eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwFrankowicze v. Getin Bank - pozew wraca do sądu [sprawa Banku Millenium też może?] › Re: Frankowicze v. Getin Bank - pozew wraca do sądu [sprawa Banku Millenium też może?]
    From: totus <t...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Frankowicze v. Getin Bank - pozew wraca do sądu [sprawa Banku Millenium
    też może?]
    Date: Tue, 15 Sep 2015 14:06:19 +0200

    A. Filip wrote:

    > Jak nie można dokopać (zagranicznym) bankom w RP3 _nowym_ prawem to można
    > zastosowaniem starego. Bank stosujący 14% spready sam się doprosił o
    > "brak współczucia i wsparcia" IMHO.

    W/g mnie ważna jest umowa miedzy stronami. Jeżeli ktoś podpisał skrajnie dla
    siebie niekorzystną umowę to musi to łyknąć. Ja nie chcę za to płacić. Życie
    jest brutal i full of zasadzkas. Trzeba czytać umowy, jak są napisane
    drobnym druczkiem to prosić o przepisanie. Jeżeli są napisane w sposób
    niezrozumiały to nie podpisywać.
    Widać wyraźnie, że kredytobiorcy bardziej chcieli kredyt kupić niż bank
    kredyt sprzedać. Takie było parcie na kredyty, że bank wybrał sobie
    najgłupszych.
    Myślę jednak, że socjalizm da radę. Jedną z głównych zasad socjalizmu jest
    zasada - zyski moje straty wspólne. W imię sprawiedliwości społecznej sąd
    wepchnie straty reszcie.
    Kredytobiorcy frankowi to wpływowi ludzie. Dziennikarze, prawnicy,
    ekonomiści. Wepchną raty jakimś głupim tłumokom na kasie czy w magazynie.
    Tak właśnie działa sprawiedliwość społeczna. Tak nieliczni i zamożni
    zawdzięczają tak wiele tak licznym i niezamożnym.

    To dobra zasada. Rozpatrywać czy umowa między stronami wzbudza współczucie i
    wsparcie społeczne. Jeszcze trzeba tylko wyznaczyć kogoś kto będzie o tym
    decydował i już jesteśmy w domu.