  • 1. Data: 2012-04-11 12:47:13
    Temat: Karta od 10 PLN
    Od: MK <m...@i...pl>

    To temat ktory wraca co jakis czas na grupie. Dzis w Fakcie opisali
    przypadek Pana Tomasza, ktory prowadzic sklep spozywczy, czy aby na
    pewno do transakcji na 2-3 PLN zaksze sklepikarz musi dolozyc?

    <cite>
    Pan Tomasz od kilku lat prowadzi sklep spożywczy na warszawskim
    osiedlu. Już po kilku dniach

    od jego otwarcia zdecydował się na założenie terminalu, gdy zobaczył,
    jak wielu klientów omija jego sklep szerokim łukiem, wiedząc, że nie
    mogą tu płacić kartą. - Zadzwoniłem do jednej z firm, po kilku dniach
    przyjechał przedstawiciel handlowy z umową i terminalem. Głęboko się w
    nią nie wczytywałem, dla mnie było ważne, że już teraz mogę obsługiwać
    wszystkich klientów - opowiada pan Tomasz. Nasze drogie karty

    Gdy przyszła pierwsza faktura, przecierał oczy ze zdumienia. Nie
    wiedział, że umożliwienie klientowi płacenia za zakupy kartą będzie go
    tak słono kosztować. Owszem, dzięki klientom płacącym kartami ma
    większy obrót, jednak krew go zalewa, gdy widzi, jak ogromną część
    wypracowanego przez siebie zysku musi oddawać bankom, organizacjom
    wydającym karty oraz operatorowi. Sama dzierżawa terminalu, dzięki
    któremu może przyjmować płatności, to 98,40 zł miesięcznie brutto,
    opłata systemowa - 30 zł miesięcznie, opłata za każdą wykonaną
    transakcję - 1,9 proc. kwoty zakupów. Pan Tomasz bierze ostatnią
    fakturę - w ciągu miesiąca miał 1192 płatności kartami. W sumie za to,
    że akceptuje płatności kartą, musiał zapłacić 1298 zł. - Powiesiłem
    kartkę z informacja, że przyjmujemy płatności kartą od kwoty 10 zł.
    Klienci się denerwują. Ale jak ja mam im przetłumaczyć, że jeśli
    wszystkim pozwolę na płacenie kartą, będę musiał podnieść ceny, by mi
    się to opłacało? - głowi się. I podaje prosty przykład: zdarza się, że
    klient przychodzi po jednego pomidora, cena 2,50 zł. W ta kim
    przypadku marża wynosi ok. 30 proc., czyli 75 groszy. Tymczasem, jeśli
    przyjmie płatność kartą, prowizja za zakup tego pomidora wyniesie 5
    groszy, opłata systemowa i terminal - 11 groszy. Razem - 16 groszy. Po
    odjęciu tych kosztów panu Tomaszowi zostaje 59 groszy. - To się nie
    opłaca, jedną czwartą zysku z marży zjada prowizja - skarży się
    </cite>

    MK

  • 2. Data: 2012-04-11 13:20:43
    Temat: Re: Karta od 10 PLN
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    MK <m...@i...pl> writes:

    > To temat ktory wraca co jakis czas na grupie. Dzis w Fakcie opisali
    > przypadek Pana Tomasza, ktory prowadzic sklep spozywczy, czy aby na
    > pewno do transakcji na 2-3 PLN zaksze sklepikarz musi dolozyc?

    Opłaty miesięczne pan Tomasz płaci nawet wtedy, gdy za pomidor ktoś
    zapłaci gotówką. Zatem doliczanie (ułamka) tych opłat do kosztów
    sprzedaży pomidora tylko wtedy, gdy ktoś płaci kartą, jest nadużyciem.

    MJ

  • 3. Data: 2012-04-11 13:24:08
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-04-11 12:47, MK pisze:
    > 98,40 zł miesięcznie
    >
    > 30 zł miesięcznie
    >
    > 1,9 proc. kwoty zakupów
    >
    > prowizja za zakup tego pomidora wyniesie 5
    > groszy, opłata systemowa i terminal - 11 groszy. Razem - 16 groszy

    Zagadka: Czy Pan Tomasz kłamie, czy po prostu nie umie liczyć?

  • 4. Data: 2012-04-11 13:27:25
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11.04.2012 12:47, MK pisze:
> [...]
    > odjęciu tych kosztów panu Tomaszowi zostaje 59 groszy. - To się nie
    > opłaca, jedną czwartą zysku z marży zjada prowizja - skarży się

    Ojojojoj! Straszna krzywda mu sie dzieje! Tak skrupulatnie dolicza te
    oplaty systemowe i za terminal - przeciez one sie rozkladaja na
    wszystkie zakupy - jak ktos kupi za 100 zl to i tak wyjdzie te 11 groszy
    (jesli dzielimy na wszystkie transakcje). Ciekawe, ze doliczaja akurat
    do zakupu za 2,5 zl i pokazuja jak to tragicznie. A 5 gr prowizji to tez
    masakra! LOL! Pewnie jego zdaniem lepiej byloby w ogole nie zarobic,
    zamiast oddac te 2%. Ruchu malego nie ma, skoro samych kartowych ma 1192
    miesiecznie.

