  • 1. Data: 2005-06-13 20:09:57
    Temat: Kolega z Ameryki....
    Od: Michael Lynx <p...@o...pl>

    ...przyjechał do Polski. Chce spędzić tu trochę czasu. Czy moglibyście
    doradzić mu jakiś bank taki aby:
    1) Nie musiał płacić extra za bycie a obcokrajowcem
    2) Miał dostęp online
    3) Nie płacił fortuny co miesiąc
    4) Mógł wpłacić dolary i żeby były one wymienione korzystnie na złotówki.
    5) Miał kartę debetową
    6) Mógł przelać korzystnie pieniądze z USA na konto w tym banku

    Wszystkich pozdrawiam
    i serdecznie dziękuję za wasze rady,

  • 2. Data: 2005-06-13 20:18:35
    Temat: Re: Kolega z Ameryki....
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...org.pl>

    On Mon, 13 Jun 2005 22:09:57 +0200, Michael Lynx

    >...przyjechał do Polski. Chce spędzić tu trochę czasu. Czy moglibyście
    >doradzić mu jakiś bank taki aby:
    >6) Mógł przelać korzystnie pieniądze z USA na konto w tym banku

    Odpadły wszystkie.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/pregierz/ZLP_2/

  • 3. Data: 2005-06-13 20:20:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michael Lynx wrote:
> [...]
    > 5) Miał kartę debetową
    > 6) Mógł przelać korzystnie pieniądze z USA na konto w tym banku

    A wytłumacz mi jeszcze po co mu konto w Polsce.
    Najtaniej wyjdzie jak będzie po prostu płacił kartą kredytową, a parę
    groszy przywiezie po prostu w gotówce.

  • 4. Data: 2005-06-13 20:25:33
    Od: Michael Lynx <p...@o...pl>

    Dnia Mon, 13 Jun 2005 15:20:23 -0500, witek napisał(a):

    > A wytłumacz mi jeszcze po co mu konto w Polsce.
    > Najtaniej wyjdzie jak będzie po prostu płacił kartą kredytową, a parę
    > groszy przywiezie po prostu w gotówce.

    Nie ma karty. Ma gotówkę której nie chce trzymać w domu i chce korzystnie
    wymienić.

  • 5. Data: 2005-06-13 20:26:20
    Od: konkurs <k...@a...pl>

    On Mon, 13 Jun 2005 22:09:57 +0200, Michael Lynx <p...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >5) Miał kartę debetową
    >6) Mógł przelać korzystnie pieniądze z USA na konto w tym banku

    Moze VW Bank direct mu bedzie odpowiadal, skoro konto chce miec tymczasowo
    to dzieki tej promocji: http://promocja.ir.pl przez pol roku konto bedzie
    mial za darmo wraz ze wszystkimi darmowymi uslugami.

  • 6. Data: 2005-06-13 20:37:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michael Lynx wrote:

    > Nie ma karty. Ma gotówkę której nie chce trzymać w domu i chce korzystnie
    > wymienić.

    No to jak on sie do Polski wybierał?
    Gotówkę wymienić gdziekolwiek, parę groszy różnicy pewnie mu nie zrobi.
    Może nawet wymienić od razu w banku wpłacając na konto.
    Jak całą kasę chce przepuścić to niech sobie wpłaci w pekao sa
    wyrabiając kartę visa classic debetową.
    Są dwie złotowa i dolarowa.
    kasę wyda kartę zamknie i po sprawie.

  • 7. Data: 2005-06-13 20:40:23
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <2...@b...miki.eu.org>, k...@a...pl
    says...

    > =B6cie
    > a z=B3ot=F3wki.

    hmm..... najlatwiej pewnie bedzie Citi (choc wielu to na niego narzeka).
    Znaja procedure z obcokrajowcami i w dodatku moga wystawic odpowiednie
    zaswiadzcenie dla IRS (prosza o SSN). Do konta osobistego mozna miec
    dolaczone konta w USD za darmo (osobiste kosztuje... chyba 7.50
    miesiecznie .... jak dla amerykanina nie powinien to byc majatek)

    AP

  • 8. Data: 2005-06-13 20:42:04
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    wrote:

> [...]

    to dzieki tej promocji: http://promocja.ir.pl przez pol roku konto bedzie
    mial za darmo wraz ze wszystkimi darmowymi uslugami.

    A gdzie on w VW te dolary wpłaci co ?

  • 9. Data: 2005-06-13 20:44:34
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <1ii7lgoqk52eq$.dlg@www.pmg3.pl>, p...@o...pl
    says...
> [...]
    > 5) Miał kartę debetową
    > 6) Mógł przelać korzystnie pieniądze z USA na konto w tym banku

    Przy okazaji ..... mam nadzieje, ze kolega orientuje sie iz Amerykanie
    podlegaja nieograniczonemu obowiazkowi podatkowemu i musza (powinni)
    skladac zeznania ze WSZYSTKICH dochodow (lacznie z tymi zagranicznymi
    ... nawet jesli mieszkaja na stale zagranica). Wiec jesli chce wszystko
    legalnie (lacznie z placeniem podatku) ... to bedzie strasznie duzo ...
    przelicznia :) ... no chyba ze konto bedzie nieoprocentowane

    AP

  • 10. Data: 2005-06-13 20:44:51
    Od: "Marcin_P." <n...@o...pl>

    Może VW Bank (ciach) przez pol roku konto bedzie mial za darmo wraz ze
    wszystkimi darmowymi uslugami.

    Jak już pisałem nie za darmo tylko bank zwróci po pół roku opłaty.