  • 11. Data: 2012-04-11 23:21:13
    Temat: Re: Karta od 10 PLN
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-04-11 22:40, Clegan pisze:
    > Marża jak u Apple

    Napisał 30%, a nie 99%

  • 12. Data: 2012-04-11 23:21:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2012 13:24:08 +0200, Jasio napisał(a):

    > Zagadka: Czy Pan Tomasz kłamie, czy po prostu nie umie liczyć?

    Najbardziej prawdopodobne rozwiązanie zagadki: Dziennikarz sobie
    "uprościł" i nie napisał, że oprócz opłaty procentowej jest jeszcze
    opłata stała od każdej transakcji w wysokości rzędu 10-30 gr.

  • 13. Data: 2012-04-12 00:09:17
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    On 11 Kwi, 19:54, "vvvvvv" <w...@p...de> wrote:

    >Platnosci karta w wileu przypadkach (zwlaszcza bezstykowe) sa szybsze
    >niz szukanie groszy po portfelach/kieszeniach i wydawanie reszty.
    >Nie bez znaczenia jest tez fakt, ze ogranicza szara strefe...

    A dla kogo to nie bez znaczenia?
    Bo mi to wisi na szaro. Niech szara strefa będzie Biała, Zielona lub
    Kolorowa.

    Firma obsługujaca karty ma kokosy za nic.
    Bank kroi za korzystanie z kart - za nic, za to że ma pieniądze, pożyczone
    od ludzi lub rządów - na psi procent.
    Klient ma wygodę - ale za jego wygodę dlaczego ma płacić sklepikarz?
    Do tego jeszcze karty maja upust za używanie - od 1% do 3%. Kusi do używania
    i zmuszania sklepikarza.
    A sklepikarz zapierdziela z marchewką w te i nazad by banki i karciarze
    mieli ŁATWY PIENIĄDZ.

    To musi prowadzić do kryzysu.
    Karty kredytowe rozłożą naszą gospodarkę.
    Rozdawanie kredytów, gdy emerytka ma spłaty karty równe dostanej emeryturze
    to patologia, którą powinna badać prokuratura.
    Kraj, którym rządzi zysk i pieniądz jedynie, zbliża się do eutanazji i
    pauperyzacji społeczeństwa.
    Patriotyzm ani katolicycm nie powinien prowadzić do takich rozwiązań.
    Ale... "Rząd się zawsze wyżywi" - kto to powiedział?

    Pozdrawiam chorobliwie
    Feromon

  • 14. Data: 2012-04-12 00:10:01
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 11 Apr 2012 13:05:48 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

    > Platnosci karta w wileu przypadkach (zwlaszcza bezstykowe) sa szybsze
    > niz szukanie groszy po portfelach/kieszeniach i wydawanie reszty.

    Ciekawe dlaczego ta teza nigdy się nie sprawdza, gdy ktoś przede mną
    płaci kartą!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 15. Data: 2012-04-12 03:07:04
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "MK" wrote in message
    a.googlegroups.com...
    /.../

    NBP szykuje propozycję obniżki tej opłaty, więc tępy naród trzeba
    przygotować, żeby rozumiał, jak dobrych i mądrych ma włodarzy...

    k.

    --
    Pomoc dla mojej chorej córeczki - www.lianka.pl

  • 16. Data: 2012-04-12 10:45:23
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 12.04.2012 00:09, Feromon pisze:
    > Firma obsługujaca karty ma kokosy za nic.

    Otworz taka firme i bedziesz mial kokosy.

    > Bank kroi za korzystanie z kart - za nic, za to że ma pieniądze,

    Otworz swoj bank i tez bedziesz kroil.

  • 17. Data: 2012-04-12 11:21:11
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 12 Apr 2012 10:45:23 +0200, neoniusz napisał(a):

    > Otworz swoj bank i tez bedziesz kroil.

    SKOK już na to wpadł.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Przejdą lata i wieki przeminą, pójdą w zapomnienie złodzieje
    i aferzyści z pierwszych stron gazet, a ojca Tadeusza Rydzyka
    będą zapewne wspominały pokolenia jak Ojca Kordeckiego.
    Prawda zmartwychwstała, choć grobu pilnowali żołnierze."
    prof. Włodzimierz Bojarski

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 18. Data: 2012-04-12 15:15:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Apr 2012, Feromon wrote:

    > Klient ma wygodę - ale za jego wygodę dlaczego ma płacić sklepikarz?

    s/sklepikarz/inni_klienci/

    Wniosek: jesli już ktos akceptuje karty, należy go pograżyć kupujac
    na kartę :>

> [...]
    > i zmuszania sklepikarza.
    > A sklepikarz zapierdziela z marchewką w te i nazad by banki i karciarze mieli

    Problemem jest powszechna akceptacja dla pomysłu, aby nie wolno było
    jawnie doliczać opłat za zapłatę karta.

    > Karty kredytowe rozłożą naszą gospodarkę.

    Nie, one już rozkładaja "dane osobowe".
    Szyld albo wpis na liscie lokatorów - w żadnym razie.
    Scisły spis co kto komu i kiedy - a proszę bardzo.
    Przyznam, że nie rozumiem :P

    > Pozdrawiam chorobliwie

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-04-12 16:01:30
    Od: maruda <m...@n...com>

    > s/sklepikarz/inni_klienci/
    >
    > Wniosek: jesli już ktos akceptuje karty, należy go pograżyć kupujac
    > na kartę :>

    Przytoczę po raz nie-wiem-który: Przez akceptację płaćkartą sklepikarz
    ma większy obrót, bo motłoch nie widzi, że z portfela ubywa, gdy płaci
    kartą. To jest clou. Dzięki temu motłoch kupuje o wiele więcej niż by
    zamierzał i sklepikarzowi się to opłaca.

    > Problemem jest powszechna akceptacja dla pomysłu, aby nie wolno było
    > jawnie doliczać opłat za zapłatę karta.

    ... ale wolno jawnie udzielać rabatu za płatność gotówką. Niby dlaczego nie?
    No i gonisz w piętkę, Panie Gotfryd...

    > Nie, one już rozkładaja "dane osobowe".
    > Szyld albo wpis na liscie lokatorów - w żadnym razie.
    > Scisły spis co kto komu i kiedy - a proszę bardzo.
    > Przyznam, że nie rozumiem :P

    Przyznam, że ja też nie rozumiem. November India Charlie Hotel Uniform
    Juliett Alpha.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 20. Data: 2012-04-12 16:32:03
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 11 Kwi, 23:21, Jasio <n...@o...pl> wrote:

    > Napisał 30%, a nie 99%

    Apple nie ma marzy 99% - wystarczy poczytać raporty roczne tej
    spółki.

    Ogólnie w spożywczakach marża jest niska, co wynika z dużej
    konkurencji.