  • 1. Data: 2011-10-07 08:55:43
    Temat: Hipoteki i mieszkania.
    Od: Rafi <r...@o...pl_nospam>

    Co zrobić żeby hipoteki dobrze się sprzedawały, zmniejszyła się liczba
    złych kredytów hipotecznych, a same kredyty nie były zbytnim obciążeniem
    dla przeciętnego Kowalskiego?

    Mieszkania powinny stanieć i to dużo, nawet o połowę.
    Tańsze mieszkania, mniejsze kredyty to i mniejsze raty obciążające
    budżet domowy. To z kolei pociągnie za sobą sprzedaż kredytów
    hipotecznych. Ludziom zostanie więcej pieniędzy w portfelach i
    gospodarka zacznie się kręcić.

    Pytanie tylko jak to zrobić żeby mieszkania były tańsze o połowę ? ;)

  • 2. Data: 2011-10-07 09:01:41
    Temat: Re: Hipoteki i mieszkania.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-07 10:55, Rafi pisze:
> [...]
    > budżet domowy. To z kolei pociągnie za sobą sprzedaż kredytów
    > hipotecznych. Ludziom zostanie więcej pieniędzy w portfelach i

    Hm... A co z obecnymi kredytobiorcami, jak im hipoteki (zabezpieczenia
    kredytów) nagle spadną o połowę?

    > Pytanie tylko jak to zrobić żeby mieszkania były tańsze o połowę ? ;)

    Więcej budować:

    - mniej biurokracji
    - odrolnić działki i pozwolić budować na każdej im właścicielom
    - mniejsze podatki (istotnie mniejsze)
    - niepomaganie przez państwo, bo najczęściej to szkodzi
    - zmniejszyć rygor norm, nie każdy potrzebuje domu w standardzie pałacu
    na 150 lat.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-10-07 09:02:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 07 Oct 2011 10:55:43 +0200, Rafi
    <r...@o...pl_nospam> wrote:

    >Pytanie tylko jak to zrobić żeby mieszkania były tańsze o połowę ? ;)

    To proste. Wybuduj je i sprzedawaj o połowę taniej.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2011-10-07 09:37:07
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-10-07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Hm... A co z obecnymi kredytobiorcami, jak im hipoteki (zabezpieczenia
    > kredytów) nagle spadną o połowę?

    Powinni spłacać dalej. Sugerujesz inną ścieżkę?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2011-10-07 09:39:05
    Od: gregor <c...@g...pl>

    > Powinni spłacać dalej. Sugerujesz inną ścieżkę?

    wlasnie skoro byli skloni zaciagnac kredyty na 30 lat to niech splacaja
    te 30 lat

    ja wole poczekac i kupic za gotowke ew. za drobny kredyt

    gregor

  • 6. Data: 2011-10-07 09:49:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2011-10-07, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Powinni spłacać dalej. Sugerujesz inną ścieżkę?

    Mogą spłacać, ale i tak bank się będzie "rzucał", nieprawdaż?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-10-07 09:52:59
    Od: Rafi <r...@o...pl_nospam>

    W dniu 2011-10-07 11:01, Liwiusz pisze:

    > Hm... A co z obecnymi kredytobiorcami, jak im hipoteki (zabezpieczenia
    > kredytów) nagle spadną o połowę?

    Spadek wartości nieruchomości zabezpieczającej kredyt to ryzyko banku.
    Bardziej bym się martwił spadkiem dochodów kredytobiorcy, bo wtedy
    będzie zagrożona spłata kredytu. Banki zarabiają póki co na kredytach a
    nie przejmowaniu nieruchomości i odsprzedawaniu ich na rynku wtórym.

    Wiec jak za 2 lata wartość nieruchomości spadnie o połowę a za 10
    wzrośnie dwukrotnie w stosunku do tego co kosztuje dzisiaj nieruchomość
    do wirtualny problem dopóki kredytobiorca spłaca terminowo raty.

    Inna sprawy że kredyt zabezpiecza w Polsce nie tylko nieruchomosć ale
    cały majątek kredytobiorcy. Cóż lepsze reguły gdy by były gdyby
    zabezpieczała taki kredyt tylko nieruchomość.

> [...]
    > - niepomaganie przez państwo, bo najczęściej to szkodzi
    > - zmniejszyć rygor norm, nie każdy potrzebuje domu w standardzie pałacu

    To są dobre pomysły, zwłaszcza z zmniejszeniem podatków.

  • 8. Data: 2011-10-07 10:23:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-10-07, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Mogą spłacać, ale i tak bank się będzie "rzucał", nieprawdaż?

    W tak ogólnym przypadku? Nieprawdaż.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2011-10-07 10:34:52
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 07.10.2011 10:55, Rafi wrote:
> [...]
    > gospodarka zacznie się kręcić.
    >
    > Pytanie tylko jak to zrobić żeby mieszkania były tańsze o połowę ? ;)

    wprowadzić podatek katastralny
    Marx

  • 10. Data: 2011-10-07 10:43:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2011-10-07, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W tak ogólnym przypadku? Nieprawdaż.

    Czy nie to było właśnie powodem kryzysu USAńskiego?

    --
    Liwiusz