    From: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: INTELIGO - pytanie
    Date: 30 Oct 2003 15:23:21 +0100
    Sender: marcink@cauchy

    > 1 majac karte Visa Elektron moge przeprowadzac nia tranzakcje do
    > 'wysokosci posiadanych srodkow' Co to doklanie oznacza ? jezlei na
    > koncie mam zalozone lokaty to one tez sa brane pod uwage, a jezlei
    > mam kilka rachunkow na koncie to czy na karte beda dostepne tylko
    > srodki na rachunku glownym (bo do niego mam karte) czy tez srodki z
    > wszystkich rachunkow?

    Karta jest zawsze przypięta do jednego, konkretnego rachunku a nie do
    całego konta i operuje na środkach z tego rachunku. Czyli w Twoim
    wypadku możesz kartą operować na środkach z rachunku głównego.

    Oczywiście w razie potrzeby możesz sobie na rachunek główny przelać
    coś z innego rachunku (albo zerwać lokatę) - obie te operacje są w
    pełni online, parę razy mi się zdarzało robić przelew na rachunek
    karty stojąc w kolejce do kasy...

    > 2 znalazlem info ze w przypadku zakladania konta wspolnego karte
    > automatycznie dostaja wszyscy wspolwlasciciele. ja chce zalozyc
    > konto na dwie osoby i miec tylko jedna karte da sie tak zrobic ?

    Z karty na pewno można w dowolnym momencie zrezygnować, nie jestem
    pewien jak wygląda procedura 'startowa'.

    > 3 czy podczas zrywania lokaty, modyfikacji lokaty.... uzywane sa
    > kody jednorazowe ? czy tez tylko podczas zakladania ?

    Są używane przy wszystkich wymienionych operacjach.

    > jak widac z pytan chodzi mi o bezpieczenstwo - chcialbym minimum
    > srodkow dostepnych dla Elektrona i zeby nie dalo sie tych srodkow
    > odblokowac bez kodow jednorazowych....

    I dobrze myślisz. Dorzucę jeszcze, że przelew między własnymi
    rachunkami też wymaga kodu. Dość bezpieczna konfiguracja to
    - na jednym rachunku oszczędzam, przyjmuję pensję itp (plus
    ewentualnie robię lokaty ale to już insza inszość)
    - na drugim rachunku mam kartę
    - na trzecim (ewentualnie, zależnie od gustu, na tym samym co karta)
    mam podefiniowane płatności (płatności wykonuje się bez kodu)