  • Data: 2018-02-15 14:03:27
    Temat: Re: Karty PKO B.P nie weryfikują pin przy drugiej próbie?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 lutego 2018 13:44:44 UTC+1 użytkownik ń napisał:
    > A jaki jest sens podpisywania dowodu osobistego?
    Pomijając użyteczność (choć mi się to akurat przydało) i to, że już to skasowali, to
    różnica podstawowa była jedna - dowodu nie podpisywałeś, a było na nim faxymile
    Twojego podpisu (tak jak na legitymacji orderu dla jaruzela było faxymile podpisu
    kaczora) - zeskanowane z wzoru podpisu na formularzu dowodowym i wydrukowane na
    dowodzie.
    A kartę podpisujesz sam, bez żadnego sprawdzenia i kopii tego podpisu gdziekolwiek.
    Jakby to miało mieć sens, to albo bank powinien drukować na karcie podpis wg wzoru
    albo karta nie powinna przychodzić pocztą, tylko dostawałoby się ją do łapy po
    podpisaniu w oddziale - i weryfikacji tego przez pracownika banku.
    Bo inaczej pisanie na niej "not valid until signed" jest głupotką.

    Chociaż przejrzałem teraz te, co mam przy sobie (ok. połowy, reszta w domu), i:
    - visa debit z mBąka nie ma tego napisu ani w PL ani w EN!
    - mc debit platinum z lion's ma w ogóle napisy tylko po angielsku - ale ma "not valid
    until signed" (a mimo, że to niby karta z idea banku, to ma napisane "this card is
    issued by egtin noble bank"),
    - mc debit z orange ma "podpis użytkownika/authorised signature", ale już "not valid
    until signed" tylko po angielsku,
    - kredytówki z db i citi mają oba napisy po PL i EN.