  • 1. Data: 2003-10-30 14:00:01
    Temat: INTELIGO - pytanie
    Od: "MM" <m...@s...pl>

    Przejrzalem regulaminy konta i FAQ ale nie znalazlem odpowiedzi na kilka
    pytan,
    bardzo prosze o odpowiedz uzytkownikow tego konta:
    1 majac karte Visa Elektron moge przeprowadzac nia tranzakcje do 'wysokosci
    posiadanych srodkow'
    Co to doklanie oznacza ? jezlei na koncie mam zalozone lokaty to one tez sa
    brane pod uwage, a jezlei mam kilka rachunkow na koncie to czy na karte beda
    dostepne tylko
    srodki na rachunku glownym (bo do niego mam karte) czy tez srodki z
    wszystkich rachunkow?
    2 znalazlem info ze w przypadku zakladania konta wspolnego karte
    automatycznie dostaja wszyscy wspolwlasciciele. ja chce zalozyc konto na
    dwie osoby i miec tylko jedna karte
    da sie tak zrobic ?
    3 czy podczas zrywania lokaty, modyfikacji lokaty.... uzywane sa kody
    jednorazowe ? czy tez tylko podczas zakladania ?

    jak widac z pytan chodzi mi o bezpieczenstwo - chcialbym minimum srodkow
    dostepnych dla Elektrona
    i zeby nie dalo sie tych srodkow odblokowac bez kodow jednorazowych....

    z gory dzieki za odpowiedzi

    m.

  • 2. Data: 2003-10-30 14:21:52
    Temat: Re: INTELIGO - pytanie
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "MM" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    'wysokosci
    > posiadanych srodkow'
    > Co to doklanie oznacza ? jezlei na koncie mam zalozone lokaty to one tez

    Karta wydana jest do danego rachunku.

    > 2 znalazlem info ze w przypadku zakladania konta wspolnego karte
    > automatycznie dostaja wszyscy wspolwlasciciele. ja chce zalozyc konto na
    > dwie osoby i miec tylko jedna karte
    > da sie tak zrobic ?

    Zamknąć tę, którą chcesz.

    > 3 czy podczas zrywania lokaty, modyfikacji lokaty.... uzywane sa kody
    > jednorazowe ? czy tez tylko podczas zakladania ?

    Są wymagane.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara

  • 3. Data: 2003-10-30 14:23:21
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > mam kilka rachunkow na koncie to czy na karte beda dostepne tylko
    > srodki na rachunku glownym (bo do niego mam karte) czy tez srodki z

    Karta jest zawsze przypięta do jednego, konkretnego rachunku a nie do
    całego konta i operuje na środkach z tego rachunku. Czyli w Twoim
    wypadku możesz kartą operować na środkach z rachunku głównego.

    Oczywiście w razie potrzeby możesz sobie na rachunek główny przelać
    coś z innego rachunku (albo zerwać lokatę) - obie te operacje są w
    pełni online, parę razy mi się zdarzało robić przelew na rachunek
    karty stojąc w kolejce do kasy...

    > 2 znalazlem info ze w przypadku zakladania konta wspolnego karte
    > automatycznie dostaja wszyscy wspolwlasciciele. ja chce zalozyc
    > konto na dwie osoby i miec tylko jedna karte da sie tak zrobic ?

    Z karty na pewno można w dowolnym momencie zrezygnować, nie jestem
    pewien jak wygląda procedura 'startowa'.

    > 3 czy podczas zrywania lokaty, modyfikacji lokaty.... uzywane sa
    > kody jednorazowe ? czy tez tylko podczas zakladania ?

    Są używane przy wszystkich wymienionych operacjach.

    > jak widac z pytan chodzi mi o bezpieczenstwo - chcialbym minimum
    > srodkow dostepnych dla Elektrona i zeby nie dalo sie tych srodkow
    > odblokowac bez kodow jednorazowych....

    I dobrze myślisz. Dorzucę jeszcze, że przelew między własnymi
    rachunkami też wymaga kodu. Dość bezpieczna konfiguracja to
    - na jednym rachunku oszczędzam, przyjmuję pensję itp (plus
    ewentualnie robię lokaty ale to już insza inszość)
    - na drugim rachunku mam kartę
    - na trzecim (ewentualnie, zależnie od gustu, na tym samym co karta)
    mam podefiniowane płatności (płatności wykonuje się bez kodu)

  • 4. Data: 2003-10-30 14:25:38
    Od: "TeeS" <y...@p...onet.pl>

> [...]
    beda
    > dostepne tylko
    > srodki na rachunku glownym (bo do niego mam karte) czy tez srodki z

    Karta podpięta jest pod konkretny rachunek na koncie, więc do dyspozycji są
    tylko środki na nim zgromadzone.

    Pzdr,
    --
    TeeS

    -- Uwaga na pułapkę w adresie e-mail ! --

  • 5. Data: 2003-10-30 14:30:53
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik MM napisał:

    > 2 znalazlem info ze w przypadku zakladania konta wspolnego karte
    > automatycznie dostaja wszyscy wspolwlasciciele. ja chce zalozyc konto na
    > dwie osoby i miec tylko jedna karte
    > da sie tak zrobic ?

    Zdaje sie, ze przy zakladaniu konta deklaruje sie chec posiadania VE.
    Potem zawsze mozna zrezygnowac.

    Bartol

  • 6. Data: 2003-10-31 13:10:18
    Od: "sas" <s...@p...pl>

> [...]
    >dostepnych dla Elektrona
    >i zeby nie dalo sie tych srodkow odblokowac bez kodow jednorazowych....

    Witaj,
    Ad.1. Możesz przeprowadzac transakcje tylko do wysokości posiadanych srodków
    na koncie, doktórego przypisana jest karta. Innymi słowy mówiąc system nie

    idzi pozostałych kont w ramach "Twojego" Inteligo. Pozostałe konta są niejako

    subkontami przeznaczonymi na inne cele, jak np. lokaty. Moim zdaniem słuszna
    filozofia banku ale to oczywiście opinia subiektywna.

    Ad.2.sam miałem podobną sytuację. Podchodzą do tego razej jasno, choć może
    nie do końca wygodnie. Jesli chcecie wspólne konto, dostajecie karty dla
    każdego. Jeśli nie chcesz 2 kart - powinny być dwa odrębne konta. Sytuacja ma

    ię też odwrotnie,jesli zechcesz zamienić konto z "jednoosobowego" na wspólne,

    niestety musisz zamknąć dotychczasowe ale na telefonie zachowasz wówczas swój
    login i otworzą Ci wspólne konto - niestety z nowym n-rem konta.

    Ad.3 Potrzebne jest hasło jednorazowe. Bezpiecznie!
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl