  • 1. Data: 2003-06-07 18:52:21
    Temat: LG - Nordea ... nadeszła
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    Otrzymałem właśnie wyciąg z LG - ROR Standard, a wraz z nim nową TOIP, która
    wejdzie w życie z dniem 01.07.2003, a w niej zmiany, zmiany, zmiany.
    Oto najważniejsze z nich dla rachunku Standard:
    - prowadzenie rachunku - 5 PLN (dotychczas 2 PLN)
    - zlecenie stałe - 1,5 PLN (dotychczas 1 PLN)
    - przelew predefiniowany - 0,6 PLN (dotych. 0 PLN)
    - przelew poprzez operatora - 4 PLN (dotych. 2 PLN)
    Karta Maestro:
    - wznowienie karty - 20 PLN (dotychczas 0 PLN)
    - ATM krajowy - 4 PLN (dotychczas 1%+ 4,5 PLN)
    - ATM zagranica -10 PLN (dotychczas 1%+10 PLN)
    - ATM zagranica - Grupa Nordea - bez prowizji
    Karta E/MC Silver:
    - wydanie - 55 PLN (dotychczas 40 PLN)
    - wznowienie 50 PLN ( dotychczas 40 PLN)
    - transakcje bezgotówkowe zagranica - bez prowizji (dotychczas 1,5%),
    - ATM krajowy - 2,5% min.4 PLN (dotychczas 3% min. 5 PLN)
    - ATM zagranica - 2,5% min.10 PLN (dotychczas 3% min. 10 PLN)

    Sądzę, że zmiany w ramach bankowości elektronicznej LGnet niebawem także
    zostaną ogłoszone.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2003-06-08 09:00:04
    Temat: Re: LG - Nordea ... nadeszła
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    > Sądzę, że zmiany w ramach bankowości elektronicznej LGnet niebawem także
    > zostaną ogłoszone.

    o w morde, ale stawki !!!
    czas chyba na przenosiny do volksa

  • 3. Data: 2003-06-08 11:50:07
    Od: k...@p...onet.pl

    A co z wyplatami z bankomatow BZ WBK i Euronet?

    Czy jest cos napisane, czy po staremu bankomaty LG (nordea) + 2 wyplaty w
    miesiacu w Euronet?

    W sumie to mi tylko ta oplata miesieczna wodzi, bo az 5zl.

    W Lgnet jak wprowadza jakie kolwiek oplaty za prowadzenie, to likwiduje. Moze
    byc platne wydanie karty, platne przelewy, ale prowadzenie gratis.

    A myslalem, ze po fuzji LG&Nordea beda bezplatne przelewy i wyplaty z BZ WBK i
    Euronet.

    Ciekawe co zrobia z klientami, co maja konto w LG i Nordea ? Polacza? I co z
    limitami na kartach charge bedzie i kredytem odnawialnym. Cos ciemno widze, aby
    zsumowali i dali do 1 konta.

  • 4. Data: 2003-06-08 15:31:43
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > A co z wyplatami z bankomatow BZ WBK i Euronet?
    >
    > Czy jest cos napisane, czy po staremu bankomaty LG (nordea) + 2 wyplaty w
    > miesiacu w Euronet?

    Starałem się napisać tylko o zmianach, a w kwestii bankomatów Euronetu
    takowych nie przewidziano, czyli 2 pierwsze wypłaty w miesiącu - tak jak do
    tej pory - bez prowizji, kolejne - 3,90 PLN
    Wypłaty z bankomatów własnych, czyli LG i Nordea - bezprowizyjnie
    O bezprowizyjnych bankomatach BZWBK dla obecnych klientów LG nie wspominają,
    więc póki co to zaszczyt dla obecnych klientów Nordea. Swoja drogą sądziłem,
    że zunifikują ofertę w tej kwestii, ale może tak się stanie i bankomaty
    BZWBK będą płatne ;)

    > A myslalem, ze po fuzji LG&Nordea beda bezplatne przelewy i wyplaty z BZ
    WBK i
    > Euronet.

    O bezpłatnych przelewach to raczej możemy zapomnieć. Trend wskazuje
    wprowadzenie opłaty za przelewy predefiniowane via Bankofon z 0 PLN do 0,60
    PLN, czyli dokładnie tyle co obecnie w Nordea przez kanał internetowy.

    > Ciekawe co zrobia z klientami, co maja konto w LG i Nordea ? Polacza? I co
    > limitami na kartach charge bedzie i kredytem odnawialnym. Cos ciemno
    widze, aby
    > zsumowali i dali do 1 konta.

