  • Data: 2019-06-14 13:01:35
    Temat: Re: Kantor Aliora schodzi na psy !
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2019 23:03:50 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2019-06-13, Dawid Rutkowski wrote:
    >
    > [...]

    newiadome koszty przelewu z kantoru - choć i zerowe mogą się udać.

    > Tak jak z Aliorem, niewygodne to (samemu trzeba przewalutowywać).

    Mniej wygodne, ale bez przesady.
    Spore sumy, jak np. na hotel czy przewidywane wydatki na jedzenie albo samochód można
    sobie wymienić przed wyjazdem - plus jakaś rezerwa.
    A przecież na wczasach nie kupuje się drogich rzeczy - a jak ktoś koniecznie chce, to
    może sobie wymienić wieczorkiem albo na bieżąco nawet - chyba że jest problem w tym,
    że nie ma dostępu do netu albo jest drogi - ale czy w takim wypadku nie będzie i
    problemu z płatnością kartą?
    Zaś dla pozostałych pierdółek można nawet przeboleć 6% prowizji - bo zapewne w
    kosztach wyjazdu stanowić będą mniej niż 10%, więc ogólnie wyjdzie 0,6% straty - a
    pewnie i 0,3%, bo jakiś zapas na pierdółki też można z góry zrobić, a nie sądzę, by
    ktoś takie zapas więcej niż o 100% przekroczył - bo wtedy to już utracjusz i
    oszczędzania go nie nauczysz ;>

    > Pytanie czy gorszy niż kantorowe. :)
    >
    > https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debeto
    we/visa-swiat-intensive/
    > EUR = 4.2661 vs kantor 4.2699
    > USD = 3.7736 vs kantor 3.7862
    >
    > No i masz bezpośrednie przewalutowanie wszystkich walut -> PLN, a nie waluta ->
    USD|EUR -> PLN
    > z tego co rozumiem. Czy mi się źle wydaje?

    Euro obecnie spada i stąd można się zdziwić i pomylić.
    Dolar spadał, ale się ustabilizował.
    visa jest szybka i w danym dniu podaje już rano kurs dla tego dnia.
    NBP średni ogłasza ok. południa - dziś to 4,2554 dla EUR i 3,7727 dla $.
    Obecnie w IKA EUR 4,2676 dla każdego, a po 4,2638 dla mnie, $ 3,7879/3,7845.
    Ten kurs "dla mnie" może mieć każdy - wystarczy im napisać, że się chce kupić 10k
    euro czy $ - przyznają spready mniejsze o 27,5% (np. na euro różnica 0,0280 vs
    0,0204).
    Więc jest porównywalnie - widać visa spuściła z tonu i zamiast 0,4$ bierzę 0,25% -
    tak jak MC.

    Z tą visą świat do złego mnie namówiłeś ;P
    Karta ogólnie za darmo na 2 lata, nawet dla obecnych posiadaczy mKonta intensive - a
    być może i dla obecnych posiadaczy visy świat, jedynie trzeba obecną zastrzec i
    zamówić nową w promocji.
    Ale mBąk nie byłby mBąkiem, gdyby nie było z podpuchą - karta tylko do mKonta
    intensive, które w tej promo może być darmowe, jeśli będzie przekształcone z innego
    rodzaju konta - ale darmowe tylko na 6 miesięcy, potem albo wpływ 7k/mc albo 50zł bez
    50gr opłaty.

    Wniosek składać trzeba klikając w guzik na stronie:
    https://www.mbank.pl/lp/mkonto-intensive2/
    inaczej będzie taka jazda jak ja miałem - jak się zrobi ze zwykłego wniosku o
    przekształcenie konta, to nie ma "ptaszka" "przystępuję do promocji".
    Więc sobie złożyłem 3 wnioski - i potem czekałem pół godziny z muzaxem na mPartyLine
    na "eksperta", który mógł mi do wniosków dopisać, że ich nie chcę.

    mBąk w formie - ale myślę, że ta oferta zapowiada przełom - za rok będzie dużo
    więcej, a za dwa standardem będzie już 0%.