  • Data: 2017-05-03 17:01:04
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > A to będzie "uczciwa cena"? Jeśli tak, to nie straci, ale także nie
    > zyska. Zyskiem (bez strat) może być zwiększenie wartości samochodu
    > w czasie 20 lat (zależnie od punktu widzenia), natomiast sprzedaż
    > samochodu sumarycznie (dla obu stron) będzie pewnie stratą (poza
    > państwem, które zyska na podatkach).

    Co to znaczy uczciwa cena?
    Jeżeli samochód zyskał na wartości bo ze zwykłego auta stał sie przedmiotem
    kolekcjonerskim to dlaczego zyskać miałoby tylko panstwa i dlaczego cena
    miałaby byc nieuczciwa?

    > W takim razie jest pseudowartość, a waluta jest spekulacyjna.
    > Dodatkowo, podstawy ma bardzo słabe, a ryzyko lawinowego spadku
    > wartości - bardzo duże.

    Tak samo jak złoto, srebro, diamenty, dolary :) etc.

    > Nie ma też przeszkód, by malał.

    Oczywiście.
    W przypadku dascoina moze w ogole nie stać się sprzedawalna.
    czy ja gdzies tweirdziłem inaczej? Wrecz przestrzegam!
    Ale tak bardziej ogolnie o kryptowalutach - z walutami roznych krajów tez
    przez tak sie moze stac...

    > Wzrost kursu względem czego, względem wartości towarów, których cena
    > jest normalnie stabilna w czasie? Stracą głównie (mali) spekulanci.
    > Jest inny problem - jakie jest prawdopodobieństwo, że kurs będzie
    > stale rósł? Jaka jest statystyczna wartość oczekiwana "zysku"?

    Tak, kurs względem siły nabywczej a co za tym idzie równiez wobec innych
    walut.
    A jaka jest szansa tego nie wiem.
    Rozpoczałem watek o dascoinie bo wydaje mi się ze to moze być sporej
    wielkosci wałek.

    > Obawiam się, że jest to wartość ujemna, przynajmniej dla "szarych
    > zjadaczy chleba". Osoby na szczycie piramidy, to inna sprawa.

    Zwłaszcza w przypadku dascoina - pełna zgoda.

    I tak i nie.
    Zobacz bitcoina.

    --
    Pozdrawia... Budzik