eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwFrankowicze v. Getin Bank - pozew wraca do sądu [sprawa Banku Millenium też może?] › Re: Frankowicze v. Getin Bank - pozew wraca do sądu [sprawa Banku Millenium też może?]
    From: totus <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Frankowicze v. Getin Bank - pozew wraca do sądu [sprawa Banku Millenium
    też może?]
    Date: Tue, 15 Sep 2015 16:42:38 +0200

    A. Filip wrote:

    > Zasada którą promujesz ma duży sens ale stosowana bez _żadnych_ ograniczeń
    > to idiotyzm. Jeśli państwo akceptuje "jak leci" umowy między "bardzo
    > nierównoprawnymi stronami" to jest to gówniane państwo.

    Widzisz, tu się różnimy. Mnie nie potrzebne jest państwo i politycy, którzy
    żyją za odebrane mi siłą pieniądze. Jeżeli sprzedawca auta które, ma 10 lat
    twierdzi, że przejechało 1567 km bo tak jest na liczniku i ja mu wierzę i
    kupuje to auto, a potem auto rozsypuje się za tydzień, to ja to biorę na
    klatę i nie mam pomysłów, żeby państwo z podatków oddało mi pieniądze.
    Ty uważasz, że sprzedawca auta był arogancki, umowa była małym drukiem, cena
    była za atrakcyjna i państwo powinno cię uchronić od tego zakupu. Ja nie mam
    nic przeciwko temu, że Ty potrzebujesz niani bo nie rozumiesz co czytasz
    albo nie jesteś w stanie przewidzieć konsekwencji swoich wyborów. Chce tylko
    by ten Twój ochroniarz był wynajęty przez Ciebie, za Twoje pieniądze, a nie
    żebyś się wiózł za podatki.
    Każdy może się czuć zagubiony, tylko przewodnika wynajmij sobie za swoje.
    Mnie do tego nie mieszaj.
    Właśnie to jest socjalizm. Ci co sobie radzą są zmuszani by płacić na tych
    co sobie nie radzą
    Banki przy zawieraniu umowy nie miały żadnej przewagi. Kupujący kredyt miał
    wolny wybór. Mógł brać albo nie. Mógł w złotówkach lub nie. Mógł się
    zastanowić, że w jednym banku mu powiedzieli, że na kredyt go nie stać i na
    tym poprzestać. Ale nie, poszukał takiego banku gdzie mu kredytu udzielili.
    Chciał kupić to auto, z tym kręconym licznikiem i szpachlowaną karoserią
    mimo, że nie trudno było przewidzieć, że utrzymanie grata będzie drogie.
    Chciał, mimo to, mieć coś na co go nie stać. I dobrze. Ale co mnie do tego?
    Dlaczego mam za to płacić?
    Ty musisz mieć ograniczenia narzucone przez mądrych polityków. Musisz mieć
    ustawę, że nie możesz jeść szkła i spać na torach kolejowych. Polityk musi
    Ci napisać, żeby nie skakać z 10 pietra z parasolem.
    Ja to wiem sam.
    Tak się właśnie różnimy.