  • 61. Data: 2013-01-07 17:54:11
    Temat: Re: KK po co?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "cef" <c...@i...pl> writes:

    [...]

    > ale przecież ta minimalna spłata to chyba stale rośnie
    > jeśli spłaca się mniej więcej tyle samo z limitu.

    Nie rośnie. Jest tak dobrana, żeby nie rosła ;)

    > I dlaczego ludziska tak robią?

    Bo kartą się łatwiej wydaje pieniądze, niż gotówką.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    You may already be a loser.

  • 62. Data: 2013-01-07 18:02:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2013 17:46:04 UTC+1 użytkownik cef napisał:

    > I co potem?

    Spłacą kwotę minimalną, wypłacą znowu do kwoty limitu, spłacą kwotę minimalną itd
    > I dlaczego ludziska tak robią?
    >
    > Z niewiedzy?

    Z niewiedzy, braku środków na spłatę kwoty całkwowitej itp. Tak samo linie pożyczkowe
    w ror- wypłacą, wpływa wynagrodzenie, wypłacają dostępne środki, wpływa wynagrodzenie
    itp

  • 63. Data: 2013-01-07 18:12:53
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Mon, 7 Jan 2013 08:39:53 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > To nie chodzi o zapominalskich. Ludziska po prostu dostają limit w karcie,
    wykorzystują go i spłacają kwoty minimalne.

    Ludzie to naprawdę mają fantazję, i to nieraz ludzie całkiem ogarnięci :)
    Niedawno rozmawiałem ze znajomym o różnych finansowych czary-mary, gość
    zarabia bardzo przyzwoite pieniądze, w rozmowie wyszło, że ma permanentnie
    zadłużoną kredytówkę w mBanku, spłaca tylko minimalną, a i to zwykle po
    terminie, bo kto by się przejmował drobiazgami ;)

    - To sprawdź mi, jak to wygląda, i może to spłacę i zamknę w diabły.
    - Dawaj login i hasło.
    - Eee... nie wiem, gdzie mam.
    - Dzwoń.
    Dzwoni, streszcza sprawę, mLinka chyba chciała wysłać mu pakiet aktywacyjny
    SMS-em.
    - Eee... ale wie pani co, bo ja mam nowy numer telefonu, a tamtego, co
    macie w systemie, już od dawna nie mam.
    MLinka chciała być pomocna i wysłać coś pocztą.
    - Eee... ale wie pani co, ale ja już tam nie mieszkam, bo się
    przeprowadziłem.
    (my, przysłuchując się, już płaczemy ze śmiechu i krzyczymy coś o zmianie
    płci i PESEL-u, delikwent gestami tłumaczy, co nam zrobi, gdy się rozłączy,
    opada kurtyna).

    Następny geniusz, po tym, jak dostał golda od Citi, polazł do bankomatu i
    wypłacił 10000, bo na coś potrzebował. Komentarz zbędny.

    Kolejny mistrz zła chciał... dobra, bo zaraz niektórzy znów zaczną się
    bulwersować i pisać jakieś dyrdymały o słoniach i karafkach :) W każdym
    razie dostał wytyczne, jaka kwota będzie każdego miesiąca potrzebna na
    kilka dni. Przez kilka miesięcy zapominał o temacie, co go kosztowało 90
    miesięcznie, wreszcie sobie przypomniał. Szkoda tylko, że potrzebną kasiorę
    wyciągnął z kredytu w koncie :) Odsetki pewnie pi razy drzwi kosztowały
    tyle, co odniesione korzyści.

    Zawodnik, który dofinansowanie unijne przeznaczył na zakup jednostek
    funduszy zagranicznych na samej górce, to przy tym małe miki :)

    AK

  • 64. Data: 2013-01-07 18:28:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kris wrote:

    > Spłacą kwotę minimalną, wypłacą znowu do kwoty limitu, spłacą kwotę
    > minimalną itd

    Aha - czyli urosnie do maksymalnej możliwej kwoty
    jako spłaty minimalnej dla danego limitu.

    > Z niewiedzy, braku środków na spłatę kwoty całkwowitej itp. Tak samo
    > linie pożyczkowe w ror- wypłacą, wpływa wynagrodzenie, wypłacają
    > dostępne środki, wpływa wynagrodzenie itp

    To po co biorą? Żeby jednorazowo sięgnąć do limitu?
    Kiedyś miałem taki limit w ROR - standardowo
    zawsze miałem minusowe saldo w okolicach tego debetu.
    Jak zrezygnowałem z debetu, to saldo jest stale bliskie
    zera, a nie ma odsetek.

  • 65. Data: 2013-01-07 19:01:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > I co potem?

    dochodzą do dna, a potem idą do wyborczej płacząc jak to kurewski bank
    chce is oskubac.

    > I dlaczego ludziska tak robią?
    > Z niewiedzy?

    wiekszosc z głupoty.
    Nie wszyscy maja IQ powyzej zera.

  • 66. Data: 2013-01-07 19:04:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:
    > Kiedyś miałem taki limit w ROR - standardowo
    > zawsze miałem minusowe saldo w okolicach tego debetu.
    > Jak zrezygnowałem z debetu, to saldo jest stale bliskie
    > zera, a nie ma odsetek.

    dokładnie tak to działa.

    zejść do dna,

    jakby ci powiekszyli limit to w krótkim czasie byś kasę wydał.

