    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Deficyt czyli waluta w czasach kryzysu
    Date: Tue, 13 Jan 2009 14:42:42 +0100

    "Mariusz Drabak2" <m...@m...net.eu> wrote in message
    news:gki1cc$io$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Znów odwołuję się do Was. Jednej rzeczy nie mogę zrozumieć. W czasach
    > kryzysu rzady dodrukowuja pieniądze. Zastanawia mnie dlaczego wszystkie
    > tak robią.
    > Dlaczego żaden kraj nie chce powiedzieć. nasza waluta jest mocna. Nie
    > drukujemy pustego pieniądza. Mamy parytet x% na skóry niedzwiedzi, albo
    > co tam chcecie.
    > Wyczytałem, różne arg. ale sa one albo dziwaczne i nielogiczne, albo
    > logiczne tzn. bo tak wszyscy robią i taka moda teraz jest.
    >
    > Tak jest np. z frankami szwajcarskimi. Wydaje się, że po takim
> [...]

    przy utrzymywaniu własnej waluty na "realnie" tym samym poziomie ( bez
    inflacji ) większość
    panstw jest bankrutami ze względu na swoje aktualne zadłużenie publiczne,
    prywatne (koszty jego obsługi) oraz
    przyszłe zobowiązania medyczne / socjalne wobec swoich starzejących sie
    społeczeństw. Jedynym wyjściem z tej sytacji
    jest ograbienie obywateli z "przyszłych" obiecanych dochodów poprzez
    inflacje ( a czasami nawet hiperinflacje).
    W tej chwili pojawił sie ogromny problem "deflacyjny". Przyszłe zobowiązania
    państw rosną zamiast maleć.
    Pozostało im tylko próbować za wszelka cene "zastartować" inflacje (
    ograbianie ) ponownie.

    george