  • 61. Data: 2019-01-19 20:09:45
    Temat: Re: Lombard
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Pytanie, jak to mają spółdzielnie - i czy ktoś zna numer KW jakiegoś
    spółdzielniowego osiedla?
    > Oraz numer KW lokalu wyodrębnionego ze spółdzielni?

    Na pewno wiele osób zna. Czym innym jest ich podawanie tutaj :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 62. Data: 2019-01-19 21:08:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jan 2019 07:13:09 -0800 (PST), Dawid Rutkowski

    > W PRLu zwykle tak budowała.
    > Niech będzie, że nie cała spółdzielnia, jak np. RSM Praga, ale taki Tarchomin,
    nawet sam Tarchomin 1, to było ponad 10 niemałych bloków.

    A w ogole w PRL spoldzielnie mialy KW, czy sie takimi duperelami nie
    musialy przejmowac ?

    J.

  • 63. Data: 2019-01-20 00:19:29
    Od: "n" <...@...e>

    Jedne miały, inne się nie przejmowały (przykładowo "Stokłosy").

    -----

  • 64. Data: 2019-01-20 09:30:38
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Cóż, co do bzdur to lepiej sobie przemyśleć, zanim zacznie się je gadać.
    > Oczywiście KW opisuje pojedyncza nieruchomość. Są one jednak tak
    > różne, że szukając cechy wspólnej znajdziesz jedną - jest to rzecz, a
    > rzecz ma właściciela/i.

    Nie. Spokojnie Kamil Jońca może być wpisany w wielu księgach wieczystych
    jako właściciel, więc nijak KW nie jest związane z właścicielem (Nawet
    pod tym samym sądem, żeby nie było).

    > I jeśli właściciele chcą znieść współwłasność, trzeba kogoś spłacić, albo
    nieruchomość podzielić - tworząc nowe KW, albo sprzedać w części lub w całości.
    > Nieruchomość może mieć przeróżne składniki - ale jednego właściciela/jeden zespół
    współwłaścicieli w określonych częściach.
    > Scalić w jedną KW można wszystko, co ma tego samego właściciela i
    > geograficznie podlega pod jeden sąd. Przy różnych właścicielach nie
    > można.

    No ale w tym momencie sam sobie zaprzeczyłeś - oprócz właściciela musi
    się zgadzać sąd. :P

    Poza tym życzę Ci powodzenia w scaleniu "działki gruntu" i "lokalu w
    budynku".

    Ksiega wieczysta opisuje nieruchomość. To że czasami ta nieruchomość
    może sie składać z kilku "części" (np. działek) to inna kwestia.

    > Ale nie o to chodzi.
    > Pytanie, jak to mają spółdzielnie - i czy ktoś zna numer KW jakiegoś
    spółdzielniowego osiedla?
    > Oraz numer KW lokalu wyodrębnionego ze spółdzielni?

    WA4M / 00193431 / 4

    Wydaje mi sie że to może być dobry przykład.

    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Victory uber allies!