
    procedurami wypłat nie ma takiego obowiązku (tak dowiedziałem sie w
    MultiLinii).

    Faktem jest, że jakby były jakieś super weryfikacje i zabezpiecznia to też
    byśmy pewnie narzekali na ich uciążliwość ale zawsze jest jakiś kompromis
    pomiędzy wygodą a bezpieczeństwem.

    Pozdrawiam już spokojny o swoje pieniądze ;-)
    T.Sz

  • 10. Data: 2004-05-20 07:34:15
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > sprawdzał wzoru podpisu (jeśli o to chodziło w pytaniu) ponieważ zgodnie z
    > procedurami wypłat nie ma takiego obowiązku (tak dowiedziałem sie w

    A to ciekawostka, bo ja wypłacałam w Multi dolary i podpisałam się trochę
    inaczej niż na karcie podpisów, to mi kasjerka kazała sie podpisać jeszcze
    raz. Oczyście DO też sprawdzała ;-)

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,