  • 1. Data: 2002-02-04 17:53:19
    Temat: Inteligo, kto traci kto zyskuje
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Z jednej strony zmiany wprowadzone przez Inteligo bardzo mnie obruszyly.
    Z drugiej jednak - smieszy mnie podejscie niektorych ludzi.
    Czy jeszcze sa na swiecie tacy naiwni, ze mysla, ze ktos da im cos za
    darmo???
    Ci ktorzy najwiecej krzycza (naprawde nie wiem - czy takie trudne jest
    utrzymac 100 zl na rachunku) - podobni sa do tych, ktorzy kupuje komorke za
    grosz a pozniej sie dziwia, ze nie dosc, ze trzeba placic abonament przez
    dwa lata to jeszcze rachunki kosztuja tyle ze glowa mala....
    Akurat sposob na zdobycie nowych klientow przez Inteligo jest skuteczny, ale
    baardzo nieefektywny - sami bylismy swiadkami spammerow - zaloz konto
    Inteligo - zyskasz 50 zlotych - i informacje - konto jest darmowe nie musisz
    nic tam rtzymac.
    No i ludzie zarabiali - przechytrza glupi bank.
    A teraz krzyk - ze trzeba placic....

    Placic trzeba za wszystko!

    W normalnym banku - praktycznie w wiekszosci kont trzeba zadeklarowac jakas
    tam minimalna wplate, wiecej niektore banki wymagaja jakiejs wplaty od...

    Reasumujac - sam fakt wprowadzenia oplat troche uderzyl takze w "uczciwych"
    klientow, ale jesli traktowali oni ten bank jako podstawowy to te oplaty ich
    i tak nie przeraza.

    A lowcy darmowych kart i uslug... Przeniosa sie do mBanku jesli tam nie maja
    jeszcze kont :)

    --

    ------
    Niemal kazda dyscyplina jest w gruncie rzeczy

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info
    www.e-amra.biz
    Moja strona o Egipcie http://egipt.amra.pl

  • 2. Data: 2002-02-04 18:01:05
    Temat: Re: Inteligo, kto traci kto zyskuje
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > grosz a pozniej sie dziwia, ze nie dosc, ze trzeba placic abonament przez
    > dwa lata to jeszcze rachunki kosztuja tyle ze glowa mala....

    No, porownanie najlepsze chyba nie jest ;). Koszty gsmow [abonamentu, rozmow
    itd] raczej spadaja. W bankowosci jak widac trend jest w przeciwnym kierunku
    ;).

    Maciej

    Na jakim banku ostatnio najbardziej się zawiodłam/łem? - Ankieta
    http://faq4pbb.netforia.pl/ankieta/
    Opis:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=15398997

    Glosow zarejestrowanych: 75
    Potwierdzonych: 60
    Liderzy:
    Inteligo 45%
    mBank 15%
    Fortis Bank & BPH 8,33%

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl
    Wyszukiwarka oddzialow http://www.faq4pbb.prv.pl/baza

  • 3. Data: 2002-02-04 18:19:56
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    rozmow
    > itd] raczej spadaja. W bankowosci jak widac trend jest w przeciwnym

    Poczekajmy, poczekajmy :)
    To dopiero nowy rynek, w zasadzie rodzacy sie.
    alternatywa dla komorek byly telefony stacjonarne - ale wiadomo jak one
    dzialaly - no i nie byly "mobile".

    Zasada generalnie taka sama - biora a pozniej sie dziwa - ciekaw jestem ile
    sie zalapalo tylko na 50 zlotych i nic z kontem nie robi...

  • 4. Data: 2002-02-04 18:56:22
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    Tyle że wrzucasz do jednego worka kilka całkiem róznych spraw

    - jeżeli bank nie chce klientów którzy w zasadzie poza efektem marketingowym
    (mamy już 180 tyś klientów) nic nie dają to wystarczajacym zabezpieczeniem
    jest opłata za konto na którym saldo jest powiedzmy poniżej 100 zł, tu się
    zgadzam z nimi całkowicie, ostatecznie sorry za brutalność ale jeśli ktoś
    nie ma średnio 100 zł miesięcznie to po co mu wogóle konto ....

    natomiast to że namnożyli sobie takich klientów to jest tylko i wyłącznie
    efekt ich własnej polityki (choćby 50 zł promocji za konto) zresztą polityka
    mBanku promująca jako główną informację : u nas karty są za friko jest
    bardzo podobna..

    To co oni teraz robią to naprawianie telewizora młotkiem, bo opłaty uderzają
    we wszystkich
    (dla mnie np. cena firmowego konta + koszt przelewów do ZUS + przelewy do US
    (z tego co musze zrobić obowiązkowo)

  • 5. Data: 2002-02-04 19:02:33
    Od: Maciej <m...@a...skrzynka.pl>

> [...]

