  • 21. Data: 2019-10-25 21:50:26
    Temat: Re: Idealna zawrotność
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2019-10-25 o 15:30, Andrzej Kłos pisze:

    > Prosument "magazynuje" w sieci el.-en. Koszt = 20% - oddajesz do sieci
    > 100, pobierasz 80. W rozliczeniu chyba rocznym.

    Energetycy "kochają" tych prosumentów tak samo jak energie z wiatraków;)
    - pojawiam się i znikam :D

    Gdzieś czytałem o projekcie wykorzystania aut elektrycznych do
    magazynowania takiej energii :D i odbierania z nich w nocy lub godzinach
    szczytu (gdy stoją w garażu i nie jeżdzą) - oczywiście do określonego
    poziomu, co by nie "uglebić" furki.
    Pomysły pojawiają się różniaste włącznie z grzaniem zbiornika płynnej
    soli, który w nocy jest studzony poprzez turbinę parową (to akurat działa)
    bodajże gdzieś w Californi na farmie solarnej /lustra/

  • 22. Data: 2019-10-25 22:03:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

    >Energetycy "kochają" tych prosumentów tak samo jak energie z
    >wiatraków;)

    Sie musza przyzwyczaic :-)

    >- pojawiam się i znikam :D

    W skali kraju te wiatraki sie pewnie wyrownaja.
    I moga miec jedna zalete: przychodzi wieczor, robi sie szczyt poboru
    ... a fotoogniwa juz nic nie daja.
    I trzeba elektrownie cala dobe trzymac wlączoną, zeby dwie godziny
    popracowala.
    Co prawda wieczorem to i wiatr zanika.

    Choc w sumie - a co to energetykow obchodzi ?
    Złożą odpowiednie oferty, ktoś zamowi, ktoś kupi, ktoś zaplaci ... oni
    swoje zarobia, a kto tak naprawde zaplaci ?

    I dopiero jakas kombinacja tych fotoogniw, wiatrakow i elektrowni
    szczytowych moze zaszkodzic tradycyjnym energetykom weglowym ...

> [...]
    >działa)
    >bodajże gdzieś w Californi na farmie solarnej /lustra/

    W Kaliforni jest o tyle dobrze, ze duzo pradu potrzeba do chlodzenia.
    Nie ma slonca - nie trzeba pradu :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-10-29 12:26:01
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 25 Oct 2019 00:09:01 +0200, Waldek <m...@a...nie.dam> wrote:

    >Dziś skończyła mi się lokata w IB
    >- 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
    >Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
    >przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7
    Wciąż aktualne - wylewna na 2,7.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 24. Data: 2019-10-31 10:34:27
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    WAM napisał(a) :

    > Wciąż aktualne - wylewna na 2,7.
    >
    > WAM

    Etam. Bujda. Do mnie nie dzwonili.
    Hmmm... A może za natrętny spam marketingowy mam ich numer na liście
    zablokowanych numerów? :-D
    Za dużo by go szukać wśród dziesiątek innych, żeby odblokować.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 25. Data: 2019-11-13 09:35:46
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 31 Oct 2019 10:34:27 +0100, "Zbynek Ltd."
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Etam. Bujda. Do mnie nie dzwonili.
    >Hmmm... A może za natrętny spam marketingowy mam ich numer na liście
    >zablokowanych numerów? :-D
    Propozycje zawrotne są online :) Na ekranie potwierdzania przelewu
    smsem pojawia się żółty box z zawrotną propozycją. Nikt nie dzwoni.
    Aktualnie (od kilku dni) nie ma (albo mam za dużo zawrotnych i mi
    zablokowali).

    WAM

  • 26. Data: 2019-11-13 18:41:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości grup
    com...
> [...]
    >smsem pojawia się żółty box z zawrotną propozycją. Nikt nie dzwoni.
    >Aktualnie (od kilku dni) nie ma (albo mam za dużo zawrotnych i mi

    Jest. Wystarczy przelac 10k do Getinu i juz 2.4% proponuje.
    Wiec moze masz za duzo ... a moze zly bank.

    ale 4.11 proponowal 2.8%.

    A - przelewam pieniadze, ktorych nie mam - przelew z datą przyszla.
    Byc moze dla prawdziwych propozycja bylaby inna :-)

    https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawr
    otna_240_3M.pdf
    2.4% 8 listopada
    https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawr
    otna_240_3M.pdf
    2.6% 7 listopada
    https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawr
    otna_270_3M.pdf
    2.7% 5 listopada

    maja za duzo gotowki, czy 2.7% jest do uzyskania ... tylko trzeba
    wiedziec jak :-)

    J.

  • 27. Data: 2019-11-17 12:30:26
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Do wyborow dawalem jej czas :)
    >
    > Teraz bedzie musiala raport kwartalny zrobic, potem roczny, potem
    > kapitaly do KNF wykazac ... a tych kapitalow jej brakuje, duzo brakuje,
    > w zasadzie nie ma prawa dzialac,
    > i to nie "bo KNF podniosl wymogi kapitalowe" ...
    >
    > Co do dzialania - te z Wolomina to ponoc mialy olbrzymie straty, na
    > poziomie sporego procenta depozytow, kapitaly mocno ujemne ... a dzialal.
    > Ciekawe, do jakiego poziomu bank moze oszukiwac klientow. Az straci z
    > 80% ich pieniedzy ? czy nawet 90%

    No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy?
    Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś
    czas przesuwano koniec świata ?.

    --
    Grzexs

  • 28. Data: 2019-11-17 13:15:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Nov 2019 12:30:26 +0100, Grzexs napisał(a):

    > No i już po wyborach, a Idea ciągle działa! Jakie kolejne Twoje typy?
    > Koniec roku? To mi trochę przypomina pewną religię, w której co jakiś
    > czas przesuwano koniec świata 😛.

    No widzisz - etap kolejny - raport roczny. Czyli gdzies maj 2020.

    A potem bedzie czas na decyzje polityczne - chcemy zabrac, czy nie
    chcemy. Jak chcemy - to mocne podstawy sa.
    Jak nie chcemy - bedzie sie musiala KNF troche wysilic, ale tez bank
    bedzie musial miec obiecujace wyniki. A na razie same straty.

    Na razie widac, ze bank oszczednie szafuje odsetkami na lokatach ...
    czy wystarczy ...

    Bo poczekac az sama padnie ... ryzykowne - dla BFG :-)

    J.

  • 29. Data: 2020-01-16 22:55:00
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

> [...]
    > czy wystarczy ...
    >
    > Bo poczekac az sama padnie ... ryzykowne - dla BFG :-)

    Minęły kolejne dwa miesiące, czekam i czekam i nadal Idea pływa! Jak
    teraz wyjaśnisz ten ewenement?

    --
    Grzexs

  • 30. Data: 2020-01-17 00:37:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Jan 2020 22:55:00 +0100, Grzexs napisał(a):

    > Minęły kolejne dwa miesiące, czekam i czekam i nadal Idea pływa! Jak
    > teraz wyjaśnisz ten ewenement?

    ciagle tak samo - teraz czas na raport roczny.

    J.