  • 11. Data: 2019-10-25 13:55:42
    Temat: Re: Idealna zawrotność
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2019 13:32:40 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:
> [...]
    Chin i takie info podali.

    > Kto zapewnia gwarancję? Ale taką prawdziwą, nie słowo Chinola.
    Niżej podałem linki do dyskusji.
    Pytaj bezpośrednio Myjk-a chociażby

  • 12. Data: 2019-10-25 14:03:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup

    >A ktoś tu niezbyt dawno pisał, że Idea splajtuje. I jakoś ciągle na
    >powierzchni...

    Do wyborow dawalem jej czas :)

    Teraz bedzie musiala raport kwartalny zrobic, potem roczny, potem
    kapitaly do KNF wykazac ... a tych kapitalow jej brakuje, duzo
    brakuje, w zasadzie nie ma prawa dzialac,
    i to nie "bo KNF podniosl wymogi kapitalowe" ...

    Co do dzialania - te z Wolomina to ponoc mialy olbrzymie straty, na
    poziomie sporego procenta depozytow, kapitaly mocno ujemne ... a
    dzialal.
    Ciekawe, do jakiego poziomu bank moze oszukiwac klientow. Az straci z
    80% ich pieniedzy ? czy nawet 90%

    J.

  • 13. Data: 2019-10-25 14:05:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup
    >Dziś skończyła mi się lokata w IB
    > 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
    >Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
    >przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7
    >Tak więc dalej sobie leży i gnije? na te 2,7%

    A do jakiego banku chciales wylac ?

    >Ech, zwolennicy kompostowania coraz bardziej muszą się gimnastykować
    >jak obornik poprzerzucać z kupki na kupkę
    >- tu 3m, tam 4, a gdzie indziej 6 - jeszcze te "badania salda" :/

    >Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera
    >kompost
    >- pozostaje opcja minimalizowania strat

    Takie czasy ... i raczej bedzie gorzej niz lepiej.

    J.

  • 14. Data: 2019-10-25 14:38:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 25 października 2019 13:54:01 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    "gwarancji") a ile % falownik? Oczywiście wszystkie te 3 zestawy muszą odpowiadać
    sobie pod względem mocy.

    > A po co akumulatory? O prosumencie poczytaj

    Ta, już widzę chiński falownik podłączony do sieci jako "prosumencki".

    Ogólnie ideę prosumeckości rozumiem, tak jak np. elektrownie wodne pompowo-szczytowe,
    ale za bardzo w opłacalność na poziomie jednego domku nie wierzę, za dużo problemów
    techniczno-organizacyjnych - liczniki, rozliczenia itp.

    Więc po to akumulatory - jak już inwestować to porządnie, w taką moc, że wystarczy na
    100% własnego zapotrzebowania - a akumulatory na noc oczywiście.
    Do dyskusji, czy zostawiać podłączenie do sieci czy zakupić agregat ;>

    > Masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bezpośrednio

    Pytam Ciebie, bo w dyskusji jako argumentu używasz.

  • 15. Data: 2019-10-25 14:52:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2019 14:38:39 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > Ta, już widzę chiński falownik podłączony do sieci jako "prosumencki".

    Chińczycy zapewniają wszystkie niezbędne dokumenty
    To są zresztą te sama falowniki co sprzedawane tutaj w Polsce na miejscu 2x drożej.

> [...]
    wierzę, za dużo problemów techniczno-organizacyjnych - liczniki, >rozliczenia itp.

    Problemów techniczno-organizacyjnych nie ma. Problemem na dzisiaj są ceny 5tys za kWp
    powoduje ze zwrotu można się spodziewać po 10 latach min. Więc inwestycja na dzisiaj
    średnio opłacalna.
    Jeśli ściągną kontener z Chin i wyjdzie im cena w granicach 3 tys za kWp to zaczyna
    to mieć sens.
    Ew jak sensowne dofinansowanie uda się wyrwać. Ale to zależy od gminy
    Np w Gminie Kościerzyna maja program z dofinansowaniem 80% ale jeszcze coś tam
    dogrywają i póki co umów nie podpisują.

    > Więc po to akumulatory - jak już inwestować to porządnie, w taką moc, że >wystarczy
    na 100% własnego zapotrzebowania - a akumulatory na noc >oczywiście.

    Koszt magazynowania w prosumencie to 20%, z akumulatorem jak byś nie liczył wyjdzie
    drożej.
    Więc póki co nie ma potrzeby wyważania otwartych drzwi.

    > Pytam Ciebie, bo w dyskusji jako argumentu używasz.

    Warto jednak abyś trochę się z tematem zapoznał jeśli chcesz poważnie dyskutować.

  • 16. Data: 2019-10-25 14:56:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2019 14:52:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ew jak sensowne dofinansowanie uda się wyrwać. Ale to zależy od gminy
    > Np w Gminie Kościerzyna maja program z dofinansowaniem 80% ale jeszcze coś tam
    dogrywają i póki co umów nie podpisują.

    Tu 85% wyrwali
    https://dziennikbaltycki.pl/w-sierakowicach-podpisan
    o-umowe-z-wykonawca-projektu-oze-dla-kaszub-zdjecia/
    ar/c1-14281343

  • 17. Data: 2019-10-25 14:58:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Kris napisał(a) :

    > Koszt magazynowania w prosumencie to 20%, z akumulatorem jak byś nie liczył wyjdzie
    drożej.

    Magazynowania po kieszeniach? Gdzie chcesz zmagazynować wytworzony
    prąd, jeśli nie w aku?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 18. Data: 2019-10-25 15:03:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2019 14:58:42 UTC+2 użytkownik Zbynek Ltd. napisał:

    > Magazynowania po kieszeniach? Gdzie chcesz zmagazynować wytworzony
    > prąd, jeśli nie w aku?

    Ze dwa razy padło tu słowo-klucz: prosument.
    Doczytaj o tym.

  • 19. Data: 2019-10-25 15:30:32
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Magazynowania po kieszeniach? Gdzie chcesz zmagazynować wytworzony
    > prąd, jeśli nie w aku?

    Prosument "magazynuje" w sieci el.-en. Koszt = 20% - oddajesz do sieci
    100, pobierasz 80. W rozliczeniu chyba rocznym.

  • 20. Data: 2019-10-25 21:36:46
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2019-10-25 o 14:05, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Waldek"  napisał w wiadomości grup
    >
    > A do jakiego banku chciales wylac ?

    Testowałem Milka oraz GOL

    > Takie czasy ... i raczej bedzie gorzej niz lepiej.

    Taaa ... ale dyskusja zeszła na fotowoltaike :D
    - a swoją drogą, czytałem że gdzieś na bloku zamontowali na dachu
    chyba do zasilania urz. wspólnych - światło klatki, piwnice -może windy?

    IMO to trochę jak z instalacją gazu w aucie
    - nie każdemu się opłaca, choć już ponoć i w hybrydach montują :D

    Pozdro