  • Data: 2018-02-15 14:39:24
    Temat: Re: Karty PKO B.P nie weryfikują pin przy drugiej próbie?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 13:46:59 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Żeby sprzedawca miał z czym porównać, skoro weryfikacja polegała na tym,
    > że porównuje się podpis ze slipa z podpisem na karcie.
    Do d4 taka weryfikacja - szczególnie w sytuacji fraudu.
    Tak, jak pisałeś - jeśli o fraudzie ma mieć świadczyć to, że podpis na slipie jest
    inny niż na karcie.
    Kretyńsko bowiem daje złodziejowi do ręki narzędzie ułatwiające kradzież.
    Żeby do zwalczania fraudu miał mieć sensowne znaczenie taki podpis na slipie, to nie
    powinno być go na karcie, a jedynie w banku - i wtedy można porównywać w wypadku
    reklamacji.
    Na szczęście to już przeszłość.
    Z resztą złodziej nie musi być nawet biegłym podrabiaczem - podpis z karty można zmyć
    i podpisać się na nowo, i sprzedawca pięknie wszystko zweryfikuje - a potem będzie
    bulił przy reklamacji ;P
    Tak jak było w DC z kartami wiejskimi, gdy jeszcze były de facto anonimowe - co
    prawda był wymóg podpisania, ale w sytuacji jak kogoś złapali bez biletu, to się
    brało czyjąś kartę, na której był wgrany bilet ważny w chwili złapania, zmywało stary
    podpis i robiło nowy i zawoziło na Senatorską z bajeczką: "o zapomniałem wtedy karty
    z domu" i mandat był anulowany.
    Najpierw była próba walki w taki sposób, że w miejscu na podpis dali taką warstwę, że
    przy zmyciu podpisu też się zmywała - ale w końcu wprowadzili karty personalizowane.
    Ma to dodatkowy plus, że jak teraz zgubisz kartę, to na nową wgrają taki sam bilet,
    jaki miałeś na zgubionej. Przy anonimowych bilet traciłeś.