  • Data: 2017-04-19 17:20:41
    Temat: Re: DasCoin - co o tym sądzicie
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    mahe <m...@g...pl> writes:

    > Aha, dochodzi aspekt kosztów kopania, cen prądu, który niejako
    > stabilizuje takiego bitcoina przed gwałtownymi spadkami. Aktualnie
    > koparki to specjalistyczne procesory projektowane tylko do tego celu,
    > farmy takich urządzeń zużywają dużo prądu, który jest drogi i
    > mechanizm skoku trudności obliczeń jest takim bezpiecznikiem.

    Tak w ogóle to to jest zaprzeczenie własności, które powinny mieć
    pieniądze:
    - powinny być anonimowe
    - koszt ich wytworzenia powinien być dużo mniejszy niż ich wartość
    - gwarancja wartości powinna być jak najszersza, a zasady jasne - tak by
    nie można było nimi manipulować.

    Bitcoin nie jest anonimowy (pomijając to, że nie trzeba pokazywać
    dokumentów), wysoki koszt wytworzenia oznacza, że zarabiają najwięksi
    "gracze" (kosztem pozostałych uczestników piramidy), a cała para idzie
    w gwizdek. Pieniądze powinny być ułatwieniem w stosunku do barteru, nie
    powinny być celem samym w sobie, ani nie powinny służyć głównie do
    spekulacji.

    Wiem że to sugeruje że waluty w rodzaju euro i dolara są dobrymi
    pieniędzmi. Rządy powinny mieć jednak zakaz zadłużania się :-)
    --
    Krzysztof Hałasa