  • 191. Data: 2022-12-02 15:20:31
    Temat: Re: Euro. po co nam byłoby Euro?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-12-02 o 13:49, J.F pisze:

    > No ba - budzisz sie rano i slyszysz/czytasz, ze kurs euro skoczyl.
    > Znaczy sie - zlotowka potaniala/zdewaluowala sie.
    >
    > Idziesz do sklepu, a tam ceny takie same. W złotówkach.
    > Takze na towary importowane. I jutro tez takie same.
    > I tak miesiącami.
    >
    > To o co tu chodzi ?

    Jak importowane to pewnie jakieś przemysłowe.

    Wszystkie przemysłowe produkty z biegiem lat tanieją.
    Przypomnij sobie jak wartościowym dobrem był kiedyś telewizor, komputer,
    drukarka laserowa, aparat fotograficzny, czy inne sprzęty AGD.

    To długofalowe tanienie może objawiać się stałą ceną w trakcie inflacji.
    Szczególnie jeśli może to np. wpłynąć na decyzje zakupowe klientów.

    Kilka lat temu (więcej niż 2 lata przed pandemią) kupiłem w Lidlu
    wiertarko-wkrętarkę Parkside za 99PLN.
    Nie akumulatorową tylko sieciową. Od lat, mając dość ciągłej walki z
    ładowaniem akumulatora, uważałem, że dla mnie sieciowa byłaby lepsza
    tylko generalnie wszystkie były raczej akumulatorowe.
    Ta promocja wtedy w Lidlu idealnie się wstrzeliła w coś na co czekałem
    od wielu lat.
    Bardzo mi się podobało to, że ma dwie funkcje. Można mieć wkręcone
    wiertło i jednym ruchem wyjąć uchwyt i w jego miejsce wstawić bit.
    Wielokrotnie dzięki temu nie musiałem mieć pod ręką dwóch wiertarek a
    wystarczała jedna.
    Syn ją gdzieś wyniósł do kolegów i w sumie mu ukradli.
    Nic podobnego w sklepach nie widziałem. Sieciowe, byle jakie, były nawet
    tańsze, ale nie miały tej podwójnej funkcjonalności.

    W poprzednią sobotę (po chyba pół roku przerwy) zajrzałem na alledrogo i
    natknąłem się na tę wiertarko wkrętarkę i w cenie 99PLN.
    Jakby kosztowała 130PLN to bym kupił jedną dla siebie. Ale skoro jest w
    takiej samej cenie jak z 5 lat temu (czyli dla mnie w porównaniu z
    obecnymi wydatkami np. na żywność) jest relatywnie ze 2 razy tańsza to
    kupiłem 3. Skoro rzecz uważam za dobrą - niech każdy ma swoją i nie
    bierze mi mojej.

    Czy, patrząc na mój przypadek, importerowi opłaciło się utrzymać cenę? P.G.
    P.S.
    Ustanowiłem swój rekord - Inpost jednego dnia w jednej multiskrytce
    zebrał mi 7 paczek. Rano były 2, potem stopniowo co jakiś czas
    dokładali, aż po 20-ej włożyli siódmą :)

  • 192. Data: 2022-12-02 16:18:59
    Temat: Re: Euro. kacyk Kaczyński nie może.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "r...@k...pl" <r...@k...pl> writes:

    > "64% Słowaków jest zadowolonych z przyjęcia przez ich kraj wspólnej
    > europejskiej waluty - wynika z sondażu Transatlantic Trends"

    To to akurat wiele nie znaczy.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 193. Data: 2022-12-02 16:21:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nieprzypadkową inflację mamy w ostatnich latach, ale coz - Covid
    > wymagal dzialan specjalnych.

    Inflacja zaczęła się długo przed COVIDem. Tyle że nie taka
    spektakularna.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 194. Data: 2022-12-02 16:54:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 02 Dec 2022 16:21:50 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Inflacja zaczęła się długo przed COVIDem. Tyle że nie taka
    > spektakularna.

    No wlasnie - taka w granicach przyzwoitosci, w dodatku wydaje sie
    ze PiS mial wtedy budzet pod kontrolą, i zadłuzenie ukrywał tylko w
    niewielkim stopniu ...

    J.

