  • 1. Data: 2003-06-06 23:58:40
    Temat: Ranking k.mieszkaniowych - Expander
    Od: "Don " <d...@g...pl>

    Dziwi mnie czemu tak słabo wypadły specjalistyczne banki hipoteczne ?

    Klasyfikacja łączna:

    1. PKO BP - 456 pkt.
    2. MultiBank, 365 pkt.
    3. BPH PBK, 264 pkt.
    4. GE Bank Mieszkaniowy, 164 pkt.
    5. Millennium, 133 pkt.
    6. HVB, 93 pkt.
    7. Kredyt Bank, 80 pkt.
    8. LG Petro Bank, 74 pkt.
    9. Deutsche Bank 24 - 39 pkt.
    10. Bank Gospodarstwa Krajowego, 9 pkt.
    11. Rheinhyp BRE, 1 pkt.

    Bank, który w najkrótszym czasie rozpatruje wnioski kredytowe:

    1. MultiBank, 36 pkt.
    2. BPH PBK, 24 pkt.
    3. Millennium, 20 pkt.
    Bank, który stosuje najmniej uciążliwych formalności:

    1. PKO BP, 41 pkt.
    2. MultiBank, 38 pkt.
    3. GE Bank Mieszkaniowy, 26 pkt.
    Bank, który najbardziej liberalnie ocenia zdolność kredytową i pożycza
    najwięcej:

    1. PKO BP, 60 pkt.
    2. BPH PBK, 21 pkt.
    3. MultiBank, 19 pkt.
    Bank który akceptuje dochody z największej liczby źródeł:

    1. PKO BP, 55 pkt.
    2. MultiBank, 32 pkt.
    3. GE Bank Mieszkaniowy, 29 pkt.
    Bank, który jest skłonny finansować najwięcej rodzajów inwestycji:

    1. PKO BP, 61 pkt.
    2. BPH PBK i MultiBank, po 24 pkt.
    3. Millennium, 9 pkt.
    Bank, w którym najbardziej opłaca się refinansować stary kredyt:

    1. HVB, 36 pkt.
    2. BPH PBK, 30 pkt.
    3. Millennium, MultiBank, po 20 pkt.
    Bank, który ma najbardziej kompetentnych i sympatycznych pracowników:

    1. MultiBank, 47 pkt.
    2. BPH PBK, 19 pkt.
    3. LG Petro Bank i PKO BP, po 16 pkt.
    Bank "awaryjny" - najrzadziej odrzuca wnioski kredytowe.

    1. PKO BP, 57 pkt.
    2. GE Bank Mieszkaniowy, 28 pkt.
    3. BPH PBK, 19 pkt.
    Bank, który najkorzystniej pożycza złotówki:

    1. PKO BP, 54 pkt.
    2. Kredyt Bank, 43 pkt.
    3. BPH PBK, 23 pkt.
    Bank, który najkorzystniej pożycza franki szwajcarskie:

    1. BPH PBK, 46 pkt.
    2. Millennium, 37 pkt.
    3. HVB, 21 pkt.
    Bank, który najchętniej pożycza klientom dysponujących niskim wkładem własnym:

    1. PKO BP, 53 pkt.
    2. MultiBank, 48 pkt.
    3. LG Petro Bank, 23 pkt.
    Bank, który ma najkorzystniejszą ofertę dla klientów zamożnych:

    1. MultiBank, 60 pkt.
    2. BPH PBK, 26 pkt.
    3. Deutsche Bank 24, 13 pkt.

  • 2. Data: 2003-06-07 00:39:58
    Temat: Re: Ranking k.mieszkaniowych - Expander
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Don wrote:

    > Bank, który najbardziej liberalnie ocenia zdolność kredytową i pożycza
    > najwięcej:
    >
    > 1. PKO BP, 60 pkt.

    A to bardzo ciekawe. Po raz pierwszy zacząłem interesować się kredytami
    hipitecznymi pod koniec lutego. Wówczas uzyskałem informację, że
    maksymalna kwota kredytu w PKO BP nie może przekroczyć n-krotności moich
    dochodów. Nie pamiętam dokładnie wartości tegoż n, jednak była ona na
    tyle niska, że bank nie chciał przyznać mi kredytu. A moją zdolność
    kredytową pozytywnie oceniono w: MultiBanku, GE BM oraz w Millenium.

    Czy coś się zmieniło w tym banku od tego czasu? O co tu chodzi? :-)

    Marek

  • 3. Data: 2003-06-07 08:39:31
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > tyle niska, że bank nie chciał przyznać mi kredytu. A moją zdolność
    > kredytową pozytywnie oceniono w: MultiBanku, GE BM oraz w Millenium.

