  • 1. Data: 2013-01-02 13:30:52
    Temat: KK po co?
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    Nie potrzebuję kredytu w karcie, podobno mogę płacić za zakupy w necie
    elektronem (mbank). CZy KK jest mi do czegoś potrzebna?

    RW

  • 2. Data: 2013-01-02 13:45:18
    Temat: Re: KK po co?
    Od: luc <b...@g...net>

    On 2 Sty, 13:30, Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie potrzebuj kredytu w karcie, podobno mog p aci za zakupy w necie
    > elektronem (mbank). CZy KK jest mi do czego potrzebna?

    Moneyback? Korzystanie z GP? Ubezpieczenia? W ostateczności - do
    skrobania szyb...

    > RW

    pzdrwm
    luc

  • 3. Data: 2013-01-02 14:48:50
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-02 13:30, Rafał Wiśniewski pisze:
    > Nie potrzebuję kredytu w karcie, podobno mogę płacić za zakupy w necie
    > elektronem (mbank). CZy KK jest mi do czegoś potrzebna?
    >

    > RW

    Kredyt w KK, to jedna z droższych form kredytu :) (Wiem, jest jeszcze
    Provident...)
    Nie wszędzie zapłacisz "delfinkiem". Kartą z wypukłym numerem - łatwiej.
    Jeśli płatności miesięczne masz ~1kpln, to warto już łyknąć odsetki od
    tego za Grace Period.
    Jeśli zapłacisz KK-ą, a np. OLT Express padnie zanim wsiądziesz do
    samolotu, to bank Ci zwróci.
    Wiele KK oferuje "inne bajery", jakieś MoneBacki itp., nawet do 7% chwilami.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 4. Data: 2013-01-02 14:55:24
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2013 13:30:52 UTC+1 użytkownik Rafał Wiśniewski napisał:
    > Nie potrzebuj� kredytu w karcie, podobno mog� p�aci� za zakupy w necie
    >
    > elektronem (mbank). CZy KK jest mi do czegoďż˝ potrzebna?

    1. Płacisz pieniędzmi banku. Twoje leżą na koncie oszczędnościowym do dnia spłaty
    karty.
    2. Nie musisz pamiętać, ile masz środków na koncie i na którym.

  • 5. Data: 2013-01-02 14:59:24
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 02.01.2013 14:48, Maruda pisze:

    > Kredyt w KK, to jedna z droższych form kredytu :) (Wiem, jest jeszcze
    > Provident...)

    Jedyna IMHO warta rozważenia, może poza "prestiżem" cecha karty, to
    własnie kredyt. Tyle że żeby było warto, to musi być sporadyczne. Tj -
    np. mam do kupienia coś drogiego, nie stać mnie w tym miesiącu, ale w
    następnym wiem że mnie będzie stać. Przesuwam sobie wydatek o miesiąc
    płacąc zań kartą.

    Ale już regularne płacenie KK IMHO nie ma sensu. Bo każdy wydatek jest
    przesunięty o miesiąc, co np. u mnie skutkuje "rozchwianiem" okresów
    rozliczeniowych: tj - w styczniu dużo wydam, ale odczuję to dopiero w
    lutym. Więc w lutym zacisnę pasa, więc w marcu czuję luz, więc więcej
    wydam, więc w kwietniu ...

    wiem, nie u każdego tak to działa, ale u mnie znacznie lepiej się
    sprawdza zwykła debetówka.

    > Nie wszędzie zapłacisz "delfinkiem". Kartą z wypukłym numerem - łatwiej.
    > Jeśli płatności miesięczne masz ~1kpln, to warto już łyknąć odsetki od
    > tego za Grace Period.

    niech będzie 5%*1.5/12*1000 = 6.25 zł/mc - IMHO nie warto w ogóle sobie
    głowy zawracać takim "zyskiem".

    > Jeśli zapłacisz KK-ą, a np. OLT Express padnie zanim wsiądziesz do
    > samolotu, to bank Ci zwróci.

    Czy to nie dotyczy każdej karty płatniczej?

    p. m.

  • 6. Data: 2013-01-02 15:07:36
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    On 2013-01-02 14:48, Maruda wrote:

    > Nie wszędzie zapłacisz "delfinkiem".
    Gdzie (net, real) nie zapłacę delfinkiem?

    RW

  • 7. Data: 2013-01-02 15:12:13
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Kredyt w KK, to jedna z droższych form kredytu :) (Wiem, jest jeszcze
    > Provident...)

    Nie w każdej. Są ciekawe opcje np. w Polbanku (karta T-Mobile, ale chyba w
    jakiejś innej też to było), gdzie całkowity koszt kredytu to 5%, a w
    zasadzie 4% bo 1% masz zwrotu. Wystarczy zgłosić, że dane transakcje mają
    być rozłożone na raty i już nie są rozliczane wg oprocentowania karty.

  • 8. Data: 2013-01-02 15:21:14
    Od: W <w...@w...pl>

    Rafał Wiśniewski wystukał, co następuje:

    > Nie potrzebuję kredytu w karcie, podobno mogę płacić za zakupy w necie
    > elektronem (mbank). CZy KK jest mi do czegoś potrzebna?

    Może i się da, ale nie chciało mi się pałować z obsługą każdorazowo robić
    check-in w hotelu (przy czym to nie u nas)... No i w niektórych krajach nie
    zawsze tego naszego debit użyjesz...

  • 9. Data: 2013-01-02 15:23:19
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    W dniu 2013-01-02 15:07, Rafał Wiśniewski pisze:

    > Gdzie (net, real) nie zapłacę delfinkiem?

    Spróbuj pożyczyć samochód.
    Nie wiem jak w Polsce, ale na zachodzie jest to mocno utrudnione a
    czasem wręcz niemożliwe.
    Dla przykładu w Hiszpanii pozwolą Ci zapłacić debetówką ale wiąże się to
    z przymusowym wykupem dodatkowego ubezpieczenia (i to też nie wszędzie
    się uda). W Irlandii, fakt że dawno temu bo gdzieś w 2005 nie udało mi
    się wypożyczyć samochodu bo nie miałem właśnie KK.

    pzdr
    Zyga

  • 10. Data: 2013-01-02 15:47:00
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-01-02 14:59, m pisze:

    > Czy to nie dotyczy każdej karty płatniczej?

    Nie wiem.
    Próbowałem zapłacić w WizzAir debetówką ING. Nie dało się. Wypukłą VC
    "Silver" z BZWBK - przeszło.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda