  • 1. Data: 2022-11-12 11:38:09
    Temat: Biometryczny MasterCard
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    Właśnie zauważyłem, że bank Pocztowy oferuje biometryczną kartę debetową. Wydaje mi
    się, że mogło to by być bardzo dobre rozwiązanie dla osób nie chcących lub nie
    korzystających z płatności telefonem komórkowym. Jednakże gdy zajrzałem do cennika to
    opłaty dość mocno nieszkowały. To chyba będzie najdroższa karta debetowa w Polsce
    Opłata za wydanie poza promocją 100 PLN, opłata miesięczna za obsługę 9,99 PLN. W
    ramach promocji 950 pierwszych kart będzie wydane bez opłaty za wydanie. Czy ktoś z
    was korzysta z tej karty?
    Ja osobiście od lat korzystam z potwierdzania transakcji biometrycznie w telefonie i
    jest to chyba najwygodniejsza forma weryfikacji.

    Info o karcie znalazłem na stronie pocztowego, ale mam wrażenie ze jakiś czas temu
    mignęła mi reklama w tv.

    https://www.pocztowy.pl/lp/im-prosciej-tym-lepiej#po
    znaj-karte-biometryczna

    MK

  • 2. Data: 2022-11-12 18:55:58
    Temat: Re: Biometryczny MasterCard
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 12.11.2022 o 11:38, Mac Ka pisze:
> [...]
    i jest to chyba najwygodniejsza forma weryfikacji.

    > Info o karcie znalazłem na stronie pocztowego, ale mam wrażenie ze jakiś czas temu

    rocznie wydajemy worek złota, na opłaty za używanie kart. Pieniądze te
    znikają za granicami polski. mamy swojego polskiego blika, gdybyśmy
    nagle wszyscy zaczęli z niego korzystać, niewykluczone że każdy, ale to
    każdy towar (płacony masterkardem itp) mógłbybyć tańszy o 1%. i ile by
    niebył, to opłaty zostałyby w kraju. oczywiście do blika jest potrzebny
    smartfon, i może być "biometria".
    Nie "przechodzenie" na blika, świadczy o tym ze nie jesteśmy narodem
    rozsądnym. więc co za problem takim lemingom wcisnąć kartę biometryczną?

    ToMasz

  • 3. Data: 2022-11-12 20:21:24
    Od: Mac Ka <m...@i...pl>

    sobota, 12 listopada 2022 o 18:56:00 UTC+1 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > Nie "przechodzenie" na blika, świadczy o tym ze nie jesteśmy narodem
    > rozsądnym. więc co za problem takim lemingom wcisnąć kartę biometryczną?

    Nierozsądne może być korzystanie z BLIKa, w ostatnim roku 3-krotnie korzystałem z
    chargeback (duzo, bo przez wiele poprzednich lat skorzystalem tylko ze 2 razy). Różne
    kwoty, a przyczyna zawsze taka sama tj. brak wykonania usługi. Najwieksza kwota ponad
    EUR500. Slyszałeś aby BLIK pomógł komuś odzystać pieniądze? BLIK to po prostu troche
    'nowoczesniejszy' przelew, ale nic wiecej. Płatności kartami to lata wypracowanych
    procedur.
    Dobrze, że mamy różne rozwiązania i każdy może wybrać najlepsze dla siebie.

    MK

  • 4. Data: 2022-11-13 11:46:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 12 Nov 2022 18:55:58 +0100, w <tkomne$179al$2@dont-email.me>, ToMasz
    <t...@p...fm.com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Nie "przechodzenie" na blika, świadczy o tym ze nie jesteśmy narodem
    > rozsądnym. więc co za problem takim lemingom wcisnąć kartę biometryczną?

    Gdzie jest karta kredytowa w BLIKu?

  • 5. Data: 2022-11-14 08:25:16
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 12/11/2022 20:21, Mac Ka wrote:

> [...]
    > troche 'nowoczesniejszy' przelew, ale nic wiecej. Płatności kartami
    > to lata wypracowanych procedur. Dobrze, że mamy różne rozwiązania i

    OK, ale pytanie - jak często charge-back jest w ogóle używany?
    (szczerze, prawie 40 wiosen na karku i w życiu nie korzystałem z CB...)

    Czy na brak wykonania usługi musimy się ratować pseudo rozwiązaniem (w
    sumie niekoniecznie dostępnym dla wszystkich), zamiast umożliwić
    systemowe rozwiązanie problemu (UOKiK?)

    w.

  • 6. Data: 2022-11-14 08:25:52
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 13/11/2022 11:46, r...@k...pl wrote:

    > Gdzie jest karta kredytowa w BLIKu?

    Tak po prawdzie - do czego obecnie _koniecznie_ potrzebujesz KK? :D

    w.

  • 7. Data: 2022-11-14 08:39:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Wojtek <w...@m...mail.com> writes:

    > Tak po prawdzie - do czego obecnie _koniecznie_ potrzebujesz KK? :D

    Biorąc pod uwagę obecne %% może być coraz bardziej przydatna.
    Poza tym istnieją instytucje (raczej poza PL) które potrafią odróżnić KK
    od debetówki i na debetówkę kręcą nosem.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 8. Data: 2022-11-14 08:59:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-14 o 08:25, Wojtek pisze:

> [...]
    >
    > Czy na brak wykonania usługi musimy się ratować pseudo rozwiązaniem (w
    > sumie niekoniecznie dostępnym dla wszystkich), zamiast umożliwić

    Mam wrażenie, że z charge backu korzysta się bardziej tam,
    gdzie rozwiązania oparte o UOKiK nie miały by zasięgu,
    czyli zakupy np poza granicami PL.

  • 9. Data: 2022-11-15 08:42:25
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 14/11/2022 08:39, Kamil Jońca wrote:

    > Biorąc pod uwagę obecne %% może być coraz bardziej przydatna.

    Możesz wytłumaczyć? :D Bo jeżeli ktoś spłaca w GP to raczej nie ma
    sensu/różnicy? A jak ktoś potrzebuje kredyt to chyba i tak wziać
    normalny niż z KK?

    > Poza tym istnieją instytucje (raczej poza PL) które potrafią odróżnić KK
    > od debetówki i na debetówkę kręcą nosem.
    >
    > KJ

    To, że potrafią odróżnić to wiem i faktycznie jeszcze te 10-15 lat temu
    w hotelu w Indiach miałem problem zrobić check-in bo chcieli koniecznie
    kredytówkę. No ale właśnie pytałem _obecnie_ bo w sumie w takich
    hotelach robią blokady na debetóce i tyle, podobnie przy wynajmie
    samochodów. No i zazwyczaj tą kwotę i tak trzeba zapłącić więc różnica
    żadna?

    No ale dalej - znowu trochę - blik działa tylko u nas, można przyjać, że
    zapewne dla 95% (albo i więcej) ludzi nie miałoby różnicy czy płacą
    MC/Visą czy Blikiem (zbliżeniowo)

    w.

  • 10. Data: 2022-11-15 08:43:14
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 14/11/2022 08:59, cef wrote:

    > Mam wrażenie, że z charge backu korzysta się bardziej tam,
    > gdzie rozwiązania oparte o UOKiK nie miały by zasięgu,
    > czyli zakupy np poza granicami PL.

    Możliwe, ale tutaj zakładając zakupy internetowe to zapewne już jakieś
    mniej poważne strony więc samemu generuje się spore ryzyko?