  • 31. Data: 2016-04-30 00:15:16
    Temat: Re: Kolejny wyrok - mBank musi oddać
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2016 21:39:01 +0200, Imka napisał(a):

    > A tutaj to nie wiem czy się zgodzić. Oczka mam. Czytać nauczyli jeszcze
    > przed podstawówką. Czy hakerzy są w stanie podesłać mi takiego wirusa,
    > żeby podczas jakiejś normalnej *mojej* operacji na stronie banku wymusić
    > autoryzację nie tej operacji a jakiejś innej? (od czasu wirusa ctrl+c,
    > ctrl+v numery kont sprawdzam zawsze, żeby nie było ;)

    Oczywiscie. Przeciez tym wszystkim program steruje, a nawet kilka, a
    programy sa wrazliwe.
    Wklepiesz jedno, wirus do serwera wysle drugie, ale na ekranie pokaze
    pierwsze i spokojnie poprosi o kod potwierdzajacy.
    Po czym wysle do serwera ... a jak ma jaja, to wypisze "niepoprawne
    haslo, wpisz jeszcze raz" :-)

    > E? Cyfrowe tobym jeszcze rozumiała, ale słowne? To w ilu bankach trzeba
    > mieć konta żeby zapomnieć? :)

    I w kazdym masz haslo Mika ? :-)

    > No, zawszeć możesz zaszczycić osobą własną jakiś oddział, wylegitymować
    > się dowodem osobistym (sprawdzić czy jeszcze ważny! ;) i sobie zwrot
    > kasy wynegocjować :)

    Jesli do oddzialu nie jest 200km to tak.

    J.

  • 32. Data: 2016-04-30 00:31:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Apr 2016 20:12:44 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > QR kod działa w praktyce bezproblemowo.

    Probowales z roznymi urzadzeniami, w roznych warunkach ?

    > Ta koncepcja mi się nie podoba :-)

    > Nie, skaner QR kodu jest prosty, stosy np. WiFi, GSM, TCP/IP itd. takie
    > nie są.

    Jak sam skanera nie pisales, to nie wiesz co zawiera :-)
    A jak chcesz sprawdzac, to mozesz i stos sprawdzic :-)

    No chyba, zeby kupic osobny modul z jakims prostym interfejsem.
    Ale przeciez jeszcze wyzsza warstwa programu moze byc wrazliwa - atak
    w stylu SQL Injection ...

    > USB ma jeszcze tę dodatkową wadę, że zmusza użytkownika do ufania
    > bankowemu tokenowi. Skąd wiadomo, jako co się ten USB przedstawi, i co
    > każe zainstalować. Kamera tego nie zrobi.

    No ale komus trzeba w koncu ufac. Komu, jesli nie wlasnemu bankowi ?

    > Poza tym tablety, kioski bez dostępu do USB itd.

    Logowac sie do banku z nieznanego kiosku ? Hm ....

    > Kradzież - PIN przy starcie tokena.
    > Fałszywy bank - podpis cyfrowy komunikatu dla tokena.

    Token falszywy. Kradna ci token, ale podstawiaja falszywy.
    Wpisujesz w niego pin, a on przez radio nadaje cyferki

    > Wszystko powinien przewidzieć.

    No, jest to jakas koncepcja prawna.
    Ale co - bank jest zawsze winny, a klient ma nieogranicza
    nieodpowiedzialnosc ?

    J.

  • 33. Data: 2016-04-30 09:16:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" nfvull$v33$...@d...me

    > Nareszcie ktoś to zauważył.

    Obzdulę konto swej matki a matka zgłosi kradzież?
    Toż nie ze mną, lecz z matką bank zawarł umowę...

    -=-

    IMO nie warto szukać winnych pomiędzy klientami i bankiem, ale trzeba
    złapać prawdziwego złodzieja. Ubezpieczę samochód, ukradnę tenżesamochód
    sam sobie i zgłoszę się po odszkodowanie? IMO ani klient (przeciętny) nie
    jest winien, ani bank -- trzeba IMO złapać prawdziwego złodzieja.

    Za jakiś czas zniknie pieniądz papierowo-metalowy, więc łatwiejsze
    będą cofki. Złodziej ukradnie -- bank mu odbierze...

    -=-

    Ciekawe jest oddalenie wniosku o biegłego informatyka. :)
    Wypuklina to skolioza a wskazania rezonansu to subiektywne odczucia.
    Siedziba internetu -- w Warszawie
    Wszechwiedza sędziów poraża!

    -=-

    BTW wypuklin... Jeśli można pomarzyć... -- jest sprawiedliwość w RP, sędziowie są
    sądzeni...
    Śledczy rozmawia z SSR Martą Kiszowarą...

    -- Biegły nie twierdzi, że wypukliny to skolioza, zatem skąd pani wzięła tę
    rewelację?
    Rozzłoszczona sędzia, do której nie dociera, że choć czasy nie ulegają zmianom,
    sytuacja
    sędziów w RP uległa zmianie...
    -- Z dupy!
    -- Zatem znów (kolejny raz) pani weszła w kompetencje biegłego?...
    -- ??? (z życzliwym zaciekawieniem)
    -- Zaglądanie do dupy pacjenta to przywilej lekarza...

