  • 1. Data: 2019-06-13 09:14:15
    Temat: Kantor Aliora schodzi na psy !
    Od: g...@g...com

    Kantor 8.06 wprowadził nowy regulamin, ale karte wielowalutowa wprowadzi jak
    będzie miał taki kaprys. Obecnie nie wiadomo z czego płacić czy karty $ czy
    euro ? Międzyczasie duzy Alior wprowadził do karty korzyść bezprowizyjne
    przewalutowanie. W połączeniu z korzyścią darmowe bankomaty wychodzi całkiem
    dobrze. W sobotę jadę do Bułgarii i po raz pierwszy nie biorę kart kantoru,
    tylko Revoluta i zapasowa Aliora.
    Czy ktoś już testował kartę Aliora z korzyścią bezpłatne przewalutowania - jak
    się sprawuje ?

  • 2. Data: 2019-06-13 11:57:13
    Temat: Re: Kantor Aliora schodzi na psy !
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kurtałka, już nie tylko malkontent, ale i debilne tytuły wątków daje...
    Doczytaj sobie, od kiedy obowiązuje ten regulamin dla obecnych klientów.
    Wielowalutowa to póki co pieśń przyszłości.
    A i tak nie będzie taka super - przeliczanie po kursie MC jedynie na euro, a jak nie
    będzie wystarczająco ani waluty płatności ani euro, to na złotówki już po kursie
    aliora (7,5%).

    Ciekawe, jaka będzie ta "korzyść" aliora - uważaj, żebyś się nie przejechał. Bo
    "bezprowizyjne" przewalutowanie to ja mam np. w idei - tyle że walutą rozliczeniową
    jest EUR i trzeba bankowi zapłacić 4% w ich kursie. Dla KK mc wolrd WBK analogicznie
    - "bezprowizyjnie", ale w kursie 3,5%.
    Pięknie też można się nadziać na urban legend o tym, że visa wymusiła na polskich
    bankach rozliczanie w PLN - na niektórych może tak, ale np. milek się nie dał i
    chwali się jedynie 2% prowizji - tyle że jak dopytasz, to rozliczanie równie ż w EUR
    i trzeba 3% doliczyć z kursu.
    W aliorze ZTCP było zawsze tak samo "bezprowizyjnie", tyle że z kursu 7,5% -
    niechlubny rekord.

    Po co się w ogóle jeszcze w alior bawić, skoro jest debetówka żubra z
    przewalutowaniem po kursie MC (z dolarów, z innych walut po podwójnym MC - czyli
    0,4%, tyle, co visa) i darmowymi bankomatami za granicą - a konto i karta darmowe
    przy 500zł wpływu i 1 pyknięciu kartą na miesiąc? I jeszcze 100zł w promo można było
    dostać (a ja dostałem 200zł ;)?
    A jak chcesz mieć porządną kartę o właściwościach tej mitycznej wielowalutowej z IKA
    to N26 polecam - możesz założyć z mojego polecenia, kod dawidr0508

  • 3. Data: 2019-06-13 13:45:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Wielowalutowa to póki co pieśń przyszłości.

    Zaraz ... czy mi sie cos pomylilo, czy Alior juz od miesiecy reklamuje
    wielowalutową ?
    "najlepsza, 26 walut"

> [...]

    >dopytasz, to rozliczanie równie ż w EUR i trzeba 3% doliczyć z kursu.
    >W aliorze ZTCP było zawsze tak samo "bezprowizyjnie", tyle że z kursu

    w mbanku moze i kurs visy, ale prowizja 5.9% ... to juz nie sa duze
    roznice :-(
    Ale mbank wlasnie wprowadzil wielowalutowa ... ciekawe o co tu chodzi
    z tymi prowizjami.

    Z ciekawostek to kiedys placilem w Czechach karta Inteligo ... kurs
    banku, ale w sumie wychodzilo przyzwoicie, a trudno obliczyc ile sie
    na tym tracilo.

    Gdzies rok temu zaczeli przeliczac CZK na EUR, EUR na PLN ... i
    przestalo byc tanio ...

> [...]
    >500zł wpływu i 1 pyknięciu kartą na miesiąc? I jeszcze 100zł w promo
    >można było dostać (a ja dostałem 200zł ;)?

    Dobre pytanie ... ale naprawde jest tak pieknie ?

    A teraz jeszcze reklamuja "karte rewolucyjną" ... Revolut ?

    J.