  • 67. Data: 2013-01-07 23:00:15
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2013 07:55:02 -0800 (PST), Glaukon wrote:

    > coś się nie dopnie i bank łyka karne odsetki

    *Karne* odsetki? KARNE?

    BTW, Karte splaca się 100%, ew. moze kawalkiem wchodzac na limit w ROR.
    Tak czy siak, jestes jeden czynsz do przodu. Nawet gdybys się swiadomie
    zadluzyl na karcie -- ilez mozna miec tych odsetek od kilku kzl przez
    miesiac?

    > czyli zasadniczo bank zarabia na optymizmie, stojąc na stanowisku, że
    > oczekiwania klientów co do przypływu gotówki w przyszłości są per
    > saldo mocno przesadzone.

    A nie brales pod uwage, ze czasem kredyt po prostu daje zarobic?
    Naprawde nie? A KK pozwala przez chwile nie placic w ogole odsetek, to
    dlaczego nie?

    PS. Mam dziwne wrazenie rozmowy ze specjalistą od półgroszówek.
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 68. Data: 2013-01-08 01:54:35
    Od: Glaukon <r...@g...com>

    > BTW, Karte splaca się 100%

    już pisano o tym, jaki procent klientów spłaca kartę. Ciekawe że tych niespłacających
    jest, jak tu pisano, od 70% do 90%, a zawsze wypowiada się ten margines, który spłaca
    w 100%. Chuck Norris też spłaca kredytówkę w 100%, i co z tego? Po prostu należysz do
    bardzo wąskiego grona tych użytkowników KK, którzy nie lubią płacić odsetek, a
    większość klientów odsetki płaci, bo lubi.

    > ilez mozna miec tych odsetek od kilku kzl przez
    > miesiac?

    już pisano, że statystyczny klient nie spłaca 100% ani w grace period, ani po
    miesiącu. Natomiast Chuck Norris zawsze spłaca. Niewykluczone, że klienci na swoich
    inwestycjach wyrabiają znacznie wyższy procent niż odsetki na KK, co będę głupio
    zaprzeczał, jak nie wiem :) Swoją drogą, jaki to jest procent za nie spłacony w
    terminie debet na KK? Mam wrażenie, że to jest w cholerę drogie, pewnie jakieś 15%
    RRSO... Więc wystarczy wykręcić na inwestycji 17% w skali roku i już jesteś parę
    groszy do przodu.

    > A nie brales pod uwage, ze czasem kredyt po prostu daje zarobic?
    > Naprawde nie?

    oczywiście, że są takie przypadki. Jednak znakomita większość tych, którzy sobie
    wyobrażają, że zarobią, albo że chociaż nie stracą, jednak traci.

    > PS. Mam dziwne wrazenie rozmowy ze specjalistą od półgroszówek.

    Toż to przytyk ad personam. Jakiś problem pogadać z ubogim człowiekiem?

  • 69. Data: 2013-01-08 07:36:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Glaukon wrote:

    > już pisano o tym, jaki procent klientów spłaca kartę. Ciekawe że tych
    > niespłacających jest, jak tu pisano, od 70% do 90%, a zawsze
    > wypowiada się ten margines, który spłaca w 100%.

    Mnie też jakoś trudno uwierzyć. Przecież gdyby kosili tak 90%
    posiadaczy, to powinni dawać 10% na lokatach :-).
    Ktoś tu pisał, że wie to od strony zawodowej,
    więc pewnie widzi jak to jest w praktyce.

  • 70. Data: 2013-01-08 09:00:21
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 7 Jan 2013 16:54:35 -0800 (PST), Glaukon wrote:

> [...]
    > wąskiego grona tych użytkowników KK, którzy nie lubią płacić odsetek,
    > a większość klientów odsetki płaci, bo lubi.

    Ale nie robimy analizy rynku KK, tylko rozwazalismy w jakich sytuacjach
    bezodsetkowy miesiac jest klientowy silnie przydatny. Dalem dwa
    konkretne, z zycia, przyklady. Ty od tlumaczenia mi co mi się wydaje
    przechodzisz w jakies analizy zyskow bankow z KK...

> [...]
    > debet na KK? Mam wrażenie, że to jest w cholerę drogie, pewnie jakieś
    > 15% RRSO... Więc wystarczy wykręcić na inwestycji 17% w skali roku i

    Czy jesli bierzesz jeden czynsz wiecej (w okolicach 1kzl) to zaplacenie
    wysokich odsetek na KK w wartosci 100-200zl jest nieoplacalne? Na moim
    kalkulatorze jest się do przodu. Jednak. A mozna z w/w sytuacji wyjsc
    lepiej, zjezdzajac z pozostalym zadluzeniem poza KK.

    > Toż to przytyk ad personam. Jakiś problem pogadać z ubogim
    > człowiekiem?

    Nie mam nic do ubogich ludzi. Prywatnie -- staram się takich wspierac.

    Grupa ta jednak ma frakcje, ktora się puszy tym, ze wycyckala bank na
    50gr w miesiacu, czy tez jojczy n/t 100% podatku w kwocie 1gr, a w
    ulamku czasu poswieconego na w/w mozna się po prostu przejsc po domu i
    wyniesc puste puszki na zlom i zgarnac trojke. Czy tez chwycic się
    jakiejkolwiek dorywczej roboty.

    I tak jak ja się nie znam na obracaniu kwotami szescio- i wiecej
    cyfrowymi, tak z w/w nie ma zwykle o czym zyciowo pogadac w temacie
    cztero-pieciocyfrowym. Nic wiecej.

    pozdrawiam,