  • 1. Data: 2012-04-11 11:31:36
    Temat: Rata kredytu Rodzina na Swoim w BGŻ
    Od: "Krzysiek" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam
    Potrzebuje pomocy w rozszyfrowaniu planu spłaty w BGŻ w programie Rodzina na
    Swoim - raty stałe
    - kredyt 100 000
    - wartość nieruchomości 168 000
    - okres 20 lat
    - oprocentowanie 5,96
    - stopa referencyjna 6,97
    Według wzoru na raty stałe rata powinna wynosić 714 zł
    W BGŻ w planie spłaty pierwsza rata 257 (odsetki) + 239 (odsetki dopłata) +
    301 (kapitał) = 816
    Po 8 latach rata 653 zł.
    Czy w okresie z dopłatami nie powinno to być 714 minus dopłata, a w okresie
    bez dopłat rata nie powinna wynosić 714zł?
    Według ofert z innych banków to się mniej więcej zgadza.
    Nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie dlatego proszę o pomoc.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Krzysiek

  • 2. Data: 2012-04-11 13:01:19
    Temat: Re: Rata kredytu Rodzina na Swoim w BGŻ
    Od: " " <k...@W...gazeta.pl>

    Krzysiek <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    > Nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie dlatego proszę o pomoc.
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Krzysiek

    Pomoże ktoś? Może BGŻ korzysta z innej metody określania rat?
    Jak porównywałem łączne koszty kredytu to wg BGŻ odsetki są nawet niższe tylko
    początkowa rata jest wyższa niż "normalnie" co mi nie bardzo na reke.

  • 3. Data: 2012-04-11 22:13:12
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Pomoże ktoś? Może BGŻ korzysta z innej metody określania rat?
    > Jak porównywałem łączne koszty kredytu to wg BGŻ odsetki są nawet niższe tylko
    > początkowa rata jest wyższa niż "normalnie" co mi nie bardzo na reke.

    podałeś za mało danych, gdzie znajduje się nieruchomość? jaka
    powierzchnia, singiel czy rodzina etc...mam kalkulator BGŻ, ale
    potrzebuję wszystkie parametry

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2012-04-12 00:19:26
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie mam żadnego doświadczenia w tym temacie dlatego proszę o pomoc.
    > Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. Krzysiek

    Zwróć uwagę, jak spłacają SIĘ osetki.
    Bo jak kupowałęm na raty moje najdroższe auto, Poloneza, za około 50 tys,
    to miałem dwie opcje. Stałe raty i zmienne raty. Stałę były 300 a zmienne
    najpierw 600 a potem malały.
    Kruczek siedział w tym, że wziąłem stałe, ale NAJPIERW spłacałem odsetki.
    Kiedy po 4 latach chciałem
    spłacić kredyt, to się okazało, że mam spłacić tyle samo, co go brałem kilka
    lat wcześniej. Bo w umowie
    było małymi literami, że NAJPIERW ODSETKI.

    Niestety, umowy trzeba czytać dokładnie. Nie PYTAĆ w banku. CZYTAĆ.
    Sprzedawca powie to w taki
    sposób, by SPRZEDAĆ. Zatai szczegóły. Mam doświadczenia z MILLENIUM, gdzie
    gdyby nie moja
    podejrzliwość byłbym udupiony na ciężkie pieniądze. Jedno pytanie o
    KOLEJNOŚĆ rozliczania transakcji
    zmieniła sposób używanie PRODUKTU, bo tak to teraz określają. A my jesteśmy
    JELENIAMI do WYDOJENIA.

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 5. Data: 2012-04-12 13:19:29
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > KOLEJNOŚĆ rozliczania transakcji
    > zmieniła sposób używanie PRODUKTU, bo tak to teraz określają. A my

    jeśli dobrze zrozumiałem: kredyt 50kPLN, odsetki za cały okres powiedzmy
    20kPLN, razem 70kPLN - czy tak?
    jesli tak, to odsetki naliczają się proporcjonalnie z czasem trwania
    pożyczki / kredytu a nie od razu są naliczone w pełnej kwocie i są
    spłącane - przeca to niezgodne z niczym jest a na pewno nie z zasadami
    księgowości banku.

  • 6. Data: 2012-04-12 13:39:57
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    http://www.kalkulatorkredytu.info/stale.php

  • 7. Data: 2012-04-12 21:38:24
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    > pożyczki / kredytu a nie od razu są naliczone w pełnej kwocie i są
    > spłącane - przeca to niezgodne z niczym jest a na pewno nie z zasadami

    zasady ustalania rat stałych /zmiennych kumam.
    chodzi mi że ten polonez kosztował 50kPLN, odsetki 20kPLN, to przy racie
    stałej musial najpierw nabulić 20kPLN, a dopiero po spłacie tego następowała
    spłata kapitału.

  • 8. Data: 2012-04-14 00:08:28
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 12 Apr 2012 00:19:26 +0200, Feromon napisał(a):

    > podejrzliwość byłbym udupiony na ciężkie pieniądze. Jedno pytanie o
    > KOLEJNOŚĆ rozliczania transakcji
    > zmieniła sposób używanie PRODUKTU, bo tak to teraz określają. A my jesteśmy
    > JELENIAMI do WYDOJENIA.

    Od czasu kupowania nowych Polonezów trochę się w prawie zmieniło. Teraz
    dostajesz harmonogram rat, z określeniem wysokości odsetek i wszystkich
    pozostałych opłat.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2012-04-14 16:00:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Feromon" <f...@w...pl> writes:

    > Bo jak kupowałęm na raty moje najdroższe auto, Poloneza, za około 50 tys,
    > to miałem dwie opcje.

    Na pewno nie 50 milionów = 5 tys. zł?

    > Stałe raty i zmienne raty. Stałę były 300 a
    > zmienne najpierw 600 a potem malały.

    Przy stałej racie 300 zł spłacałbyś 50 tys. (przy zerowym
    oprocentowaniu) prawie 14 lat.

    Jeśli to było 5 kzł, to - biorąc pod uwagę wysokość stóp procentowych
    w tamtych czasach - wszystko się zgadza, ale teraz to by nieco inaczej
    wyglądało. BTW miałeś ten kredyt pod koniec lat osiemdziesiątych?
    Później Polonezy były raczej droższe, tak do ok. trochę ponad 20 kzł na
    koniec.
    --
    Krzysztof Halasa