  • 1. Data: 2004-09-14 12:55:52
    Temat: Inteligo-gdy zgubię kartę???
    Od: "Łukasz" <l...@p...onet.pl>

    Witam:)
    Tak się zastanawiam co by było gdyby...
    Wyjeżdżam na urlop na drugi koniec Polski. Kradną mi portfel z karta
    bankomatową i kartą kodów... i oczywiscie z pieniędzmi.
    Z tego wynika, że mam mega problem!
    Wypłacić pieniędzy nie ma szans w żaden sposób. Bez karty nie zrobię tego nawet
    w oddziale PKO BP, prawda?
    Przelać na inne konto bez karty kodów też nie szans, no chyba ze mam
    zdefiniowaną płatność. Załóżmy że nie mam, albo, że nie mam innego konta, n
    aktóre mógłbym przelać pieniądze.
    Wniosek: trzeba wracać do domu i czekać na nową kartę. Urlop stracony.
    Wniosek2: lepiej mieć konto też w tradycyjnym banku, gdzie w razie czego
    wypłacę pieniądze w placówce po okazaniu dokumentu tożsamości.
    Mylę się?
    Czy jest jakis sposób na poradzenie sobie w takiej hipotetycznej sytuacji?
    Łukasz
    p.s.
    oczywiście chodzi o Inteligo.

  • 2. Data: 2004-09-14 13:02:46
    Temat: Re: Inteligo-gdy zgubię kartę???
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Łukasz said the following on 2004-09-14 14:55:
    [...]

> [...]
    > Mylę się?
    > Czy jest jakis sposób na poradzenie sobie w takiej hipotetycznej sytuacji?

    Nie nosić karty kodów w portfelu. Ile razy ona jest potrzebna, i to na
    wakacjach.

    KJ

  • 3. Data: 2004-09-14 13:23:34
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-14 14:55, kiedy Łukasz napisał(a) co
    następuje:

    > Wniosek2: lepiej mieć konto też w tradycyjnym banku, gdzie w razie czego
    > wypłacę pieniądze w placówce po okazaniu dokumentu tożsamości.
    > Mylę się?

    A jeżeli razem z kartą i listą kodów ukradną i dokumenty tożsamości.

    > Czy jest jakis sposób na poradzenie sobie w takiej hipotetycznej sytuacji?

    Kilka banków, kilka kart, każdy dokument w innej kieszeni. I żeby wódki
    nie pić z nieznajomymi...

  • 4. Data: 2004-09-14 13:27:49
    Od: l...@p...onet.pl

    a tak poważnie?

    ok, nie mówimy o karcie kodów. (zakładamy ze i tak nie mam innego konta więc
    nigdzie nie przeleje.)
    chodzi tylko o to czy jest jakikolwiek sposób na wypłatę pieniędzy bez karty
    bankomatowej z Inteligo? W placówce bez karty się nie da?

  • 5. Data: 2004-09-14 13:51:31
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > Wyjeżdżam na urlop na drugi koniec Polski. Kradną mi portfel z karta
    > bankomatową i kartą kodów... i oczywiscie z pieniędzmi.
    > Z tego wynika, że mam mega problem!

    Masz.

> [...]

    > zdefiniowaną płatność. Załóżmy że nie mam, albo, że nie mam innego
    > konta, n aktóre mógłbym przelać pieniądze.

    A to już nierozwaga. W obecnej sytuacji naprawdę nie ma powodu by nie
    mieć choćby dwóch kont i dwóch kart.

    > Wniosek: trzeba wracać do domu i czekać na nową kartę. Urlop stracony.
    > Wniosek2: lepiej mieć konto też w tradycyjnym banku, gdzie w razie czego
    > wypłacę pieniądze w placówce po okazaniu dokumentu tożsamości.

    A dowodu to - z magicznych przyczyn - Ci nie ukradną? Czemu niby
    złodziej miałby Ci ukraść wszystko tylko akurat nie dowód?

    > Czy jest jakis sposób na poradzenie sobie w takiej hipotetycznej sytuacji?

    Oczywiście. Należy posiadać dwie niezależne karty bankomatowe
    (np. inteligo i mbank jeśli ktoś lubi tanio i wirtualnie) i nie nosić
    ich razem. Podobnie zresztą, co jest wiedzą znaną już naszym
    pra...dziadkom, mając ze sobą zapas gotówki nie trzymamy wszystkiego
    razem tylko rozkładamy na przynajmniej dwie części.

    PS Zaletą inteligo (tudzież mbanku) jest, że obrobienie Ci z dowodu
    nic złodziejowi nie daje. W wielu marmurkowych bankach może podjąć
    próbę wyjęcia Ci pieniędzy z konta. Ponadto powinieneś być w stanie
    jedną krótką rozmową przez telefon pozastrzegać wszystkie utracone
    walory, co w przypadku banku marmurkowego nie jest bynajmniej normą.

  • 6. Data: 2004-09-14 13:52:46
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > chodzi tylko o to czy jest jakikolwiek sposób na wypłatę pieniędzy bez karty
    > bankomatowej z Inteligo?

    Na mój stan wiedzy nie (pomijając rozwiązania typu robię przelew
    znajomemu a on wyciąga swoją kartą). I bardzo dobrze. Przynajmniej
    złodziej w oparciu o ukradziony dowód nie ogołoci konta...