    > nic tam rtzymac.
    > No i ludzie zarabiali - przechytrza glupi bank.

    Faktem jest ze Ban w ten spsoob sam siebie reklamowal jako bank darmowy,
    bank , gdzie nie ma zadnych wymogow co do wymogu posiadania jakiejs na nim
    gotowki (Pani by phone o tym osobiscie mnie poinformowala) Niektorzy
    posiadali konto tylko po to zeby wykonywac pewnych tranzakcji poprzez
    interent i trzymanai tam minimalnej symbolicznej, czy tez okreslonej
    sumki potrzebnej w okreslonym czasie.
    Karta rowniez miala byc bezplatna i taka z zalozenia byla byc przez co
    najmniej 2 lata!
    Pytam sie wiec co sie takiego nagle zmienilo ze Bank tak nagle zmienil
    swoj stosunek do klienta?!@!

    Niezbyt ocenili rynek? Wiedzieli z gory ze to wszystko to tylko takie male
    oszustwo, ktore wyprostuja po paru miesiacach? Czy tez przeliczyli sie z
    Promocjami zwlaszcza "Krag przyjaciol"!@

    W sumie smieszy mnie to ze ludzie twierdza, ze na tym bank zarabial i to
    jedna z najlepszych genialnych promocji jakakiedykolwiek czlowiek
    wymyslil! (Takie tu sie listy beznadziejne pojawialy)

    Dlaczego? Otoz nie jest tajemnica ze wieszosc osob po prostu chialo jak
    najwiecej zarobic ZA DARMO bez zysku dla banku .
    Co za problem dogadac sie z rodzinka zeby zalozyc dla nich odpowiednia
    ilosc kont (nawet jakby nie byli tym bankiem zainteresowani - bo za
    darmo!) Przelwac odpowiednie sumy na te konta, aby daly pocent 1% i juz
    nabija sie pieniazki oraz w konsekwencji spowrotem wszystko przelewa do
    jednego swojego pozostawiajac wolne pozostale, a o wczesniejszych kontach
    - "mozna juz zapomniec" :)))

    W ogole Inteligo bank przestal sie mi podobac. DLa niektorych moga to byc
    groszowe sprawy i to 200 zl na koncie zawsze beda mieli i wygoda eehhh.
    Dla mnie najwazniejsze jest zaudfanie do banku, ze nie zmieni cos nagle,
    ze nei wymysli jakies glupiej promocji, ze nagle znow podniosa koszta
    prowadzenia konta itd itd.
    Z tego co wiem to perspektywy rentownosci banku sa odlege (2004 w
    optymistycznych zalozeniach), wiekszosc i tak wycofuja swoje pieniazki
    (nawet tez uzyskiwane wczesniej w promocji) do mBanku - bo przelewy za
    darmo (wczesniej wiekszy procent) eeehhh.

    Kto mi teraz powie ze ufa i nie boi sie przekazac znacznej ilosc gotowki
    do banku - Inteligo??!

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2002-02-04 19:02:36
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

    "AMRA" <a...@a...com> napisal w <a3mhmr$96k$1@news.onet.pl>:

    >No i ludzie zarabiali - przechytrza glupi bank.
    >A teraz krzyk - ze trzeba placic....
    >
    >Placic trzeba za wszystko!

    Jesli chodzi o inteligo:
    widocznie zweryfikowało swoje biznesplany... albo własnie o to chodziło,
    najpierw - pozyskać dużo klientów, zdobyć pozycję,
    potem - starać się przekształcić tych klientów w "aktywnych".

    Dla powodzenia biznesu wystarczy im pewnie 1/3 tego, co maja, ale za to
    KORZYSTAJACYCh i placacych kartami, wiec te działania sa dla mnie jak
    najbardziej zrozumiałe... w końcu i tak procenty maja niezle, interfejs jest
    ok. A wady ma każdy, "kochaj albo rzuć" ;-)

    Btw - bzwbk ma liczbe e-użytkowników zbliżona do inteligo. Tam nie ma
    bezpłatnych kont (za wyj. studenckich), oprocentowanie jest niższe, nie ma
    tele-centrum i możliwosci zdalnego załatwienia przez telefon prawie
    wszystkiego, elixir kosztuje o połowę więcej i jakos to się im kręci.

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 7. Data: 2002-02-04 20:14:37
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "Adam_mb" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tele-centrum i możliwosci zdalnego załatwienia przez telefon prawie
    > wszystkiego, elixir kosztuje o połowę więcej i jakos to się im kręci.

