  • 1. Data: 2003-05-23 19:57:52
    Temat: KK mBanku i obciazenie jej za uslugi telekom.
    Od: SunWoj <sunwoj@USUN_TO.wp.pl>

    Witam.
    Czy na KK mBanku VE-ta dla studentow mozna bedzie zlecic obciazenie
    comiesiecznymi oplatami za uslugi telekom. w IDEI?
    Z eKarta dziala to wysmienicie a czy z VE bedzie to dzialac? Wiem ze
    nie mozna Ve bedzie placic w internecie ale chyba jednak oplacanie
    faktur to nie to samo co przez internet???

    Prosze o informacje jesli kto sie orientuje???
    Wojtek

  • 2. Data: 2003-05-23 22:24:25
    Temat: Re: KK mBanku i obciazenie jej za uslugi telekom.
    Od: "paulos23" <U...@i...pl>

    Uzytkownik "SunWoj" <sunwoj@USUN_TO.wp.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > nie mozna Ve bedzie placic w internecie ale chyba jednak oplacanie
    > faktur to nie to samo co przez internet???

    Sadze, ze bedzie to niemozliwe - jak ja ustalalem obciazenie w ideii to
    babka mówila, ze karta musi byc "wypukla" lub VE z Inteligo.
    Mam jeszcze pyt. o sama karte - wysylales im zaswiadczenie z uczelni? Jak
    patrza na srednia? (na mForum czytalem, ze kolesia z 3,5 spuscili na
    drzewo.... )

    --
    paulos23

  • 3. Data: 2003-05-24 08:42:24
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Uzytkownik "SunWoj" <sunwoj@USUN_TO.wp.pl> napisal w wiadomosci
    > Czy na KK mBanku VE-ta dla studentow mozna bedzie zlecic obciazenie
    > comiesiecznymi oplatami za uslugi telekom. w IDEI?

    aby mozliwe bylo obciazenie karty stalymi kwotami - musi istniec osobny nr
    rachunku dla tej karty
    w przypadku mbanku - takim nr rachunku - jest nr ekonta - wiec - nie bedzie
    mozliwe obciazanie ani ve ani vc ani nawet vg :-0

  • 4. Data: 2003-05-24 12:22:47
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krab" <_...@h...pl__> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik "SunWoj" <sunwoj@USUN_TO.wp.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > aby mozliwe bylo obciazenie karty stalymi kwotami - musi istniec osobny nr
    > rachunku dla tej karty

    To nie ma nic do rzeczy. Gdyby tak było, to niemozliwe byłoby zdalne
    obciążanie debetowych karty "wypukłych" typu Visa Classic, które z definicji
    nie mają własnego rachunku. Sposób rozliczania karty - kredytowa, debetowa
    czy obciążeniowa nie ma również żadnego znaczenia. Tak samo nie ma znaczenia
    to czy karta jest obciążana regularnie stałą kwotą czy nieregularnie różnymi
    kwotami.
    Możliwość użycia karty do transakcji zdalnych zależy wyłącznie od tego jak
    karta zostanie ustawiona przez wystawcę. Standardowo transakcje zdalne są
    ustawione dla kart wypukłych, natomiast w przypadku kart płaskich są to
    sytuacje wyjątkowe jak np. VE Inteligo.
    Z tego co mi wiadomo karta kredytowa VE mBanku będzie ustawiona tak jak
    większość kart płaskich w Polsce, więc nie będzie nią można zapłacić ani
    przez Internet ani przez telefon, ani drogą pocztową ani nie będzie jej
    można obciążać kwotami rachunków. Będzie jej można używać tylo w bankomatach
    i elektronicznych POSach.
    Przy okazji - Idea nie obciąży również eKarty (sprawdzone w styczniu tego
    roku). Pozostaje polecenie zapłaty, które gorąco polecam, mimo że w mBanku
    płaci się za nie.
    Pozdrawiam

    Marek

  • 5. Data: 2003-05-24 14:04:06
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]

    bedzie
    > mozliwe obciazanie ani ve ani vc ani nawet vg :-0

    Hej, a co ma jedno do drugiego, kto mówi o stałych kwotach i skąd pomysł na
    to, że karta usi mieć osobny numer rachunku????? Bo tym postem to mnie
    zagiąłeś. :-)

    Nawet VE inteligo przejdzie...

    A odpowiadając na pytanie - VE mBanku, te kredytowe też, nie mają opcji
    płatności bez fizycznej obecności karty. Tylko POSy i bankomaty.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 6. Data: 2003-05-24 14:05:18
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przy okazji - Idea nie obciąży również eKarty (sprawdzone w styczniu tego
    > roku). Pozostaje polecenie zapłaty, które gorąco polecam, mimo że w mBanku
    > płaci się za nie.

    A to ciekawe. eKarty nie chce, a VE inteligo już przejdzie. :-)

    Znaczy nie działa, czy Centertel nie chce przyjąć numeru tej karty?

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 7. Data: 2003-05-24 14:11:51
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]

    bedzie
    > mozliwe obciazanie ani ve ani vc ani nawet vg :-0

    PS Visa Gold też przejdzie...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 8. Data: 2003-05-24 15:47:37
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > A to ciekawe. eKarty nie chce, a VE inteligo już przejdzie. :-)
    >
    > Znaczy nie działa, czy Centertel nie chce przyjąć numeru tej karty?