    Jakies brednie. Liczac, ze ma prowizji lacznie na miesiac 1298 zl. Odjac
    od tego oplate systemowa i za terminal, czyli zostaje 1170 prowizji. I
    nie moze byc inaczej - te 1170 zl to 2% z transakcji, ktore wykonal. Ile
    wiec zarobil? Ktos tu kreci i biadoli bez potrzeby, albo dane sa wziete
    z dupy.

    No tak, ale to cytat z Faktu, wszystko jasne.

  • 5. Data: 2012-04-11 13:52:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 12:47:13 UTC+2 użytkownik MK napisał:
> [...]
    > odjęciu tych kosztów panu Tomaszowi zostaje 59 groszy. - To się nie
    > opłaca, jedną czwartą zysku z marży zjada prowizja - skarży się

    Skoro Pan tomasz zapłacił 1270 proiwizji za miesiąc to znaczy że kliewnci zapłacili
    kartami za towary warte ok 60tys.
    Pan Tomasz ma marżę 30% więc jego "zysk" to 18tys.
    Jesli Panu Tomaszowi karty nie pasuja to niech z nich zrezygnuje. Zaoszczedzi ok
    1300zł na opłatach , będzie miał miesięcznie ok 1000 klientów mniej wiec mniej
    pracy;). Obroty tez będa mniejsze o 60tys;)
    Nie widze problemu

  • 6. Data: 2012-04-11 19:51:12
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 11 Kwi, 13:52, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Skoro Pan tomasz zapłacił 1270 proiwizji za miesiąc to znaczy że kliewnci zapłacili
    kartami za towary warte ok 60tys.
    > Pan Tomasz ma marżę 30% więc jego "zysk" to 18tys.

    1. Pod warunkiem że pomidory same sprzedawał - raczej mało
    prawdopodobne. Na ogół marża sklepikarza jest o wiele niższa.

    2. Marża to nie zysk.

  • 7. Data: 2012-04-11 19:54:17
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    a.googlegroups.com...
[...]

    Gość prowadzi sklepik z mydłem i powidłem i wielokrotnie chodziłem po fajki,
    po zapalniczkę i inne duperele. pogadałem i powiedział że dla niego to
    absolutnie żaden problem że ja płacę kartą za zakupy warte 1 PLN -
    powiedział wprost, że to ściema innych sklepikarzy. więc pewnie rózne umowy
    mają popodpisywane, albo liczy na ogólnych przychodach / kosztach i mu się
    to kalkuluje, a nie rodziela grosza na czworo jak Pan Tomasz z Faktu.

    PS jedyny mankament dla sprzedawcy to czas realizacji płatnosci - jak jest
    kolejka i kazdy za zakupy 1PLN chce kartą płacić, to się obrusza grzecznie i
    każdy rozumie i sięga po drobniaki :)

    pzdr

  • 8. Data: 2012-04-11 20:20:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2012 19:51:12 UTC+2 użytkownik Clegan napisał:

    zapłacili kartami za towary warte ok 60tys.

    > 1. Pod warunkiem że pomidory same sprzedawał - raczej mało
    > prawdopodobne. Na ogół marża sklepikarza jest o wiele niższa.

    Nie wiem jak teraz już nie jestem na bieżaco, ale 5-6 lat temu 30% to była srednia
    marża

    > 2. Marża to nie zysk.

    Dlatego dałem "";)

  • 9. Data: 2012-04-11 22:05:48
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 11 Kwi, 19:54, "vvvvvv" <w...@p...de> wrote:

    > PS jedyny mankament dla sprzedawcy to czas realizacji płatnosci - jak jest
    > kolejka i kazdy za zakupy 1PLN chce kartą płacić, to się obrusza grzecznie i
    > każdy rozumie i sięga po drobniaki :)

    Platnosci karta w wileu przypadkach (zwlaszcza bezstykowe) sa szybsze
    niz szukanie groszy po portfelach/kieszeniach i wydawanie reszty.
    Nie bez znaczenia jest tez fakt, ze ogranicza szara strefe...

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 10. Data: 2012-04-11 22:40:24
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 11 Kwi, 20:20, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Nie wiem jak teraz już nie jestem na bieżaco, ale 5-6 lat temu 30% to była srednia
    marża
    Marża jak u Apple i małe sklepy padały ?
    http://samcik.blox.pl/2012/02/Cala-prawda-o-intercha
    nge-ty-placisz-karta-50-zl.html