    Subject: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Marcin <n...@n...com>
    Date: Mon, 24 Apr 2017 21:36:16 +0200

    Witam

    W dniu 2017-04-20 o 22:29, m4rkiz pisze:

    > podstawowy blad w zalozeniu to ze pieniadz musi byc gwarantowany przez
    > rzad, rzad zawsze moze 'zmienic zdanie' jak to mialo juz nie raz w
    > historii miejsce
    >
    > btc z racji ograniczonej podazy mozna W TYM ASPEKCIE porownac do zlota -

    Nie bardzo. Zloto jest trudne w produkcji (wydobyciu) i ma pewne
    zastosowanie praktyczne. Natomiast krypto waluty to tylko bajty nie
    majace same w sobie zadnej wartosci. Jedynie ich akceptacja przez innych
    ludzi nadaje tym konkretnym bajtom jakas wartosc. Za pieniedzmi ktorymi
    poslugujemy sie na co dzien stoi cale panstwo ze swoimi zaletami i wdami
    i w pewien sposob zmusza nas do akceptacji swoich pieniedzy. Sad moze
    mnie skazac na wyplate komus jakies kwoty w PLN ale nie slyszalem by
    jaks sad zmuszal ludzi do akceptacji zaplaty w krypto walucie.

    > jest drogie bo jest go stosunkowo malo a wielu je chce - czyli
    > gwarantami jego wartosci po przekroczeniu pewnego progu sa wszyscy ;)

    Dopoki ktos chce to wziac. Ale jak nikt nie bedzie chcial tego przyjac
    to bedzie warte niewiele. Troche tak jak "przedmioty" kupowane w grach
    on-line. Dopoki ktos chce je kupic to interes kwitnie ale jak gra traci
    popularnosc to sa bezwartosciowe.

    > o ile dowolny pieniadz rzad moze zarznac w jedna noc o tyle bitcoin jest
    > na to odporny - jego z kolei rozlozyc moze jakis aspekt techniczny np.
    > cos z okolic marcowych informacji o forkach

    Bitcoin nie ma niczego czego nie mialyby inne kryptowaluty poza
    popularnoscia. Na razie jest akceptowana przez rzady bo jest taka
    ciekawostka, moze ktos patrzy jak to wykorzystac na wieksza skale. A
    moze i tak jest stworzony przez jakies sluzby. A nawet jak powstal
    zupelnie niezaleznie od rzadu to jak osiagnie na tyle duza wartosc, ze
    bedzie mial realny wplyw na swiat to albo do zdelegalizuja (jak kiedys
    zloto w USA) albo znajda sposob na jego kontorolowanie.

    Pozdrawiam,
    Marcin