    He, mam podobne odczucia co do PKO BP.
    Ze mną o kredycie mieszkaniowym (mamy dwójkę dzieci) chcieli rozmawiać
    dopiero wówczas gdyby nasze miesięczne dochody netto wynosiły minimum 7800
    zł :)
    Nie mówiąc już o "przemiłej obsłudze".

    Asmira

  • 4. Data: 2003-06-07 12:48:39
    Od: "Krzysztof Kujawski" <k...@i...pl>

> [...]
    > Ze mną o kredycie mieszkaniowym (mamy dwójkę dzieci) chcieli rozmawiać
    > dopiero wówczas gdyby nasze miesięczne dochody netto wynosiły minimum
    Troche duzo .. co chciales na kredyt? Wille z basenem ;-)
    Pozdrawiam
    kk

  • 5. Data: 2003-06-07 18:00:33
    Od: t...@p...onet.pl

    > Bank, który najkorzystniej pożycza złotówki:
    >
    > 1. PKO BP, 54 pkt.
    > 2. Kredyt Bank, 43 pkt.
    > 3. BPH PBK, 23 pkt.

    Bardzo ciekawe!!!!
    Kredyty z wkładem własnym poniżej 40%

    PKOBP 6,22+1,50 =7,72
    http://www.pkobp.pl/tabele/tab_opr1.xml?id_tyt=8

    KB 5,47+1,50 = 6,97
    http://www.kredytbank.pl/klienci_indywidualni/produk
    ty_uslugi/kredyty_pozyczki/k
    redyt_ekstralokum/kredyt_ekstralokum_oferta

    Od kiedy to oprocentowanie w wysokości 7,72% jest NIŻSZE od 6,97% a o prowizji
    nie wspomnę (KB 0,9%, PKOBP 1,2%). Gratuluję rzetelności oceny. Tensor1.

  • 6. Data: 2003-06-07 19:08:32
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Od kiedy to oprocentowanie w wysokości 7,72% jest NIŻSZE od 6,97% a
    > prowizji nie wspomnę (KB 0,9%, PKOBP 1,2%). Gratuluję rzetelności
    > oceny. Tensor1.

    No - tam pewnie jeszcze brali pod uwage takze wieksze wklady - patrz
    infiormacja prasowa MultiBanku:
    http://www.prnews.pl/html.php/display?article=2659

    Uwazasz, ze oprocentowanie to _jedyny_ wyznacznik atrakcyjnosci
    kredytu? :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 7. Data: 2003-06-07 19:22:27
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Uwazasz, ze oprocentowanie to _jedyny_ wyznacznik atrakcyjnosci
    > kredytu? :)

    jesli chodzi o kategorie ,,Bank, który najkorzystniej pożycza złotówki:''
    to zdecydowanie jest to najwazniejszy (wrecz jedyny) wyznacznik atrakcyjnosci.

    Szczerze mowiac interesuje sie kredytami hipotecznymi i caly ten ranking
    uwazam za *zdecydowanie* nieobiektywny...

    pozdrawiam

    romekk

  • 8. Data: 2003-06-07 20:17:43
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Roman Kubik wrote:
    > Szczerze mowiac interesuje sie kredytami hipotecznymi i caly ten
    > ranking uwazam za *zdecydowanie* nieobiektywny...

    No to ja powiem - Expander ;)

    Jednak zadam klejne pytanie - kiedy zmienila sie stawka WIBOR 3M w
    obu bankach?
    Zeby nie bylo tak, ze w KB dopiero co, a w PKO BP bedzie niedlugo sie
    zmieniala?
    Bo niby w obu jest na stawce wiboru....

  • 9. Data: 2003-06-07 20:39:05
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    BTW - a widzieliscie ostatnia oferte Pekao SA?

  • 10. Data: 2003-06-08 07:06:02
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > obu bankach?
    > Zeby nie bylo tak, ze w KB dopiero co, a w PKO BP bedzie niedlugo sie

    W PKOBP średni WIBOR3M jest wyliczany i zmieniany co kwartał (średnia z około
    dwóch miesięcy), w KB co miesiąc (średnia z ostatnich dziesięciu dni
    roboczych). Stąd przy tendencji spadkowej, średni WIBOR3M w KB będzie ZAWSZE
    mniejszy niż w PKOBP.

    Pozdrowienia Tensor1.

    PS. Odpowiadając precyzyjnie na Twoje pytanie
    KB - 1 czerwca 2003 (next - 1 lipca 2003)
    PKOBP - 1 kwietnia 2003 (next - 1 lipca 2003)