  • 11. Data: 2003-05-05 14:17:00
    Temat: Re: Kredyt "Pola" - nie dajcie sie nabic w butelke
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    Dotyczylo to kredytow mieszkaniowych o STALEJ stopie % dla 30 lat w USA
    (niestety linku nie pamietam ale bylo na zagranicznej grupie gieldowej)

  • 12. Data: 2003-05-05 14:39:19
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    http://biz.yahoo.com/b/r/m.html

  • 13. Data: 2003-05-05 17:14:12
    Od: t...@p...onet.pl

    > http://biz.yahoo.com/b/r/m.html

    Ale średnie oprocentowanie wynosi 5,37% - też dużo.

  • 14. Data: 2003-05-05 18:26:54
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Ale średnie oprocentowanie wynosi 5,37% - też dużo.

    Cholera - moglem ci to od razu slac jak wyglaszales swoje teorie ;)

  • 15. Data: 2003-05-05 19:06:09
    Od: Jacek Sztajnke <s...@w...pl>

    Krzysiek wrote:

    > Nawet wejscie do unii nie gwarantuje, ze nie wystapi u nas kryzys
    > walutowy, a z tym sie wiaze podwyzka stop procentowych. Szybkie przyjecie
    > EUR nie nastapi, bo jest to tylko chec jednej ze stron. Dlug publiczny
    > rosnie a jak panstwo sie nie zreformuje to ogloszenie niewyplacalnosci
    > jest mozliwe( czasowe zawieszenie obslugi dlugu), trzeba wkalkulowac
    > mozliwosc rzadow Lepera lub jemu podobnych, bo niezadowolenie w narodzie
    > jest coraz wieksze i nowy parlament moze wygladac zupelnie inaczej niz
    > dzisiejszy.

    Czy ktoś wierzy, że Lepper pozostawi ten budżetowy kredyt w spokoju?
    Wszystko może się zdarzyć.

  • 16. Data: 2003-05-06 01:24:41
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> writes:

    > Naiwni to sa ci, ktorzy sadza, ze oprocentowanie kredytow w bankach moze
    > tylko spadac.

    Taka jest optymistyczna teoria.

    > Albo tacy, ktorzy nie zauwazyli, ze u nas ozywienie gospodarcze zawsze wiaze
    > sie ze wzrostem inflacji.

    Nie bedzie zadnego wiekszego ozywienia gospodarczego jesli rzad nie zmieni
    swojej polityki m.in. gospodarczej. Jesli wejdziemy do UE, to moze kaza mu
    zmienic - zobaczymy.

    > Wszyscy czekamy na ozywienie gospodarcze, prawda?

    Jak na Mesjasza. Ale zobowiazan terminowych to bym na tym nie opieral.

    > A ktory bank oferuje kredyt z _ustawowo_ zagwarantowanym maksimum
    > oprocentowania?

    W moim przekonaniu jedyny kredyt, ktory mozna brac, to taki, ktory mozna
    zawsze natychmiast splacic :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 17. Data: 2003-05-06 06:53:20
    Od: t...@p...onet.pl

    > Cholera - moglem ci to od razu slac jak wyglaszales swoje teorie ;)

    Amra bądz obiektywny. Na razie "moje teorie" się sprawdzaja. WIBOR3M w ciągu
    miesiąca spadł z 6% do 5,70%. A więc oprocentowanie oparte na WIBORZE wynosi
    aktualnie 6,70% (przy 1% marży).

    Twoje rewelacje o oprocentowaniu mieszkaniowych kredytów długoterminowych w
    mPlanach od 5,95% okazały sie TYLKO zręcznym chwytem reklamowym (patrz mój
    wątek z kilku tygodni). Nie chcę jednak przez to Ciebie krytykować, po prostu
    zawierzyłeś wtedy reklamie i natychmiast odtrąbiłeś koniec "moich teorii". Z
    kolei oprocentowanie (prezesowe) np. w BZWBK w wysokosci 6,49% jest też tylko
    oszustwem; po roku sprowadzają Cię na parter. Tak więc dalej uważam, że
    oprocentowanie oparte na stawkach rynku międzybankowego jest znacznie lepszym
    rozwiązaniem niż oprocentowanie Prezesów (nawet tych z BRE).
    Pozdrowienia Tensor1
    PS. To oprocentowanie w USA jest jednak wysokie.

  • 18. Data: 2003-05-06 07:10:15
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Jedna uwaga.
    Srednie oprocentowanie dla 30 lat wynosi owszem 5,37%, ale kredyt rzadowy ma
    byc podobno kredytem preferencyjnym wiec raczej nalezy go porownac z
    minimalnym oprocentowaniem ktore wynosi 4,88%. Mamy wiec roznice 1,62%. To
    sporo i zadnych preferencji tutaj nie widze.
    Po drugie nie kazdy potrzebuje kredyt na 20 lat a jesli wezmiemy kredyty w
    USA na 15 lat to musimy jeszcze odjac ponad 0,5% (minimum 4,13%).

  • 19. Data: 2003-05-06 07:36:44
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 5 May 2003 12:43:26 +0200, "Dave" <w...@o...pl>
    wrote:

    >oczywiscie ze chce naciagnac naiwnych.. Budzet musi skad wytrzasnac
    >pieniadze na budowe autostrad. Niech placa bioracy drogie kredyty - jak ich

    hmm, raczej na składkę do UE. Autostrad i tak przecież nie zbudują (o
    przepraszam, może z 60 km/rok zbudują jeśli im jakiś grosik
    wpadnie)...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2003-05-06 07:38:34
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Mon, 5 May 2003 14:50:05 +0200, "Krzysiek" <K...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >Lepera lub jemu podobnych, bo niezadowolenie w narodzie jest coraz wieksze i
    >nowy parlament moze wygladac zupelnie inaczej niz dzisiejszy.

    i sądzisz, że w takiej sytuacji rząd nie zawaha się zmienić zasad tego
    kredytu i pozwoli go spłacić do końca wg starych - korzystnych dla
    obywatela - zasad? Jakoś nie wierzę...
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski