  • 31. Data: 2022-11-22 18:20:40
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lis 2022 o 11:55, J.F pisze:

    > Jakos tak kazdy kraj strefy euro swoj NB ma.

    Swój NB wpływa [lub wypływa] na swoje euro?

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2022-11-22 19:30:13
    Temat: Re: Euro jest dla silnych gospodarek, nie dla Polski
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lis 2022 o 17:21, J.F pisze:

    > Straca natomiast ci, co mieli jakies oszczednosci.

    Mogą zyskać, jeśli umiejętnie ulokują.
    Pandemia przesunęła w górę o rząd wielkości wartość Tesli?
    Podobnie z każdym zawirowaniem...

    Zyskać mogą ludzie zarazem: odważni, świadomi, umiejętni...

    Gwałtowne zyski mogą być ryzykowne, lecz w ostatecznym
    rozrachunku -- korzystniejsze niż bezpieczne ciułanie.
    Potrzebne są między innymi:
    - odwaga (czysta kalkulacja zahaczająca o rachunek prawdopodobieństwa)
    - wiedza (zwykle mała odległość od tak zwanego [koryta] nurtu zdarzeń)
    - umiejętność handlowania

    Mile widziana znajomość podatkowego prawa -- od zysków trzeba płacić
    podatki... Wysoki zysk zwykle wygeneruje wysoki podatek; choć ów zysk
    będzie obciążony wielkim ryzykiem -- państwo ryzyka nie podzieli,
    pobierając podatek... Być może w tym miejscu trzeba szukać powodu
    do niechętnego handlowania antyinflacyjnego?...

    Kolejnym problemem jest podatek od inflacji?
    Pojawia się przy każdym zysku bez względu na ryzyko, więc nie jest
    kolejny. Na oko nie jest, ale podświadomie buntujemy się przeciwko
    takiemu układowi -- Fiskus zawsze zarobi, nawet na braku zysku, my
    zaś możemy nic zarobić (czyli stracić czas i inne możliwości) albo
    stracić, i to być może bardzo dużo...

    AGlapiński zyskownie handluje złotem? -- owszem, ale bezstresowo,
    gdyż ryzykiem obarcza nie siebie, lecz (ostatecznie) polskich podatników...

    -=-

    Ogólnie chyba inflacja jest niekorzystnym zjawiskiem, lecz lokalnie ;)
    może przynosić dochody. Lokalnie -- czyli ktoś (rząd chociażby) może
    zyskiwać dzięki inflacji... Rządzących wybiera społeczeństwo...

    Trochę jak z wojną -- ogólnie wojna przynosi straty, lecz Rosjanie
    ogólnie popierają wojenną politykę swych władz, upatrując swych
    prywatnych, osobistych zysków w tejże polityce, czyli w wojnie.

    Może to (zarówno w wypadku inflacji, jak i w wypadku wojny czy
    holokaustu żydów) sprawa narodowej uczciwości?

    Ponoć po awarii w Fukushimie zwykli Japończycy dobrowolnie
    postulowali zwiększenie podatków...

    -=-

    BTW wojny -- Chińczyk zabronił WWPutinowi użycia jądrowej broni, więc
    WWPutin chwycił się kolejnego straszaka, tj. wizji trafienia rosyjskich
    arsenałów jądrowych w niepowołane (chyba ma na myśli terrorystyczne)
    ręce po niekontrolowanym rozpadzie Federacji Rosyjskiej...

    IMO wcześniej czy później ów rozpad nastąpi, Moskwa buduje
    Szatany/Sarmaty, więc im szybciej padnie -- tym lepiej, bo
    mniej zbuduje tego, co mogłoby trafić ,,w niepowołane ręce''...

    -=-

    Wojna i pandemia mogłyby być wiarygodnymi przykrywkami powodów
    cwałowania inflacji w Polsce, gdyby owa inflacja nie szarżowała
    przed pandemią... Tymczasem paradoksalnie pandemia przyhamowała
    nieźle już pędzącą inflację, co bez trudu można znaleźć w necie...

    Jednak polski naród wierzy w te (niewiarygodne) przykrywki...
    Jaki naród -- taka władza...

    -=-

    AHitler prowadził Niemców do zbrodni? Owszem, ale był prowadzony
    przez swój naród... Podobnież z WWPutinem czy JKaczyńskim i innymi
    przywódcami. Przywódcy zarówno kształtują, jak i są kształtowani.
    To zwrotna relacja...

    Koła samochodu nadają kierunek jazdy samochodu? Ale też są
    kierowane przez tenże samochód, co czasami ;) widać wyraźnie?...
    [drzewo, słup, rów, inny uczestnik drogowych zmagań...]

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2022-11-22 19:48:16
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lis 2022 o 11:54, J.F pisze:

    > z uwagi na wysoki kurs euro
    > krajowe towary cieszą sie powodzeniem, ludzie pracujacy
    > na eksport mają pracę, placa podatki, skladki na zus, itp.

    Problem gierkowskiej gospodarki.
    Kurs złotówki w dół --> opłacalniejszy export --> brak zysków ;)

    Problem w tym, że aby wyexpotować gotowy wyrób, trzeba wpierw
    zaimportować: półfabrykaty, maszyny, surowce, technologie itd...

    -=-

    Na dłuższą metę kurs nie jest istotny. Gra rolę w zapasach,
    ale nie przy ciągłej produkcji...

    -=-

    Łatwo zdołować własną walutę -- wystarczy ponadmiarowe dorzucenie...
    Pół biedy, gdy dorzucą USA -- ich waluta jest niemal międzynarodowa.
    Szwajcarzy też są wyjątkowi pod tym względem.
    Polacy nie wzbogacą się w wyniku dorzucenia złotówek...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2022-11-23 00:16:56
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 22 Nov 2022 16:04:17 +0100, w
    <1p4a8vh62deak$.jv2vyqldkh3y.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Roznie z tym bywa. Moze 50% placi, 50% jest ofiarami,

    Dane wyssane z palca?

    > a 90% sie cieszy, bo maja prace.

    Jakoś wzrosło bezrobocie w krajach z niską inflacją czy wyssane z palca?

  • 35. Data: 2022-11-23 00:35:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:637cccc4$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    user cef pisze tak:

    > A ja teraz muszę sprzedać sporo, to jak na złość jest 4,68.
    > Czekam na jakiś wyskok, to wtedy popchnę :-)

    Ode mnie ktoś chciał pożyczyć. Wyperswadowałem mu.
    Potem wmówiłem mu w transzach. Sprzedałem po 4.82 ale mało.

    Na drugi raz się mówi zawczasu.

    > Może ktoś powie lub zrobi coś głupiego.

    indid maj frend ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 36. Data: 2022-11-23 04:06:36
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 23 lis 2022 o 00:16, r...@k...pl pisze:

    > Jakoś wzrosło bezrobocie w krajach z niską inflacją czy wyssane z palca?

    Można zweryfikować:

    https://i.gremicdn.pl/image/free/10e6494170e340223d9
    1123c2f54dc70/?t=resize:fill:564:0,enlarge:1

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2022-11-23 17:53:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 Nov 2022 19:48:16 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Problem gierkowskiej gospodarki.
    > Kurs złotówki w dół --> opłacalniejszy export --> brak zysków ;)

    Gierek kurs sam ustalal :-)

    > Problem w tym, że aby wyexpotować gotowy wyrób, trzeba wpierw
    > zaimportować: półfabrykaty, maszyny, surowce, technologie itd...

    Nie mieszajmy dwoch systemow walutowych :-)

    Masz koszta walutowe, i masz koszta zlotowkowe.
    Jak sprzedajesz na eksport, to zostaje pewien "zysk walutowy"
    i koszta zlotowkowe.

    Moze sie oplacac, lub nie.

    > -=-
    > Na dłuższą metę kurs nie jest istotny. Gra rolę w zapasach,
    > ale nie przy ciągłej produkcji...

    W zasadzie dobrze napisales, ale czy rozumiesz?

    > Łatwo zdołować własną walutę -- wystarczy ponadmiarowe dorzucenie...
    > Pół biedy, gdy dorzucą USA -- ich waluta jest niemal międzynarodowa.

    No ale USA dorzuca sobie.
    A reszta swiata ... im placi ?

    > Szwajcarzy też są wyjątkowi pod tym względem.
    > Polacy nie wzbogacą się w wyniku dorzucenia złotówek...

    A to zalezy którzy :-)

    J.

  • 38. Data: 2022-11-23 20:57:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-21-listopada-2022 o 09:20, J.F pisze:
    > A dlaczego trzeba?

    Jeśli ma się w sercu dobro tego "gorszego" kraju tp TRZEBA ;--)

  • 39. Data: 2022-11-23 20:59:35
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    > Takiej jak Jaruzelski, a teraz Kaczynski ?

    Jak widać nei słuchasz w opozycyjnym radiu tok fm audycji "świat się
    chwieje"

    Chcesz tylko bić pianę a nic nie wiesz o ekonomii

  • 40. Data: 2022-11-23 21:02:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-21-listopada-2022 o 09:20, J.F pisze:
    > musze 5 portfeli wozic na wycieczkach.
    > No a skoro jest fajne, to wypada sie przyłączyc, bo inaczej nie bedzie

    Tak myślą zryte mózgi unijną propagandą.

    Do nie dawna jeszcze takim dobrem była globalizacja, optymalizacja i
    rozbudowane łańcuchy dostaw.

    I co? Okazało się że dobrze by było mieć swoje wojsko, swoje leki, swoją
    energię i swoją żywność.