  • 111. Data: 2013-01-09 18:45:01
    Temat: Re: KK po co?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    news:slrnker91m.bqe.wiesiu@hydra.ck.polsl.pl...

    > Mozesz to samo napisac jasniej/precyzyjniej?

    0.79*0.19=0.1501
    > Ja generalnie bylem ciekaw skad wytrzasnales to swoje ,,0,00000001gr''.

    Moja była liczba 0.00000001 w dyskusji o zaokrąglaniu samym w sobie.
    Przerobienie tego na 0.00000001gr to nie ja.
    Natomiast jak się odniosłem do tego to faktycznie nie skojarzyłem, że
    podstawę też się zaokrągla (nie wiem czy normalnie czy w górę).
    Nie zaokrąglona podstawa może mieć nieskończoną liczbę cyfr po przecinku.
    P.G.

  • 112. Data: 2013-01-09 20:34:38
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 9 Jan 2013 18:45:01 +0100, Piotr Gałka wrote:
    > 0.79*0.19=0.1501

    Dalej nie wiem, czy 0.79 to 79gr, czy 0.79gr, ale mniejsza juz o to.

    > Natomiast jak się odniosłem do tego to faktycznie nie skojarzyłem, że
    > podstawę też się zaokrągla (nie wiem czy normalnie czy w górę).

    AFAIR w gore do pelnego grosza.

    > Nie zaokrąglona podstawa może mieć nieskończoną liczbę cyfr po przecinku.

    Za chwile dojdziemy do tego, ze te smieciowe odsetki tez jakos zostaly
    zaokraglone i zabrniemy juz w naprawde ciezki jednogroszowy absurd...

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 113. Data: 2013-01-20 09:45:30
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 09 Jan 2013 09:52:43 +0100, Maruda wrote:
    > Pomijając drobny fakt, że "zaokrąglenie w górę", to coś w rodzaju
    > "demokracja socjalistyczna", "sprawiedliwość społeczna", "logika
    > Vincenta", "oficjalna wykładnia".
    > Aha - no i podstawowe "krzesło elektryczne".

    Moze zamiast się kompromitowac, delikatnie się doedukujesz?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Rounding
    A jak się brzydzisz wikipedią, to dowolna książka z np metod numerycznych.

    > Zaokrąglaj proszę codziennie swoje saldo na każdym koncie do pełnego zł
    > (oczywiście w dół), a różnicę przelewaj mi na konto.

    Wez się do roboty. Lub najpierw nauki.