  • 11. Data: 2003-06-09 18:29:40
    Temat: Re: LG - Nordea ... nadeszła
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Dodam jeszcze średnie dochody miesięczne w wysokości 600 PLN. I
    > przeważnie na rachunku leży, gdzieś około stówki.

    No to sie nie oplacasz i bank musi do ciebie doplacac - dlatego nie
    oczekuj kokosow.
    Przeciez bank tez musi zaplacic Euronetowi, za produkcje i
    dostarczenie karty, za koszty na IT, za utrzymanie tego rachunku +
    przelew (pewnie tez chcialbys za free)...

    No wiem, ze to trudnoe do uswiadomienia sobie - ale dla banku jestes
    tylko strata a nie zyskiem. A powiem wiecej - niezadowolony z jakosci
    obslugi robisz im jeszcze kolo piora + blokujesz zasoby, ktore moznaby
    wykorzystac na bardziej zasobniejszych klientow.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 12. Data: 2003-06-09 18:39:45
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Od jakiej kwoty trzeba mieć dochody, aby nie być dla banku "płotką"
    > żądającą za dużo?

    Od strumienia dochodu dla banku - jesli korzystasz z wielu uslug
    platnych mimo malego dochodu - wszystko ok dla banku - jesli nie to
    bank doplaca do ciebie - kosztrem tych lepszych klientow.
    A ze CRMy maja coraz lepsze i coraz bardziej z tego korzystaja - nie
    zdziw sie, ze bedzie coraz wiecej rzeczy platych - tak, zeby bank mogl
    chociaz wyjsc na zero przy tobie.

    > Czy to znaczy, jeżeli klient nie ma dochodu to trzeba go opłatami
    > zarzucić, a tego z dużym to opłaty mu znieść i szampanem
    poczęstować?

    Oczywiscie. Dziwi Cie to?
    Ty nie skorzystasz z uslug dodatkowych - a zasoby zajmujesz - a ten
    bogatszy wrecz przeciwnie - cross-selling jak sie patrzy dla niego,
    drozsze wersje kart, zarobki na marzy odsetkowej, na prowizjach.
    Tak serio sie dziwisz?

    > To dla kogo jest mBank? Powinni już dawno żądać stałych wpływów 1k
    > PLN.

    mBank jest bankiem niszowym, wyroslym na fali dot'comow.
    Zauwaz, ze tylko rzeczy podstawowe sa bezplatne - konto+ karta +
    wyplata (ale z malym limitem dziennym).

    Wszystko inne jest juz platne lub jest dosyc duza prowizja - jest to
    naturalna kolej rzeczy.

    Oczywiscie - zaden bank otwarcie nie moze sobie pozwolic na utrate
    swojego segmentu. Sa banki - dla ktorych klient o takich wymaganiach
    jest ok - patrz PKO BP (ale nawet on nie wpisuje sie w twoje
    wymagania), ale nie mozesz oczekiwac - ze za male pieniadze bedziesz
    mial standard obslugi tych lepszych bankow (chyba ze zaczniesz
    korzystac z kanalow elektronicznych - taka standaryzacja ;).
    Cos za cos!