  • 31. Data: 2018-02-15 19:08:23
    Temat: Re: Karty PKO B.P nie weryfikują pin przy drugiej próbie?
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2018-02-15 o 18:27, J.F. pisze:

    > W zasadzie masz racje, choc pani jakos tam weryfikuje, ze potrafiles
    > zlozyc podpis jednak dosc podobny do wzoru.

    Do wzoru, który 20 sekund wcześniej sam złożyłem. No ludzie!!!

    MJ

  • 32. Data: 2018-02-15 22:44:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Kiedyś sprzedawca (czy raczej recepcjonista hotelowy, kartą w sklepie
    > tak łatwo nie było) dzwonił przy kliencie do banku i kartę sprawdzał.

    Raczej autoryzował transakcję, podobnie jak teraz robią to automatycznie
    terminale.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 33. Data: 2018-02-15 22:54:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Ale już pisałem o tym, że już X razy zmieniałem podpis w banku, bo się
    > pani w okienku nie zgadzało. Ta procedura jest idiotyczna.

    Owszem. Jeśli do banku przychodzi klient (znany zresztą bankowi)
    z dowodem osobistym zawierającym jego zdjęcie, to sensownym
    zabezpieczeniem jest owo zdjęcie oraz fizyczne zabezpieczenia dowodu.
    Dodatkowo - powinna istnieć i być używana w przypadku ryzykownych
    operacji baza (państwowa) dokumentów unieważnionych.

    Podpis może być potrzebny bankowi do udowodnienia, że to klient zlecił
    operację, ale jeśli mamy owego klienta na miejscu, i jeśli wiemy, że
    jest tym klientem, to porównywanie jego podpisu z czymkolwiek jest
    absurdalne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 34. Data: 2018-02-16 00:01:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-02-15 o 18:14, Michal Jankowski pisze:

    > I dlaczego z tego zrezygnowano?

    Nie wiem. Może dlatego, że nikt z tego nie korzystał? Albo są lepsze
    metody? Podróżnik Michał Piec opowiadał, jak kiedyś zgubił paszport i
    inne dokumenty gdzieś w Azji i w ambasadzie aby go zidentyfikować,
    zalogował się na swoje konto na FB :)

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2018-02-16 02:53:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Feb 2018 22:54:37 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > Dodatkowo - powinna istnieć i być używana w przypadku ryzykownych
    > operacji baza (państwowa) dokumentów unieważnionych.

    Jest, chyba nawet lepsza, bo BZ cos pisal, ze nie znalazl dowodu w
    bazie - na oko potrzebny nr dowodu, data wydania i moze
    imie i nazwisko.

> [...]
    > operację, ale jeśli mamy owego klienta na miejscu, i jeśli wiemy, że
    > jest tym klientem, to porównywanie jego podpisu z czymkolwiek jest

    Ale to juz nie te czasy, gdy Jasnie Pana wszyscy w banku znaja.
    Bank ma tysiace czy miliony klientow, niektorzy nigdy w banku nie
    byli.
    A i techniki produkcji masek coraz lepsze.

    Zaraz - chodzi mi po glowie jakas akcja sprzed kilku lat, gdy ponoc
    ktos sie usilowal podszyc pod bogatego biznesmena.

    J.

  • 36. Data: 2018-02-16 10:35:09
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Z roku na rok mam to samo wrażenie ;-))

    -----

  • 37. Data: 2018-02-16 10:52:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
    >Z roku na rok mam to samo wrażenie ;-))
    >-----

    Z roku na rok nie zmienia faktu, ze jakosc tego zdjecia w dowodzie
    jest obecnie ... skandaliczna.

    J.

  • 38. Data: 2018-02-16 11:43:14
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 16.02.2018 o 02:53, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Zaraz - chodzi mi po glowie jakas akcja sprzed kilku lat, gdy ponoc
    > ktos sie usilowal podszyc pod bogatego biznesmena.

    Jeszcze raz - co na takie próby oszustwa pomoże wymóg podpisania się dwa
    razy tak samo w ciągu pół minuty (*) (raz na nowej karcie wzoru podpisu
    i raz na zleceniu)?

    MJ
    (*) Z czym ja akurat też mam problem, ale to już inna para kaloszy.

  • 39. Data: 2018-02-16 15:46:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Do wzoru, który 20 sekund wcześniej sam złożyłem. No ludzie!!!

    Nie, na tym wzorze w stosunku do poprzedniego.

    A moze i nie weryfikuje i ma to w ...

    J.

  • 40. Data: 2018-02-16 18:08:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Jest, chyba nawet lepsza, bo BZ cos pisal, ze nie znalazl dowodu w
    > bazie - na oko potrzebny nr dowodu, data wydania i moze
    > imie i nazwisko.

    Miałem na myśli taką bazę, do której "wszyscy" wprowadzają informacje,
    i w której (naprawdę) wszyscy mogą je sprawdzić (tzn. nie wyciągać dane,
    ale sprawdzić, czy dany dowód nie jest unieważniony).

    > Ale to juz nie te czasy, gdy Jasnie Pana wszyscy w banku znaja.
    > Bank ma tysiace czy miliony klientow, niektorzy nigdy w banku nie
    > byli.
    > A i techniki produkcji masek coraz lepsze.

    Stąd zabezpieczenia dowodu. Posiadając dowód i "pasującą" twarz można
    przecież złożyć dowolne oświadczenie woli potwierdzone przez notariusza.
    --
    Krzysztof Hałasa