    Obecnie Sąd Okręgowy ma dylemat:

    czy -2 to +2
    czy minus dwa znaczy tyle, co plus dwa

    Kiedyś napisałem, że pewnego dnia sąd nie zauważy różnicy nie tylko pomiędzy
    dywizem i myślnikiem, ale także pomiędzy plusem i minusem. Tak stało się. :)

    http://eneuel.w.duna.pl/zdrowie/Renta/okregowy/okuli
    sta/Bernacka2cc.pdf

    Czy bezczelność Bernackiej i ,,prawo'' prawników polskich mają granice?

    -=-

    IMO (biblijnie) ani rodzice nie są winni, ani dziecko, lecz dziecko urodziło
    się ślepe, aby Jezus je uzdrowił, czyli -- ani bank nie jest winny, ani klient,
    ale trzeba znaleźć prawdziwych złoczyńców... Banki trzeba ubezpieczyć a złoczyńców
    ścigać...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 34. Data: 2016-04-30 09:38:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof Halasa" m...@p...waw.pl

    > QR kod działa w praktyce bezproblemowo.

    Niedawno miałem z tym problem.
    Próbowałem zapłacić za gaz -- po wielu próbach zrezygnowałem.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 35. Data: 2016-04-30 09:40:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" ng0deu$rh2$...@d...me

    > Wyobrazacie sobie bezpieczny internet bez loginów i haseł?
    > Wliczając w to dostęp do bankowosci rowniez bez loginów i haseł.

    http://www.doogeemobile.com/homtom-ht10.html <-- zaglądanie do oczu

    Ale to nadal hasło. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 36. Data: 2016-04-30 09:53:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Imka" 1p580a52d9bej$.1qs6x1a6ji1lg$....@4...net

> [...]
    > autoryzację nie tej operacji a jakiejś innej? (od czasu wirusa ctrl+c,
    > ctrl+v numery kont sprawdzam zawsze, żeby nie było ;)

    Na tej grupie ktoś rzucił skany -- numer odbiorcy wyświetlony był
    poprawnie, lecz bank (mBank właśnie) otrzymał ,,poprawiony''.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-. Zzzzz |\ _,,,--,,_
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_' /,`.-'`' ._ \-;;,_

  • 37. Data: 2016-04-30 10:44:26
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 30 Apr 2016 00:15:16 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > pierwsze i spokojnie poprosi o kod potwierdzajacy.
    > Po czym wysle do serwera ... a jak ma jaja, to wypisze "niepoprawne

    Bezczelny wirus! ;)
    No to mi wychodzi, że hasła SMS chronią przed takim typem wirusa, na
    który są wrażliwe hasła TAN, natomiast same są nadal wrażliwe na wirusy
    grasujące po smartfonach. Z przechwytywaniem/samodzielną obsługą SMS i
    diabli wiedzą czym jeszcze. Pewnie odkryłam Amerykę.
    Wniosek chyba jeden - faktycznie dedykowana wyłącznie dla banku stara
    Nokia :)
    Dobra, namówiłeś. Jak mi się skończą TANy to przejdę na SMS. Telefon na
    tyle nietypowy, że może nikomu nie będzie się chciało wirusa na niego
    produkować :)

    > I w kazdym masz haslo Mika ? :-)

    Haseł/loginów do wszystkiego mam pewnie w sumie z kilkadziesiąt. Żadne
    hasło się nigdzie nie powtarza (no bez jaj!) i żadne nie jest tak durne
    (no bez jaj! #2 ;)
    A, i żadne nie jest nigdzie zapisane w żadnej postaci :)

    > Jesli do oddzialu nie jest 200km to tak.

    Fakt, pisałam z perspektywy Grójeckiej DC, gdzie na odcinku stu metrów
    naliczyłam kiedyś osiem banków... nie licząc tych po drugiej stronie
    ulicy.

    --
    Imka

  • 38. Data: 2016-04-30 11:54:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Imka <s...@g...pl> writes:

    > No to mi wychodzi, że hasła SMS chronią przed takim typem wirusa, na
    > który są wrażliwe hasła TAN, natomiast same są nadal wrażliwe na wirusy
    > grasujące po smartfonach.

    Owszem. Przy czym jest jeszcze możliwość ataku niezależnego od telefonu,
    przecież hasła SMS przechodzą przez infrastrukturę GSM, w tym przez
    segmenty radiowe (np. niezaszyfrowane).

    Natomiast w przypadku wirusa na smartfonie pojawia się dodatkowa
    modyfikacja, gdy podstawowy kanał łączności z bankiem (przeglądarka)
    także jest na tym telefonie - wtedy wystarczy "opanować" jedno
    urządzenie :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 39. Data: 2016-04-30 11:54:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl> writes:

    > no na tej grupie to chyba dalej nie wszyscy zauwazyli.

    A, to na pewno. Zresztą w praktycznie każdej grupie nie wszyscy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 40. Data: 2016-04-30 11:56:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > Dwukierunkową: klawiaturę i wyświetlacz.

    W tym sensie, mogłoby tak być. Ale moim zdaniem klawiatura (inna niż do
    wpisania PINu tokena) nie jest przydatna. Kod QR, to jest ta łączność.
    --
    Krzysztof Hałasa