  • 1. Data: 2003-06-07 04:02:13
    Temat: [rzepa] Atak "bankowego" wirusa
    Od: "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl>

    Bezpieczeństwo Bugbear. B wykryty w ponad 100 krajach
    Atak "bankowego" wirusa

    W Internecie wykryty został wirus dysponujący listą
    adresów banków w kilkudziesięciu krajach,
    w tym w Polsce.
    Wirus, tzw. robak Bugbear. B, pozwala hakerom
    dokonywać kradzieży danych. Jednak banki,
    które mają zabezpieczenia, przestrzegają odpowiednich
    procedur nie powinny być narażone na atak - twierdzą
    polscy eksperci ds. bezpieczeństwa.

    O zagrożeniach związanych z nowym wirusem,
    który rozprzestrzenia się poprzez pocztę elektroniczną,
    poinformowała międzynarodowa firma F-Secure Corp.,
    zajmująca się systemami zabezpieczeń.
    W piątek dysponowała ona informacjami o atakach
    wirusa w 100 krajach. W jej ocenie, niepokojącą cechą
    nowego wirusa jest fakt, że dysponuje on listą
    domen internetowych (adresów) banków w świecie.
    Wirus sprawdza adres zaatakowanego komputera i
    porównuje go z własną listą.
    Jeśli nazwy odpowiadają sobie, Bugbear. B może uaktywnić
    funkcję, w rezultacie której komputery zaatakowanego banku
    mogą stać się dostępne w sieci. Pozwoliłoby to hakerom np.
    dokonywać kradzieży danych, przejąć przynajmniej część
    kontroli nad systemem komputerowym.

    - Problem nie powinien mimo wszystko dotknąć banków,
    gdyż ich najważniejsze systemy nie mają bezpośredniego
    dostępu do Internetu. Jeżeli bank padłby ofiarą ataku,
    znaczyłoby to, że np. w Polsce nie dostosowuje się do
    zaleceń Generalnego Inspektoratu Nadzoru Bankowego -
    powiedział "Rz" Aleksander Czarnowski, prezes warszawskiej
    spółki AVET Information and Network Security,
    zajmującej się audytem bezpieczeństwa informacji
    elektronicznej.

    Nowy wirus (odmiana robaka, który był w ub. r. najbardziej
    rozpowszechnionym wirusem) zagraża głównie systemom
    wykorzystującym Windows z aplikacjami poczty elektronicznej,
    w których już 2 lata temu powinna być wprowadzona poprawka
    opublikowana przez firmę Microsoft. Elektroniczne banki nie
    powinny ucierpieć, gdyż nie wykorzystują systemu Windows
    lecz Unix. - Pewne kłopoty mogą jednak dotknąć klientów,
    mogą wystąpić opóźnienia w komunikacji - powiedział
    A. Czarnowski.
    Klienci w obecnej sytuacji w ogóle nie powinni - dodał - otwierać
    załączników w poczcie elektronicznej od nieznanych
    nadawców np. z dziwnymi tytułami. Z.Z.

  • 2. Data: 2003-06-07 07:07:20
    Temat: Re: [rzepa] Atak "bankowego" wirusa
    Od: "www.tramping.slask.prv.pl" <k...@p...onet.pl>

    Osobnik podający się za Robert Kondraciuk<m...@g...pl>
    nagryzmolił(a) w news:bbro92$f45$1@news.onet.pl:

    > Bezpieczeństwo Bugbear. B wykryty w ponad 100 krajach
    > Atak "bankowego" wirusa

    Ja ze swojej strony dodam, że zarówno W32/Bugbear-B jak i
    Win32.HLLM.Reteras (ostatnio najbardziej rozpowszechnione wirusy)
    wysyłają maile podszywając się pod kogoś. Nie bądzcie zdiwieni jeśli
    dostaniecie ostrzeżenie od skanera antywirusowego na serwerze pocztowym
    że wysyłacie wirusy. Zanim wpadniecie w panike zobaczcie z jakiego
    adresu ip została wysłana ta rzekomo wasza poczta.

    Pozdrawiam
    Admin www.tramping.slask.prv.pl

  • 3. Data: 2003-06-07 17:17:58
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Robert Kondraciuk wrote:

    > Bezpieczeństwo Bugbear. B wykryty w ponad 100 krajach

    wredny i szybko sie mnozy, inna nazwa tego robaka to tanatos,
    polecam program McAfee Stinger, wykrywa i usuwa Bugbear w 2 odmianach
    oraz potrafi leczyc zainfekowane pliki

  • 4. Data: 2003-06-07 20:44:18
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    In <bbro92$f45$1@news.onet.pl> Robert Kondraciuk wrote:

    > Elektroniczne banki nie
    > powinny ucierpieć, gdyż nie wykorzystują systemu Windows
    > lecz Unix.

    lukas i millenium uzywaja windowsów ...

    --
    registered Linux user 261525 | Wszystko jest trudne przy
    gg 2...@w...pl| odpowiednim stopniu

  • 5. Data: 2003-06-08 00:34:50
    Od: "tomi2365" <t...@w...pl>

> [...]
    > że wysyłacie wirusy. Zanim wpadniecie w panike zobaczcie z jakiego
    > adresu ip została wysłana ta rzekomo wasza poczta.
    I nie zdziwcie się jeśli serwer wysyłający będzie w domenie .pekao.com.pl ,
    przez trzy tygodnie ich host rozsyłał virusy Worm.Sobig.x z adresami
    klientów
    jako nadawca. Często adresy są w postaci I...@f...pl .
    Ciekawe czy na to poszły pieniądze z niedawnych podwyżek
    za prowadzenie kont i na tym ma polegać obsługa konta przez internet w
    Telepekao24.
    Czy ten wirus może coś namącić w banku? Opis jego wersji C jest tu:
    http://www3.ca.com/virusinfo/virus.aspx?ID=35347

    Tomek