    Taaak, zapewne taki klient będzie mógł sobie wybrać rachunek który sobie
    zostawi, a produkty kredytowe ? Cóż pewnie będą to rozpatrywać indywidualnie
    na wniosek klienta, na proste połączenie limitów nie liczyłbym zbytnio.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 5. Data: 2003-06-08 22:52:26
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > na wniosek klienta, na proste połączenie limitów nie liczyłbym zbytnio.

    Jak dotad oferte i sposob traktowania w LG i Nordei byly dla mnie najlepsze
    sposrob polskich bankow.

    Najgorsza niekompetencje i olewanie klientow zauwazylem w Kredyt Banku, Pekao,
    Multibanku, mBanku, Inteligo, Ing.

    Nie chce kolejnych bankow z kolejkami, nie szanowania klienta oraz wysokich
    oplat.

  • 6. Data: 2003-06-09 08:25:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Nie chce kolejnych bankow z kolejkami, nie szanowania klienta oraz
    > wysokich oplat.

    ale jednoczesnie chcesz darmowego prowadzenia kponta, lub malych
    oplat.
    To sie zdecyduj na cos ;)
    To co chcesz to domena personal lub private bankingu - a tam sie albo
    duzo placi, albo sie duzo ma....

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 7. Data: 2003-06-09 16:34:38
    Od: m...@p...onet.pl

    > Nie chce kolejnych bankow z kolejkami, nie szanowania klienta oraz wysokich
    > oplat.

    Czy może być bank z wysokimi opłatami i z kolejkami?

    W Nordei i w LG nie ma "prawie" nigdy kolejek. Chodź czasem zdarzają się
    niespodzianki. Kiedyś musiałem czekać z godzinę w LG do kasy, bo dwoje klientów
    opłacało swoje miesięczne rachunki. Aż zdziwiłem się dlaczego robią to jeszcze w
    kasie, a nie elektronicznie lub PZ. Czy chodziło im o dowód zapłaty?

    Też są i inne niespodzianki. Ostatnio serwer im nawalił i "nie widzieli"
    rachunków. Przez to nie mogłem wpłacić swoich trzech groszy. Lecz taka rzecz
    może się zdarzyć w każdym banku. Ten sam przypadek miałem kiedyś w BZ WBK.

  • 8. Data: 2003-06-09 17:31:53
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Czy może być bank z wysokimi opłatami i z kolejkami?

    moze ;) Patrz Pekao SA ;)

    > W Nordei i w LG nie ma "prawie" nigdy kolejek.

    Ale wyniki finansowe sa takie sobie - leca na minusie.
    Oferta tez powiedzmy ze raczej z tych podstawowych.

    Za niedlugo gorace ziemniaczki - to znaczy klientow z malymi
    dochodami, a zadajacymi duzo - banki beda sobie przerzucac jeden do
    drugiego ;)

  • 9. Data: 2003-06-09 18:03:15
    Od: m...@p...onet.pl

    > Za niedlugo gorace ziemniaczki - to znaczy klientow z malymi
    > dochodami, a zadajacymi duzo - banki beda sobie przerzucac jeden do
    > drugiego ;)

    Od jakiej kwoty trzeba mieć dochody, aby nie być dla banku "płotką" żądającą za
    dużo?
    Czy to znaczy, jeżeli klient nie ma dochodu to trzeba go opłatami zarzucić, a
    tego z dużym to opłaty mu znieść i szampanem poczęstować?
    To dla kogo jest mBank? Powinni już dawno żądać stałych wpływów 1k PLN.

  • 10. Data: 2003-06-09 18:10:24
    Od: m...@p...onet.pl

    Ja nie żądam za dużo! Ja chcę zwykłą debetową płaską kartę za darmo (lub po
    niskiej cenie, max. 10 PLN) do zakupów. I oczywiście możliwość jakiejś
    bezpłatnej wypłaty - kasa lub bankomat (bez min. ograniczeń Euronetowych).
    Przelewy mogą być płatne, byle tylko PZ byłoby za darmo. I rachunek prowadzony
    bezpłatnie. Internet mile widziany. Oprocentowanie może być zerowe + możliwość
    zakładania lokat tak od 200-300 PLN.
    To ile taki klient dla banku kosztuje jak ja?
    Dodam jeszcze średnie dochody miesięczne w wysokości 600 PLN. I przeważnie na
    rachunku leży, gdzieś około stówki.