    From: "Szymon" <w...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Moze bedzie lepiej z kartami :)
    Date: Wed, 3 Apr 2002 13:49:39 +0200

    news:a8epgg$9d$1@news.tpi.pl...
    > Użytkownik "BAH" <b...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
    > Jezeli ludzie zaczna jezdzic drozszymi samochodami i beda je rozbijac to
    > wzrosnie oplata za OC. Czy nalezy zabraniac jezdzic drogimi samochodami?
    ;).

    Zauwaz, ze problem dawno rozwiazano - 60% znizki za bezwypadkowa jazde,
    5-10% bodaj jesli masz wiecej niz 25 lat itp itd. Jakos nie zauwazam, aby
    dla Pana Wojtka ubezpieczenie karty w Citi wynosilo 80zl rocznie, a dla
    innych co ja uzywaja od swieta 70-80% znizki.

    > IMHO to nie stanowi najwiekszego problemu. Banki dobrze wiedza, ze oplat
    za
    > karty duzo podniesc nie beda mogly, bo nie bedzie na nie popytu.

    Nie zgodze sie. Podobnie mowilo sie przy wprowadzaniu prowizji za
    prowadzenie konta. przeciez uciekna do darmowych!!! Tyle, ze prawie nie ma
    juz darmowych... Z marmurkowych to chyba ciezko jakikolwiek wymienic.

    Zwroccie uwaga na to, ze bank
    > dostaje prowizje nawet od takich transakcji.

    Jeszcze procent z debetu nalicza jesli np. ktos ukradnie KK i narobi go.

    Zakladam oczywiscie, ze jest to
    > jakas najczesciej spotykana teraz karta bez ubezpieczenia.

    Ubezpieczenie tez roznie dziala. Jak Ci dadza na godzine przed telefonem to
    roznie moze z tym byc. A juz takie teraz kosztuje blisko 20zl/rok/karta.

    > Jak widac na krzadziezy tez calkiem legalnie da sie zarobic ;). IMHO jest
    > co najmniej nieetyczne.

    Odsetki nawet moga byc karne, od debetu, ktory nie mial prawa powstac. Czyli
    bank spada na 4 lapki, albo kosi za karty (20-150zl jak ustalilismy za
    ubezpieczenie rocznie razy 14 mln kart), albo kosi procenty.

    pzdr