    Tylko wiesz, BZWBK ma oddziały - i to coraz więcej. Mój oddział jest w
    centrum Warszawy, ale ostatnio klient zapłacił mi gotówką to poszedłem
    sobie do oddziłu, który mam niemal obok domu i kasę wpłaciłem. W wirtualnym
    tej wygody nie mam. Oczywiście coś za coś, ale jak dotąd całkowita rezygnacja
    z marmurków mi się nie opłaca.

    --
    Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
    b...@w...pdi.net Otwarte okna"

  • 8. Data: 2002-02-04 20:32:34
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

> [...]
    >wirtualnym tej wygody nie mam. Oczywiście coś za coś, ale jak dotąd
    >całkowita rezygnacja z marmurków mi się nie opłaca.

    no wiem, ale ja tylko podkreslam, ze banki z dużo wyższymi opłatami i
    niższymi odsetkami też niezle sobie radza. A ludzie sa choćby zwyczajnie
    leniwi i wola 1 konto zamiast 2 czy 3, zwajemnie uzupełniajacych sie.

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 9. Data: 2002-02-04 22:25:35
    Temat: Re: Inteligo, kto traci kto zyskuje - sorki - przydlugie :-(
    Od: "Krab" <k...@h...pl_________>

    > Z jednej strony zmiany wprowadzone przez Inteligo bardzo mnie obruszyly.
    > Z drugiej jednak - smieszy mnie podejscie niektorych ludzi.
    itp....

    na inteligo zazwyczaj mam wiecej niz 100 zl, jednak z roznych wzgledow -
    spodziewam sie, ze w jakis miesiac moge miec mniej niz wymagany prog.
    Wszystko jest ok do czasu !
    Z karty kredytowej lukasa tez bylem zadowolony do czasu ---- az za brak
    zaplaty 1 grosza - przez czysta pomylke, policzono mi kilkadziesiat zlotych
    oplaty
    teraz wiem - ze nie przedluze juz karty kredytowej w lukasie - jestem gotow
    zaplacic wiecej w innym banku - BO SIE DO LUKASA ZRAZILEM !! za kurewska
    pazernosc !
    Poprzez analogie - - stwierdzilem, ze JEDNAK zmienie bank i to pomimo, ze
    - NIEspodziewam sie by w najblizszym czasie moje saldo na koncie spadlo
    ponizej 100 zl !!!!!
    po prostu nie podoba mi sie TO i już !
    Ja czuje, ze jestem zagrozony !! oplatą - dlatego, że innym rozdawali forsę
    za głupią promocję, to teraz mnie straszy się nowym taryfikatorem - a
    właśnie to STRASZNIE bardziej nie podoba mi się niż realna możliwość !

    Sam ostatnio cytowałeś na pbb realia bankowości internetowej w europie.
    Wniosek z tego był jeden - prawie nikomu się nie udaje, więc myślę, że
    inteligo właśnie padło. Za jakiś czas albo ponownie podniosą opłaty - albo
    wprost powiedzą : sorry winetou - nie udało sie
    Przeniosłem się kiedyś do inteligo, bo podobała mi się ich oferta, dzisiaj
    nie widzę powodu by powiedzieć że nadal mi się podoba - i są inne banki o
    podobnych TOiP :-) Te inne banki mają nawet oddziały - całkiem realne, więc
    co miało by mnie jeszcze trzymać przy inteligo ? kilka złotych więcej z
    procentów ?? nie przesadzajmy.- to nie jest powód - do prawdziwego lokowania
    inteligo nigdy nie słuzyło - byle TFI dawało lepsze zyski od nich ! nawet
    byle jaka obligacja kupiona kilka miesiecy temu - daje dzis DUZO wiecej niz
    ich biezaca oferta ! i chyba nie bylo trudno to przewidziec.
    Wole VW, LG czy mbank - i to też tak długo - jak długo nie zaczną mnie tam
    straszyć !
    Inteligo podniosło opłaty głównie na firmowych - analizowałem i tę ofertę -
    nie stanowią obecnie już żadnej konkurencji - byle multibank jest już
    dzisiaj tańszy od nich
    Myśle, że zrobili się pazerni - pazerni bardziej niż mbank ! i myślę, że się
    przeliczą, ale też sądzę, że nie mają innego wyjścia jak zbankrutować - bo
    żerują tylko na ofercie innego banku - sami nie mając takich możliwości.

  • 10. Data: 2002-02-05 08:04:00
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Feb 04, 2002 at 07:56:22PM +0100, pablos wrote:

    > Tyle że wrzucasz do jednego worka kilka całkiem róznych spraw
    >
    > - jeżeli bank nie chce klientów którzy w zasadzie poza efektem marketingowym
    > (mamy już 180 tyś klientów) nic nie dają to wystarczajacym zabezpieczeniem

    Pracujesz w inteligo ze piszesz 'mamy'?

    Poza tym sie zgadzam.

    --

    --w