  • 31. Data: 2019-01-17 12:10:50
    Temat: Re: Lombard
    Od: ń <k...@t...sie>

    Wyrzuci, choć to dość żmudna procedura, ale 2-3 lata zwykle wystarczą.
    Swoją drogą powinna być jakaś ustawowa ścieżka przechodzenia z bycia właścicielem na
    bycie najemcą takiego lokalu.

    -----
    > Polskie prawo jest bardzo łaskawe dla ludzi, którzy nie płacą rat kredytu, nie
    płacą czynszu itp.
    > Można latami nie płacić - żyć na koszt sąsiadów ze spółdzielni, wspólnoty,
    udziałowców banku - i nikt takiego gagatka nie "wyrzuci

  • 32. Data: 2019-01-17 12:15:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-01-16 o 11:08, J.F. pisze:

    >Jeśli mieszkanie jest w spółdzielni, to właściciel mieszkania posiada
    >spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu

    Jakos tak.

    >I posiada je osoba, która kupiła mieszkanie.

    Nie mogla kupic mieszkania, mogla kupic s.w.p.d.l :-)

    Hm, a moze nawet tego nie mogla kupic, bo cos mi chodzi po glowie, ze
    to spoldzielnia przydziela :-)

    Co prawda teraz jest mozliwosc wyodrebnienia wlasnosci lokalu w
    budynku spoldzielni.

    >Bank nie posiada spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu.

    Hm, to co zabezpiecza kredyt ?
    I czy komornik moze to zlicytowac ?

    >Ani już, ani nigdy tak nie było, żeby bank "mógł wyrzucić człowieka z
    >mieszkania". Wbrew pozorom, nawet jeżeli ktoś wziął kredyt i go nie
    >spłaca, to bank ma duuuży problem. Polskie prawo jest bardzo łaskawe
    >dla ludzi, którzy nie płacą rat kredytu, nie płacą czynszu itp. Tu
    >nie Ameryka. Można latami nie płacić - żyć na koszt sąsiadów ze
    >spółdzielni, wspólnoty, udziałowców banku - i nikt takiego gagatka
    >nie "wyrzuci z mieszkania".

    Nie/stety ... ale sa tez przyklady, ze sie daje.

    J.

  • 33. Data: 2019-01-17 14:38:28
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.01.2019 o 12:10, ń pisze:
> [...]
    > Swoją drogą powinna być jakaś ustawowa ścieżka przechodzenia z bycia
    > właścicielem na bycie najemcą takiego lokalu.

    Znam ludzi, których wyrzucono. Taka śmieszna rodzinka, która kolejne
    spadki (własnych dochodów rewelacyjnych nie miała nigdy) przeznaczała na
    przejedzenie i przelatanie wycieczkami na Karaiby, równocześnie biorąc
    kredyt na przeskalowany dom. Właściwie od początku go nie spłacali,
    nawet dostawali jakieś odroczenia, ugody, coś, ale tylko odsetki rosły.
    W końcu ich zlicytowano i eksmitowano, ale trwało to długo. Teraz
    mieszkają w mieszkaniu (całkiem sporym), za które czynsz przez bodajże
    dwa lata płaci za nich bank. A co będzie potem, to nie wiem, bo się w
    ogóle nie przejmują i żyją jak żyli (wycieczki).

    MJ

  • 34. Data: 2019-01-17 14:42:12
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.01.2019 o 20:59, Kamil Jońca pisze:
    > dizel <x...@x...xxx> writes:
    > [...]
    >
    > Ale to z każdym długiem tak jest. :) Hipoteka tylko upraszcza pewne
    > rzeczy.

    Ale są sytuacje, w których naprawdę się nie jest właścicielem rzeczy
    kupionej na kredyt (hint: przewłaszczenie).

    MJ

  • 35. Data: 2019-01-17 14:45:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-17 o 14:42, Michał Jankowski pisze:

    > Ale są sytuacje, w których naprawdę się nie jest właścicielem rzeczy
    > kupionej na kredyt (hint: przewłaszczenie).

    Oczywiście. Tyle że nie to mają na myśli ignoranci piszący "nie jesteś
    właścicielem mieszkania na kredyt".

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2019-01-17 14:51:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 12:17:07 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Hm, to co zabezpiecza kredyt ?

    Zabezpiecza
    > I czy komornik moze to zlicytowac ?

    Jest często wyodrębniona księga wieczysta dla takiego mieszkania

  • 37. Data: 2019-01-17 15:00:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 stycznia 2019 13:30:01 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie może.

    Ale np spółdzielcze prawo do lokalu bank może przejąć już po 1 nieskutecznej
    licytacji

  • 38. Data: 2019-01-17 15:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Zabezpiecza
    >Jest często wyodrębniona księga wieczysta dla takiego mieszkania

    Zakladamy, ze nie ma - jakby byla, to bysmy nie rozmiawali o
    spoldzielczym prawie ...

    J.

  • 39. Data: 2019-01-17 15:35:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 15:28:15 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Zakladamy, ze nie ma - jakby byla, to bysmy nie rozmiawali o
    > spoldzielczym prawie ...

    Ale przecież można mieć spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu bez wyodrębnionej
    KW

  • 40. Data: 2019-01-17 15:36:14
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 17.01.2019 o 15:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Zakladamy, ze nie ma - jakby byla, to bysmy nie rozmiawali o
    > spoldzielczym prawie ...
    >
    > J.

    Ależ może być spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu z wyodrębnioną
    księgą wieczystą.

    MJ