  • Data: 2018-02-15 13:35:28
    Temat: Re: Karty PKO B.P nie weryfikują pin przy drugiej próbie?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 11:05:14 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Teraz to już teoretyczne dywagacje, ale pamiętam z czasów lat '90, jak
    > rozkminiano takie tematy, to wniosek był taki, że o uznaniu reklamacji
    > nie świadczyło to, że podpis nie jest twój, tylko to, że podpis na
    > slipie jest inny niż na karcie. A że karta była skradziona, to
    > przeprowadzenie takiego dowodu było zwykle niemożliwe.
    No właśnie - jaki jest więc sens podpisywania karty?
    Żeby ułatwić złodziejowi podrobienie podpisu?
    Więc lepiej na karcie podpisać się w inny sposób niż w banku na wzorze podpisu ;>
    Bo miejsce na podpis podpisane jest "podpis posiadacza karty" - ale również
    "authorised signature". I to "authorised" odnosi się raczej do "signature", a nie że
    to "signarute" należy do kogoś "authorised".
    Więc jakoś się ten podpis powinno weryfikować - a się nie weryfikuje - i farsa z tego
    wychodzi.
    Może dlatego ktoś puknął się w głowę i wymyślił PIN.
    Bo ogólnie banki, np. przy wypłatach, podpis weryfikują - i raz miałem taką sytuację,
    że musiałem przy wypłacie nowy wzór podpisu zrobić, bo na tyle się zmienił, że się
    panu nie spodobało - na szczęście miałem nowy dowód, gdzie podpis był bliższy temu,
    jak się podpisałem, niż temu, jaki miał w komputerze zeskanowany z wzoru.

    > Potem się pojawiły pierwsze ubezpieczenia środków na karcie, co nie
    > miałoby sensu, gdyby rzeczywiście podpis ręką złodzieja miał unieważniać
    > transakcję.
    O, może tu będzie argument o przewadze kredytówek - choć akurat tylko z citi (za to
    akurat w citi można dostać darmową) - citi bierze na siebie fraudy ponad sumę 100zł,
    a nie dopiero od 150 euro - a dla platyn bierze na siebie całość - pod warunkiem
    zgłoszenia do 72h po utracie karty.