  • 1. Data: 2019-10-25 00:09:01
    Temat: Idealna zawrotność
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    Dziś skończyła mi się lokata w IB
    - 2,7% odnowione z automatu na 1,5%
    Przy zrywaniu propozycja odnowienia na 2%
    przy wylewie na zewnątrz propozycja na 2,7

    Tak więc dalej sobie leży i gnije? na te 2,7%

    Trochę gnije elastycznie w GB, trochę w Milku
    a ostatnio ciutek i żubr kompostuje...
    Ech, zwolennicy kompostowania coraz bardziej muszą się gimnastykować
    jak obornik poprzerzucać z kupki na kupkę
    - tu 3m, tam 4, a gdzie indziej 6 - jeszcze te "badania salda" :/

    Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
    - pozostaje opcja minimalizowania strat

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-10-25 00:30:41
    Temat: Re: Idealna zawrotność
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
    > - pozostaje opcja minimalizowania strat

    A ktoś tu niezbyt dawno pisał, że Idea splajtuje. I jakoś ciągle na
    powierzchni...

    --
    Grzexs

  • 3. Data: 2019-10-25 09:55:05
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-10-25 o 00:09, Waldek pisze:
> [...]
    > - tu 3m, tam 4, a gdzie indziej 6 - jeszcze te "badania salda" :/
    >
    > Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost

    I jak to miało być?
    Za podatek bankowy klient nie zapłaci.
    Za kredyty frankowe klient nie zapłaci.
    Za zwiększoną składkę na BFG klient nie zapłaci.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2019-10-25 11:19:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Wszystko i tak o kant D potłuc, gdy inflacja niczym robal pożera kompost
    > - pozostaje opcja minimalizowania strat

    a na grupie budowlanej gadają o panelach słonecznych. inwestycja jak
    każda inna - prawda? Zwrot tej inwestycji przewidywany jest na 5-10 lat
    i według większości to się nie opłaca. JAk to rozumieć?

    ToMasz

  • 5. Data: 2019-10-25 11:31:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 25 października 2019 11:20:14 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

    > a na grupie budowlanej gadają o panelach słonecznych. inwestycja jak
    > każda inna - prawda? Zwrot tej inwestycji przewidywany jest na 5-10 lat
    > i według większości to się nie opłaca. JAk to rozumieć?

    A jaka trwałość?
    I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?

  • 6. Data: 2019-10-25 12:46:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Producenci twierdzą, że 50-60 lat, ale weź w to uwierz jak w trwałość żarówek
    kompaktowych.
    Znajomy włożył 32 tysiące (segment czy bliźniak, dostał chyba 5 tys. dofinansowania)
    i teraz żona się cieszy, że płaci 20 zł
    miesięcznie za prąd (praktycznie tylko opłata stała).
    Czego to faceci nie zrobią, żeby mieć pozwolenie na wyjścia do kochanki ;-)

    -----

  • 7. Data: 2019-10-25 12:55:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2019 11:31:21 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > A jaka trwałość?
    > I czy nie ma stopniowego pogarszania się działania?

    Nawet jak kupujesz bezposrednio z Chin to Chinczyk daje gwarancję na:
    25 lat na 80% mocy wyjściowej
    10 lat na 90% mocy wyjściowej
    Na elektrykę (w tym falownik)5lat
    Własnie chłopaki na sąsiedniej grupie próbują skompletować pełen kontener FV z Chin i
    takie info podali.

  • 8. Data: 2019-10-25 13:32:33
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Kris napisał(a) :

> [...]
    > Na elektrykę (w tym falownik)5lat
    > Własnie chłopaki na sąsiedniej grupie próbują skompletować pełen kontener FV z Chin

    Kto zapewnia gwarancję? Ale taką prawdziwą, nie słowo Chinola.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 9. Data: 2019-10-25 13:33:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 25 października 2019 12:55:15 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Nawet jak kupujesz bezposrednio z Chin to Chinczyk daje gwarancję na:
    > 25 lat na 80% mocy wyjściowej
    > 10 lat na 90% mocy wyjściowej
    > Na elektrykę (w tym falownik)5lat

    Myślę, że prędzej doczekałbym się realizacji gwarancji od Matki Boskiej niż na
    cokolwiek kupionego bezpośrednio od Chińczyka poza mechanizmem typu spór na
    aliexpress (choć to ma chyba ograniczony czas i jest raczej gwarancją wysłania
    ogłaszanego towaru - i jego nieuszkodzonego dojścia - a nie gwarancją, że będzie to
    działać tak dobrze i długo, jak obiecują).

    > Własnie chłopaki na sąsiedniej grupie próbują skompletować pełen kontener FV z Chin
    i takie info podali.

    A rozpisali tam, ile % inwestycji to panele, ile % akumulatory (i ile na nie
    "gwarancji") a ile % falownik? Oczywiście wszystkie te 3 zestawy muszą odpowiadać
    sobie pod względem mocy.
    A materiały do wzmocnienia konstrukcji dachu zmieszczą się w tym kontenerze?

  • 10. Data: 2019-10-25 13:53:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2019 13:33:26 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:

    > A rozpisali tam, ile % inwestycji to panele, ile % akumulatory (i ile na nie
    "gwarancji") a ile % falownik? Oczywiście wszystkie te 3 zestawy muszą odpowiadać
    sobie pod względem mocy.

    A po co akumulatory? O prosumencie poczytaj

    > A materiały do wzmocnienia konstrukcji dachu zmieszczą się w tym kontenerze?

    A po co konstrukcje dachu wzmacniać(pomijam jakieś ekstremalne sytuacje że starym
    ledwo trzymającym się kupy dachem. A uchwyty do Paneli tez od Chinczyka można
    zamówić.
    Dyskusja jest tutaj:
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budo
    wanie/S20WHJO8k2Q
    i tutaj m in
    https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.misc.budo
    wanie/0HblmQG80To%5B1-25%5D
    Masz jakieś jeszcze pytania to pytaj bezpośrednio