    From: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK po co?
    Date: Tue, 8 Jan 2013 08:00:21 +0000 (UTC)

    On Mon, 7 Jan 2013 16:54:35 -0800 (PST), Glaukon wrote:

    > już pisano o tym, jaki procent klientów spłaca kartę. Ciekawe że tych
    > niespłacających jest, jak tu pisano, od 70% do 90%, a zawsze
    > wypowiada się ten margines, który spłaca w 100%. Chuck Norris też
    > spłaca kredytówkę w 100%, i co z tego? Po prostu należysz do bardzo
    > wąskiego grona tych użytkowników KK, którzy nie lubią płacić odsetek,
    > a większość klientów odsetki płaci, bo lubi.

    Ale nie robimy analizy rynku KK, tylko rozwazalismy w jakich sytuacjach
    bezodsetkowy miesiac jest klientowy silnie przydatny. Dalem dwa
    konkretne, z zycia, przyklady. Ty od tlumaczenia mi co mi się wydaje
    przechodzisz w jakies analizy zyskow bankow z KK...

    > Niewykluczone, że klienci na swoich inwestycjach wyrabiają znacznie
    > wyższy procent niż odsetki na KK, co będę głupio zaprzeczał, jak nie
    > wiem :) Swoją drogą, jaki to jest procent za nie spłacony w terminie
    > debet na KK? Mam wrażenie, że to jest w cholerę drogie, pewnie jakieś
    > 15% RRSO... Więc wystarczy wykręcić na inwestycji 17% w skali roku i
    > już jesteś parę groszy do przodu.

    Czy jesli bierzesz jeden czynsz wiecej (w okolicach 1kzl) to zaplacenie
    wysokich odsetek na KK w wartosci 100-200zl jest nieoplacalne? Na moim
    kalkulatorze jest się do przodu. Jednak. A mozna z w/w sytuacji wyjsc
    lepiej, zjezdzajac z pozostalym zadluzeniem poza KK.

    > Toż to przytyk ad personam. Jakiś problem pogadać z ubogim
    > człowiekiem?

    Nie mam nic do ubogich ludzi. Prywatnie -- staram się takich wspierac.

    Grupa ta jednak ma frakcje, ktora się puszy tym, ze wycyckala bank na
    50gr w miesiacu, czy tez jojczy n/t 100% podatku w kwocie 1gr, a w
    ulamku czasu poswieconego na w/w mozna się po prostu przejsc po domu i
    wyniesc puste puszki na zlom i zgarnac trojke. Czy tez chwycic się
    jakiejkolwiek dorywczej roboty.

    I tak jak ja się nie znam na obracaniu kwotami szescio- i wiecej
    cyfrowymi, tak z w/w nie ma zwykle o czym zyciowo pogadac w temacie
    cztero-pieciocyfrowym. Nic wiecej.

    pozdrawiam,
    --
    Michał