  • 195. Data: 2022-12-02 17:00:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 2 Dec 2022 15:20:31 +0100, Piotr Gałka wrote:

    > Jak importowane to pewnie jakieś przemysłowe.

    Pomarancze, banany tez.

    > Wszystkie przemysłowe produkty z biegiem lat tanieją.
    > Przypomnij sobie jak wartościowym dobrem był kiedyś telewizor, komputer,
    > drukarka laserowa, aparat fotograficzny, czy inne sprzęty AGD.

    Elektronika tanieje mocno.
    Czy zmywarki i pralki tak bardzo tanieją?

    A przeciez przemyslowe są tez mlotki, talerze, meble, koszule i
    skarpetki. I samochody, i rowery ...

    > To długofalowe tanienie może objawiać się stałą ceną w trakcie inflacji.
    > Szczególnie jeśli może to np. wpłynąć na decyzje zakupowe klientów.

    No ale dewalucja byla skokowa, a cena detaliczna nie skoczyla.

> [...]
    > obecnymi wydatkami np. na żywność) jest relatywnie ze 2 razy tańsza to
    > kupiłem 3. Skoro rzecz uważam za dobrą - niech każdy ma swoją i nie

    Tylko nie wiadomo, czy ona nadal tak samo dobra :-(

    > Czy, patrząc na mój przypadek, importerowi opłaciło się utrzymać cenę? P.G.

    Lidl moze miec inne polityki.

    > Ustanowiłem swój rekord - Inpost jednego dnia w jednej multiskrytce
    > zebrał mi 7 paczek. Rano były 2, potem stopniowo co jakiś czas
    > dokładali, aż po 20-ej włożyli siódmą :)

    Do Guinnesa :-)

    J.

  • 196. Data: 2022-12-02 19:08:54
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz? Udowodnij to.
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-26-listopada-2022 o 23:52, r...@k...pl pisze:
    > W którym kraju przy Rosji itp. inflacja przed wojną wynosiła 9%?

    Przecież PO twierdzi że rząd w połowie 2021 już wiedział o wojnie ;_)

    Ceny gazu już rosły.

  • 197. Data: 2022-12-02 19:12:44
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Na pytanie nie odpowiedziałeś bo nie umiesz ale o mnie potrafisz napisać.

    Nic więcej w temacie nie wydusisz?

    jakie są podstawy twierdzenia że polska inflacja ma być porównywalna z
    niemiecką?

    Czy polskie bezrobocie porównujesz z niemieckim?

    W Polsce przez najbliższe lata z powodów demograficznych i imigracji z
    Ukrainy nie wzrośnie bezrobocie.

    Niemcy są w innej sytuacji i nikt normalny tego wskaxnika nie porównuje.

    Dlaczego upierasz się porównywać inflację?

    DLACZEGO?

  • 198. Data: 2022-12-02 19:52:47
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Niestety takie osiołki mamy w nbp :(
    > A ktoś pamięta o baranku (ofiarnym), jak mu tam było, chrzanowski? Jak się ma?
    Siedzi czy nie?

    Nazwisko jakbym słyszała ale nie pamiętam kto to był.

    > No, a wiesz, że w Polsce przy wprowadzeniu złotówki (nowej) zarobki zmniejszyły się
    10 tysięcy razy???!!!jeden!!1!!!???

    Nie liczyłam, ale raczej masz rację. To co z tym euro?

    --
    animka

  • 199. Data: 2022-12-02 22:53:36
    Temat: Re: Czego nie rozumiesz?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-26-listopada-2022 o 23:53, r...@k...pl pisze:

    > Niestety, od 7 lat NIE sprawdza się.

    To wybory już były i rządzi Tusk?
    jak ten czas zapierdala. Jak mogło mi to umknąć? -)

    > Jawohl! Jak Grecji.

    buuuuaaachahcha. Grecja to miała być już w 2015 roku.

    Munków się doczekasz zanim PO sięznowu dorwie do koryta ;-)

  • 200. Data: 2022-12-02 22:59:17
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu poniedziałek-28-listopada-2022 o 21:33, Piotr Gałka pisze:
    > do liczby zgonów
    > spowodowanych przez wirusa.

    Jak za kilka lat poznamy faktyczną ilość zgonów to będziesz mógł tak
    pierdolić pod stołem