  • 1. Data: 2019-10-24 19:17:52
    Temat: w ING już jest podgląd kont z innych banków
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    jak w temacie, loguję się do systemu ING i widzę też swoje konta z
    mBanku i Millennium (na razie dostępne są tylko te dwa banki)

    ciekawa opcja, ING był pierwszym bankiem, który taką opcję wprowadził (w
    związku z wejściem dyrektywy PSD2)

    korzystacie z tego?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 2. Data: 2019-10-24 19:34:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    A w apce to jest?
    Jak się to włącza?

  • 3. Data: 2019-10-24 20:09:04
    Temat: Re: w ING już jest podgląd kont z innych banków
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Uff, no to teraz wystarczy włamać się tylko na jedno ;-)

    -----

  • 4. Data: 2019-10-24 21:10:20
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > A w apce to jest?
    > Jak się to włącza?

    tak, widać je i w apce i na stronie

    ścieżka wygląda tak:
    - oferta ING,
    - konta osobiste,
    - dodaj konto z innego banku

    i dla jasności, widać saldo i historię, ale operacji nie można
    wykonywać, aktywowałem dzisiaj i jest info, że widać historię do 12 m-cy
    wstecz oraz, że podgląd będzie aktywny jeszcze przez 89 dni (pewnie
    trzeba będzie odnawiać)

  • 5. Data: 2019-10-24 22:21:55
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 24 października 2019 21:10:22 UTC+2 użytkownik Robert Sierant
    napisał:

    > tak, widać je i w apce i na stronie

    No tak, nic dziwnego, zapomniałem o tym, że apka ing to właściwie przeglądarka.

    > ścieżka wygląda tak:
    > - oferta ING,
    > - konta osobiste,
    > - dodaj konto z innego banku

    Na to bym sam nie wpadł, ew. tylko przypadkiem.

    Całkiem to fajne - jako że w ing nie mam nic prócz bankowości elektronicznej ;)
    Działa - z mBąka widać konta złotówkowe i euro, z milka ROR i kredytówkę - ale
    oszczędnościowego nie dało się.

    Ciekawe, czy ing, robiąc wykorzystanie, samo udostępnia API - ale póku co nie ma czym
    sprawdzić.
    Z kolei nie widziałem, by mBąk i milek chwaliły się wykorzystaniem.

  • 6. Data: 2019-10-24 22:36:03
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

> [...]
    > Z kolei nie widziałem, by mBąk i milek chwaliły się wykorzystaniem.
    > ING było pierwsze, ale pewnie nie ostatnie, które taką opcję daje,
    zobaczymy jak się usługa rozwinie

    poza tym czy jak w systemie ING widzę saldo konta z mBanku to czy
    pracownicy ING również to widzą?

  • 7. Data: 2019-10-25 09:51:47
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-10-24 o 19:17, Robert Sierant pisze:
> [...]
    > mBanku i Millennium (na razie dostępne są tylko te dwa banki)
    >
    > ciekawa opcja, ING był pierwszym bankiem, który taką opcję wprowadził (w

    Dodałem we wtorek.
    W środę dzwonił do mnie milek, że zauważyli, że dodałem w ING-u ich
    kredytówkę więc podpytywali co ja na to i czy będę korzystał z TPP w
    Mille jak wkrótce uruchomią.

    --
    Pete

  • 8. Data: 2019-10-25 10:04:34
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-10-24 o 22:36, Robert Sierant pisze:
    > poza tym czy jak w systemie ING widzę saldo konta z mBanku to czy
    > pracownicy ING również to widzą?

    Zapewne sprzedali sobie informacje między bankami. Raz po to żeby
    wiedzieć a dwa żeby zoptymalizować podatki. Grube miliony poszły w
    koszty a podatków z tego nie będzie.

    To bansterka. Wiemy jak oni działają ;-)

    W którym momencie się na to zgodziłeś? Jeśli się zgodziłeś.

  • 9. Data: 2019-10-25 10:45:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 24 października 2019 22:36:04 UTC+2 użytkownik Robert Sierant
    napisał:

    > poza tym czy jak w systemie ING widzę saldo konta z mBanku to czy
    > pracownicy ING również to widzą?

    Pracownik pracownikowi nierówny.
    Na pewno w ing jest kopia salda - nawet sami o tym piszą, że aktualizują 4 razy
    dziennie oraz przy każdym logowaniu - z tego wynika, że mają kopię, a nie, że jakoś
    magicznie apka łączy się z milkiem czy mBąkiem. Zastanawiam się też, po co ta
    dodatkowa aktualizacja 4 razy dziennie - to dla działania apki always-on? Mało jej
    używałem, ale z tej okazji właśnie trochę, z przełączaniem na inne (sama przełącza
    przy dodawaniu TPP) - i po każdym przełączeniu żądała PINu.

    Wracając więc do pracowników - są na pewno tacy, co nielegalnie mogą widzieć. Czy
    taki za biurkiem w oddziale może nielegalnie - dyskusyjne.
    Ale jeśli zaznaczyłeś tą drugą zgodę, to może legalnie.

  • 10. Data: 2019-10-25 15:24:03
    Od: Heniek <h...@g...com>

    I co?
    Zobaczysz ile mam, jakie kwoty wydaje na dziewczyny już niekoniecznie, bo mogę sobie
    ustawić rodzaj podglądu dodanego konta w innym banku.