  • 1. Data: 2003-05-05 10:34:16
    Temat: Kredyt "Pola" - nie dajcie sie nabic w butelke
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Pisze to zeby przestrzec naiwniakow ktorzy beda brac pod uwage kredyt
    "panstwowy" na mieszkanie. Ludzie zapomnijcie o tym. Juz za rok
    oprocentowanie rynkowe bedzie na poziomie oferowanym przez ten kredyt a
    wycofanie sie z takiego kredytu bedzie bardzo trudne(czytaj kosztowne). Poza
    tym jego refinansowanie, konieczne za kilka lat, bedzie dosc kosztowne:
    - prowizja od nowego kredytu
    - zmiana wpisu hipoteki w KW
    - haracz za wczesniejsza splate kredytu
    - niemoznosc skorzystania z ulgi odsetkowej.

  • 2. Data: 2003-05-05 10:43:26
    Temat: Re: Kredyt "Pola" - nie dajcie sie nabic w butelke
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Darek wrote:
    > Pisze to zeby przestrzec naiwniakow ktorzy beda brac pod uwage kredyt
    > "panstwowy" na mieszkanie. Ludzie zapomnijcie o tym. Juz za rok

    oczywiscie ze chce naciagnac naiwnych.. Budzet musi skad wytrzasnac
    pieniadze na budowe autostrad. Niech placa bioracy drogie kredyty - jak ich
    stac na budowanie nich doplacaja do budzetu zeby bylo z czego wydawac na
    drogi...

    D.

  • 3. Data: 2003-05-05 10:46:18
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > - zmiana wpisu hipoteki w KW
    > - haracz za wczesniejsza splate kredytu
    > - niemoznosc skorzystania z ulgi odsetkowej.

    ....,> potwierdzam to jest prawda

  • 4. Data: 2003-05-05 11:17:53
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Pisze to zeby przestrzec naiwniakow ktorzy beda brac pod uwage kredyt
    > "panstwowy" na mieszkanie. Ludzie zapomnijcie o tym. Juz za rok
    > oprocentowanie rynkowe bedzie na poziomie oferowanym przez ten kredyt

    Naiwni to sa ci, ktorzy sadza, ze oprocentowanie kredytow w bankach moze
    tylko spadac.
    Albo tacy, ktorzy nie zauwazyli, ze u nas ozywienie gospodarcze zawsze wiaze
    sie ze wzrostem inflacji.
    Wszyscy czekamy na ozywienie gospodarcze, prawda?
    A ktory bank oferuje kredyt z _ustawowo_ zagwarantowanym maksimum
    oprocentowania?

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2003-05-05 11:31:44
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Poza tym kolego nie napisalem ze oprocentowanie moze tylko spadac. Nie
    wkladaj mi w usta swoich slow.
    Napisalem ze za ok. rok oprocentowanie rzadowe bedzie nieatrakcyjne. A
    wlasciwie ten kredyt przestanie byc atrakcyjny juz za ok. 1-2 miesiace.
    Obecnie WIBOR jest na poziomie 5,7. Dodaj do tego marze banku (mozna dostac
    1% marzy a 1,5% jest czesto spotykane). wiec juz teraz mozna miec
    oprocentowanie ok. 6,7%.
    Jesli jestes fanem rzadu i chcesz wspierac budzet to prosze bardzo. Bo ten
    kredyt dziala tak ze jesli rynkowe oprocentowanie wyzsze to budzet doplaca
    bankowi ale jesli rynkowe oprocentowanie nizsze to bank nadwyzke odprowadza
    do budzetu. Poza tym banki tez sie uciesza z takiego klienta ktory przez 20
    lat bedzie splacal przewidywalne dosc wysokie odsetki.
    A skoro zmierzamy do EURO to zwroc uwage jaki obecnie jest EURIBOR. Owszem
    Euro bedziemy miec za ok. 4-5 lat najwczesniej. ale zmierzamy wlasnie w
    perspektywie ok. 5 lat do stopy ok. 2,5% + marza. Kredyt rzadowy ma sie do
    tego nijak.

    Twoje obawy sie moga sprawdzic jesli nie wejdziemy do unii czego i tobie i
    sobie nie zycze.

  • 6. Data: 2003-05-05 12:39:33
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Ok. widze ze jestes pesymista.
    I to skrajnym. wobec tego tak owszem ten kredyt jest dla takich skrajnych
    pesymistow. wlasciwie przy takim pesymistycznym podejsciu nie nalezy sie w
    ogole zadluzac i najlepiej zyc w ciasnocie albo wynajmowac.
    Ja jestem jednak umiarkowanym optymista. I sadze ze w dluzszym okresie na
    pewno ten kredyt nie jest korzystny. Gdyby byl na poziomie 4-5% to bylaby
    zupelnie inna sytuacja. Podobne kredyty funkcjonuja chyba w czechach lub na
    wegrzech i tam oprocent. wynosi ok. 3%
    wiec masz porownanie. U nas probuje sie ludzi zrobic w balona i tyle.

  • 7. Data: 2003-05-05 12:50:05
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

> [...]

    panstwo sie nie zreformuje to ogloszenie niewyplacalnosci jest mozliwe(
    czasowe zawieszenie obslugi dlugu), trzeba wkalkulowac mozliwosc rzadow
    Lepera lub jemu podobnych, bo niezadowolenie w narodzie jest coraz wieksze i
    nowy parlament moze wygladac zupelnie inaczej niz dzisiejszy.

  • 8. Data: 2003-05-05 13:11:34
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    A tak przy okazji dlugoterminowe stale % kredytow w USA wynosi obecnie 6%
    wiec kredyt pola nie jest drogi (patrzac dlugoterminowo )

    PZDR

  • 9. Data: 2003-05-05 13:17:55
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    ale pytanie jakich kredytow???
    Czy na pewno mieszkaniowych czy raczej inwestycyjnych?

  • 10. Data: 2003-05-05 13:52:15
    Od: t...@p...onet.pl

    > A tak przy okazji dlugoterminowe stale % kredytow w USA wynosi obecnie 6%
    > wiec kredyt pola nie jest drogi (patrzac dlugoterminowo )
    >
    > PZDR

    Informacja będzie ciekawa, jeżeli wskażesz adres. Oczywiście oprocentowanie ma
    dotyczyć długoterminowych kredytów MIESZKANIOWYCH.