    From: "Marek J" <NOSPAMmarkusje@.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK mBanku i obciazenie jej za uslugi telekom.
    Date: Sat, 24 May 2003 14:22:47 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@62.233.153.206

    Użytkownik "Krab" <_...@h...pl__> napisał w wiadomości
    news:banbvp$4la$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Uzytkownik "SunWoj" <sunwoj@USUN_TO.wp.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > aby mozliwe bylo obciazenie karty stalymi kwotami - musi istniec osobny nr
    > rachunku dla tej karty

    To nie ma nic do rzeczy. Gdyby tak było, to niemozliwe byłoby zdalne
    obciążanie debetowych karty "wypukłych" typu Visa Classic, które z definicji
    nie mają własnego rachunku. Sposób rozliczania karty - kredytowa, debetowa
    czy obciążeniowa nie ma również żadnego znaczenia. Tak samo nie ma znaczenia
    to czy karta jest obciążana regularnie stałą kwotą czy nieregularnie różnymi
    kwotami.
    Możliwość użycia karty do transakcji zdalnych zależy wyłącznie od tego jak
    karta zostanie ustawiona przez wystawcę. Standardowo transakcje zdalne są
    ustawione dla kart wypukłych, natomiast w przypadku kart płaskich są to
    sytuacje wyjątkowe jak np. VE Inteligo.
    Z tego co mi wiadomo karta kredytowa VE mBanku będzie ustawiona tak jak
    większość kart płaskich w Polsce, więc nie będzie nią można zapłacić ani
    przez Internet ani przez telefon, ani drogą pocztową ani nie będzie jej
    można obciążać kwotami rachunków. Będzie jej można używać tylo w bankomatach
    i elektronicznych POSach.
    Przy okazji - Idea nie obciąży również eKarty (sprawdzone w styczniu tego
    roku). Pozostaje polecenie zapłaty, które gorąco polecam, mimo że w mBanku
    płaci się za nie.
    Pozdrawiam

    Marek