  • 1. Data: 2004-09-14 13:33:44
    Temat: [KK] Ktory klient jest "lepszy" dla banku?
    Od: "XxXxX" <e...@n...dziala>

    Lepszy w sensie bardziej wiarygodny i "uczciwszy".

    Ten, ktory co miesiac zadluza sie na KK powiedzmy na 1000 PLN i oddaje je
    zawsze w ostatni dzien GP bez odsetek, czy ten, ktory zadluzy sie na KK
    zalozmy na 1000zl, na koniec GP splaci 40%, w kolejnym miesiacu zadluzy sie
    na 500zl, splaci 600PLN z poprzedniego okresu + 100-200zl z tych
    pozyczonych 600zl...?

    Chodzi mi o to, czy banki wola jak sie od nich pozycza pieniadze i zawsze
    oddaje calosc na koniec GP, czy jednak wola jesli klienci traktuja KK jako
    krotkoterminowy kredyt (oczywiscie oprocentowany po zakonczeniu GP)?

    --
    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2004-09-14 13:38:33
    Temat: Re: [KK] Ktory klient jest "lepszy" dla banku?
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XxXxX" <e...@n...dziala> napisał w wiadomości
    > Lepszy w sensie bardziej wiarygodny i "uczciwszy".
    >
    > Ten, ktory co miesiac zadluza sie na KK powiedzmy na 1000 PLN i oddaje je
    > zawsze w ostatni dzien GP bez odsetek,

    tu bank zarabia tylko niewielki procent na prowizji

> [...]
    sie
    > na 500zl, splaci 600PLN z poprzedniego okresu + 100-200zl z tych

    tu bank zarabia na prowizji i krocie na odsetkach od kredytu

  • 3. Data: 2004-09-14 13:44:35
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "XxXxX" <e...@n...dziala> napisał w wiadomości
    > Lepszy w sensie bardziej wiarygodny i "uczciwszy".

    Jesli splaca kwote minimalna i wciaz de facto jest zadluzony i splaca od
    tegoz odsetki to bank z wielka checia bedzie takiego klienta trzymal.
    Wlasnie dlatego sprzedawanych jest coraz wiecej KK, ze predzej czy pozniej
    kazdy klient sie w koncu zadluzy, bo z samych oplat za wydanie kart +
    prowizji od handlowcow zbyt wiele banki by nie zarobily.

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.

  • 4. Data: 2004-09-14 15:02:27
    Od: "XxXxX" <e...@n...dziala>

    Użytkownik "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ci6s60$5kj$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "XxXxX" <e...@n...dziala> napisał w wiadomości
    > tu bank zarabia tylko niewielki procent na prowizji
    > sie
    > tu bank zarabia na prowizji i krocie na odsetkach od kredytu

    Rozumiem o co ci chodzi, ale jesli ktos pozyczy pieniadze i nie jest w
    stanie ich oddac (w 100%) to moze byc nierzetelnym klientem w oczach banku.
    Oczywiscie kwote minimalna splaca zawsze w terminie.... Byl kiedys na tej
    grupie podobny watek, z niego wynikalo, ze lepszym klientem (bardziej
    wiarygodnym) jest ten, ktory pozycza i w 100% oddaje w terminie, jednak nie
    moge znalezc tego wątku...

    --
    Pozdrowienia

  • 5. Data: 2004-09-14 15:12:47
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > grupie podobny watek, z niego wynikalo, ze lepszym klientem (bardziej
    > wiarygodnym) jest ten, ktory pozycza i w 100% oddaje w terminie, jednak

    a to ustalmy najpierw kryteria jakie ma spełniać "najlepszy"
    IMHO najlepszy to taki, który płaci dużo odsetek w terminie - czyli bank
    zarabia a jednocześnie klient sumienny :)

  • 6. Data: 2004-09-14 15:14:24
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Rozumiem o co ci chodzi, ale jesli ktos pozyczy pieniadze i nie jest w
    > stanie ich oddac (w 100%) to moze byc nierzetelnym klientem w oczach
    banku.

    Kiedy splaci kwote minimalna i dalej jest wszystko OK, oznacza to, ze
    Klient taki po prostu normalnie korzysta z KK. Nie lamie przeciez umowy.
    Mozna powiedziec, ze wywiazuje sie z niej w 100 % i jest to Klient solidny,
    a w dodatku korzystajacy z KK w sposob najkorzystniejszy dla banku. W
    oczach banku to wiec superklient :)
    Co innego, gdyby nie splacil kwoty minimalnej - wtedy to juz inna sprawa.
    Klientow takich powinni tez docenic bardziej rozwazni i oszczedni
    uzytkownicy KK - gdyby wszyscy splacali 100% zadluzenia w ostatnim dniu GP
    oplaty za uzytkowanie kart bylyby przeciez wieksze !!!

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna.
    Korepetycje i konsultacje przez telefon.

  • 7. Data: 2004-09-14 15:33:05
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    > IMHO najlepszy to taki, który płaci dużo odsetek w terminie - czyli bank
    > zarabia a jednocześnie klient sumienny :)

    Idac dalej tym watkiem, klient, ktory splaca np. kredyt z 6-miesiecznym
    opoznieniem, ale z odsetkami, jest lepszy od tego co reguluje zadluzenie w
    terminie, bo daje bankowi mniej zarobic (brak kosztow monitow itd)?

    Nonsens. Zaraz trafisz do BIK-u i zycze udanego zalatwienia kolejnego
    kredytu...

    --
    dropzone

  • 8. Data: 2004-09-14 16:16:32
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dropzone" <d...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > terminie, bo daje bankowi mniej zarobic (brak kosztow monitow itd)?
    >
    > Nonsens. Zaraz trafisz do BIK-u i zycze udanego zalatwienia kolejnego

    Ale o co Ci chodzi, bo nie kumam :??? :)
    Napisałem sumienny ...

  • 9. Data: 2004-09-14 17:57:14
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    > Ale o co Ci chodzi, bo nie kumam :??? :)
    > Napisałem sumienny ...

    sorki, podpialem sie do Twojego posta odpowiadajac na ponizszy fragment ;-)
    --
    dropzone

    Użytkownik "Robert Wicik" napisał

  • 10. Data: 2004-09-15 07:14:22
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

> [...]
    > oddaje calosc na koniec GP, czy jednak wola jesli klienci traktuja KK jako
    > krotkoterminowy kredyt (oczywiscie oprocentowany po zakonczeniu GP)?

    nalezaloby powiedziec "lepszy" do czego ?
    Jesli do oceny zdolnosci kredytowej, podniesienia limitu karty,
    wiarygodnosci to oczywiscie lepszy jest ten co splaca 100%.
    Ale jesli chodzi ci o to co sie podoba zarzadowi banku to najbardziej podoba
    sie ten pierwszy bo on generuje najwieksze zyski. Oczywiscie do czasu az
    splaca kretyt bo jak przestanie to staje sie "najgorszy"...

    D.