  • 4. Data: 2019-06-13 16:04:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Czy mółgłbyś tak w trzech zdaniach napisać o co chodzi? Używam karty
    kantora alira i nie wiem, na co mam zwrócić uwagę.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2019-06-13 18:45:21
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-06-13, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > w mbanku moze i kurs visy, ale prowizja 5.9% ... to juz nie sa duze
    > roznice :-(
    > Ale mbank wlasnie wprowadzil wielowalutowa ... ciekawe o co tu chodzi
    > z tymi prowizjami.

    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debeto
    we/visa-swiat-intensive/
    Ta akurat jest po kursie visy, bez prowizji, z darmowymi bankomatami i (teraz
    jest promocja) przez 2 lata za free. Ale tylko dla kont Intensive.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2019-06-13 19:14:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2019 16:04:45 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Czy mółgłbyś tak w trzech zdaniach napisać o co chodzi? Używam karty
    > kantora alira i nie wiem, na co mam zwrócić uwagę.

    Ale o co chodzi z czym?
    Póki co w IKA jest bez zmian, mantra obowiązuje.
    Jak wprowadzą wielowalutową - ma zastąpić kartę do konta w EUR (ale te do $ i funtów
    chyba zostaną) - to wcześniej powiadomią.

  • 7. Data: 2019-06-13 19:23:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 13 czerwca 2019 18:45:24 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
> [...]
    > Ta akurat jest po kursie visy, bez prowizji, z darmowymi bankomatami i (teraz
    > jest promocja) przez 2 lata za free. Ale tylko dla kont Intensive.

    Funkcję wielowalutową mają wsztstkie debetówki mBąka.
    Wymaga to konta walutowego (dostępna 11 walut) - darmowe - złożenia wniosku - też
    darmowe - i waluty na koncie - tu trudniej, bo albo kurs mBąka, albo jego kurs
    kantorowy - lepszy lub gorszy - albo kantor zewnętrzny (w tym IKA) - ale tu newiadome
    koszty przelewu z kantoru - choć i zerowe mogą się udać.

    visa świat zaś to po prostu karta złotówkowa, przeliczana po kursie visa (gorszym niż
    MC) i bez dodatkowej prowizji - tak jak np. visa getout (KD i KK).
    Czyli taka jak powinna być każda karta.

  • 8. Data: 2019-06-13 19:49:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    Bancer napisał:
    > On 2019-06-13, J.F. wrote:
    > [...]
    [...]
    >visa świat zaś to po prostu karta złotówkowa, przeliczana po kursie
    >visa (gorszym niż MC) i bez dodatkowej prowizji - tak jak np. visa
    >getout (KD i KK).
    >Czyli taka jak powinna być każda karta.

    Ale jednak praktyka jest taka, ze wiekszosc polskich kart ma 5-6%
    prowizji przy przewalutowaniu.

    Wiec ciekaw jestem o co tu chodzi - banki sobie zrekompensowaly straty
    przychodow, czy ten kurs organizacji to jest jednak na pokaz, a
    naprawde bank musi doplacic ?

    J.

  • 9. Data: 2019-06-13 20:43:51
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Ta akurat jest po kursie visy, bez prowizji, z darmowymi bankomatami i (teraz
    > jest promocja) przez 2 lata za free. Ale tylko dla kont Intensive.

    tak, ale jak ktoś takie konto już ma to 10 zł miesięcznie za kartę ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2019-06-13 21:51:54
    Od: g...@g...com

    Wyjasniam:
    Kantor Aliora i Alior to 2 rozne banki.
    1. Karty kantoru Aliora sa do 3 walut funt, euro, dolar
    z tego do platnosci w innych walutach tylko dolarowa.
    Ma byc w kantorze "mityczna" wielowalutowa podpieta do euro, ale to melodia
    przyszlosci.
    2. Karta wielowalutowa Aliora /zwykla stara/ podpieta do konta euro, tylko do niego
    do innego bedzie przewalutowanie, przy platnosci w innej walucie.
    3. Stara karta Aliora z nowa korzyscia "platnosci bez przewalutowania"
    Ta karte biore bo placac w lewach i lejach przewalutuje MC bez prowizji do
    dolara a nastepnie Alior do zł bez prowizji po kursie SREDNIM NBP !
    Nie musze miec konta walutowego i kupowac dolarow !
    W kantorze Aliora musze miec dolary /stara karta/ a w nowej euro /wielowalutowa/ w
    innym przypadku bedzie przewalutowanie z prowizja po zbujeckim kursie Aliora.
    Dlatego napisale ze kantor schodzi na psy.
    Ta karta aliora /z korzyscia/ jest podobna do karty Revoluta.
    Wystarczy miec zł i przewalutuje bez prowizji po kursie MC+NBP