    Dyspozycję z numerem karty przyjęto (a nawet kartę fizycznie obejrzano bo
    rzecz działa się w BOPie) po czym 25 stycznia (płatność miała iść 24.01.)
    miałem telefon że transakcja nie przeszła (karta oczywiście była załadowana)
    i że mam zapłacić w inny sposób.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 9. Data: 2003-05-24 17:12:43
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    > Użytkownik "Krab" <_...@h...pl__> napisał w wiadomości

    > bedzie
    >
    > PS Visa Gold też przejdzie...

    nie wiem czy mowimy o tym samym, albo mamy sprzeczne doswiadczenia :-) (co
    jest najbardziej prawdopodobne)
    chcialem kiedys obcizyc "zleceniem stalym" swoja vc (kk z lukasa) za telefon
    w plusie, nie udalo mi sie to podajac nr karty kredytowej, ale ! udalo mi
    sie to podajac ne konta bankowego, do ktorego TA karta jest przywiazana,
    stad moj wniosek, ze nie ma problemu aby obciazyc dowolny wrecz rachunek
    (jesli sie ma do niego prawo), ale juz nr karty jako takiej przy zleceniu
    stalym nie wiele sie przyda
    napisalem wiec przez analalogie, ze z gory sie poddam, aby zrobic to np w
    mbanku - bo de facto - bylo by to obciazenie e-konta (platne inaczej :-)))
    ps
    oczywiscie powyzsze nie ma to nic wspolnego z jednorazowym obciazeniem
    karty - nawet jesli robi sie to co miesiac

  • 10. Data: 2003-05-24 18:28:04
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    > nie wiem czy mowimy o tym samym, albo mamy sprzeczne doswiadczenia :-) (co
    > jest najbardziej prawdopodobne)

    Ja mówię o zezwoleniu komukolwiek - operatorowi / innej firmie - na
    obciążenia karty płatniczej za dane usługi. Zgoda ta jest najczęściej
    wydawana na piśmie.
    Obciążenia mogą odbywać się na różną kwotę w różnej częstotliwości.
    Najprościej rzecz ujmując - są to transakcje bez fizycznej obecności karty.

    Zawsze zadziała wszelka Visa Classic / Mastercard. Czasami VE inteligo.
    Powinna też eKarta mBanku - ale dlaczego nie chce - tego nie wiem...

> [...]
    > sie to podajac ne konta bankowego, do ktorego TA karta jest przywiazana,

    ??????????????????????
    No to ja nie rozumiem. Gdzieś Ty wpisał ten numer rachunku? W miejsce na
    numer karty???

    Obciążana w końcu była karta, czy rachunek bez pośrednictwa karty?

    Bo chyba po prostu zezwoliłeś plusowi na obciążanie konta. Dokładnie nazywa
    się to "zlecenie stałe na zmienną kwotę". Operator przesyła do banku
    odpowiednie papiery i już. Ale to nie ma nic wspólnego z obciążeniem karty
    płatniczej.
    Ale z drugiej strony - czy Lukas coś takiego obsługuje?
    Zaznaczam, że nie mówię o Direct Debit.

    Niby jak opertor miałby obciążyć kartę znając tylko numer rachunku, do
    którego jest przypisana? A do obciążenia karty trzeba jej numeru. Po prostu
    nie rozumiem Twojego sposobu płatności - 'obciążenie karty płatniczej' za
    pomocą numeru rachunku tej karty? :-)
    A jakbyś chciał obciążyć amerykańską Visę CitiBanku?

    Sposób rozliczenia karty - czy jest to debetowa, kredytowa, charge czy
    cokolwiek innego nie ma tutaj żadnego znaczenia. To jest rozliczenie banku z
    klientem i firmę obciążającą to nic nie obchodzi... Odpowiednim obciążeniem
    zajmuje się już firma obsługująca wierzyciela, Visa i Twój bank.

    > stad moj wniosek, ze nie ma problemu aby obciazyc dowolny wrecz rachunek
    > (jesli sie ma do niego prawo), ale juz nr karty jako takiej przy zleceniu
    > stalym nie wiele sie przyda

    No przy 'zleceniu stałym' nie. Nie ma "zlecenia stałego" obciążającego kartę
    płatniczą. Jest po prostu "zlecenie obciążania karty płatniczej"...

    > napisalem wiec przez analalogie, ze z gory sie poddam, aby zrobic to np w
    > mbanku - bo de facto - bylo by to obciazenie e-konta (platne inaczej :-)))

    No byłoby obciążeniem eKonta. Ale obciążającego to nic nie obchodzi. Jego
    interesuje obciążenie karty. I tyle. To następuje, a potem jak Cię bank
    policzy to już nie sprawa wierzyciela...

    Dla porównania zapodam Ci dwa linki. Są to dwa sposoby regulowania rachunków
    w Idei.
    http://www.idea.pl/portal/map/map/optima_hw_pay?id=1
    6119
    http://www.idea.pl/portal/map/map/optima_hw_pay?id=1
    6101

    Mam nadzieję, że widać różnicę. :-)

    A kolega wyraźnie mówi o tym drugim. :-)
    A nie da się korzystać z drugiego i podać numer rachunku karty i nie podać
    numeru karty. :-)

    > ps
    > oczywiscie powyzsze nie ma to nic wspolnego z jednorazowym obciazeniem
    > karty - nawet jesli robi sie to co miesiac

    Ależ ma. :-) Bo wyrażasz zgodę na wiele takich jednorazowych obciążeń. :-)

    PS tymi dwoma postami zaburzyłeś całą moją świadomość posiadanej wiedzy na
    temat kart płatniczych i bankowości ;-)))

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782